Page 76 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 76
ja Kiswarday
Potek dela
V okviru seminarskih vaj, ki so namenjene raziskovanju vzgojno-izobraževal-
nih potreb otrok, ki jih Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
(ZUOPP 2011) opredeljuje v devetih skupinah, smo študente treh študijskih
programov, dveh v okviru prvostopenjskega študija (pedagogika in predšol-
ska vzgoja) ter enega drugostopenjskega (razredni pouk) postavili pred izziv,
da so morali: (a) pripraviti informacijsko spletno stran/blog, v okviru katere bi
staršem ali pedagoškim delavcem predstavili različne pripomočke, prilago-
ditve, učinkovite pristope, ipd., s katerimi bi lahko izboljšali dostopnost in/ali
učinkovitost vzgojno-izobraževalnih dejavnosti za učence s PP; (b) pripraviti
igrane videopredstavitve, v katerih so odigrali vzgojno-izobraževalne situa-
cije, v katerih se vzgojitelji oz. učitelji niso odzvali z upoštevanjem nakazanih
otrokovih (posebnih) potreb, in vzgojno-izobraževalno situacijo, v kateri se
vzgojitelj oz. učitelj odzove kompetentno, tako da vzgojno-izobraževalno si-
tuacijo naravna inkluzivno in otroku s PP zagotovi ustrezne prilagoditve, po-
moč in podporo, kar otroku omogoča enakovredno vključevanje v vzgojno-
izobraževalni proces in čim učinkovitejše napredovanje pri doseganju učnih
ciljev; (c) poiskati zanimive videoprikaze značilnosti in potreb otrok s PP ter
utemeljiti svoj izbor; (d) pripraviti e-didaktične pripomočke oz. interaktivna
gradiva.
Rezultate dela so nato študenti predstavili drugim. Ob tem smo vodili di-
skusijo, prevladovala je vsebinska, predmetno specifična, vezana na razvoj
stališč, znanj in spretnosti, ki jih študenti razvijajo v okviru predmeta, del pa
je bil povezan z IKT-orodji, ki so jih študenti uporabljali bodisi za študij bodisi
za pripravo izdelka oz. predstavitve.
Evalvacija pilotskega izvajanja projekta
Zaradi časovne omejenosti študentov pri pripravi predstavitev se pri evalva-
ciji nismo toliko usmerili v izdelke, ampak v proces učenja. Prav tako smo se
zavedali, da so bila navodila, ki smo jih dali v okviru pilotskega izvajanja pro-
jekta, še nedodelana in z njimi študente nismo ozko usmerjali.
Iz sprotnih diskusij in refleksij študentov smo ugotovili, da so prevladovala
pozitivna stališča do IKT-izzivov, ki smo jih zastavili študentom. Le nekaj od-
zivov je bilo negativnih, predvsem zaradi časovno obsežnejšega vložka, ki so
ga v izvrševanje obveznosti morali vložiti študenti.
Ugotovili smo, da so bili prav vsi zelo zadovoljni, da so k raziskovanju v okvi-
ru seminarskih vaj lahko pristopili drugače kot običajno. Večina jih je izposta-
vila, da jim je bilo všeč, da izdelek ni bil usmerjen v pisno nalogo, ampak je od
njih zahteval uporabo različnih spretnosti in znanj. Prav tako so bili ti študenti
74
Potek dela
V okviru seminarskih vaj, ki so namenjene raziskovanju vzgojno-izobraževal-
nih potreb otrok, ki jih Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
(ZUOPP 2011) opredeljuje v devetih skupinah, smo študente treh študijskih
programov, dveh v okviru prvostopenjskega študija (pedagogika in predšol-
ska vzgoja) ter enega drugostopenjskega (razredni pouk) postavili pred izziv,
da so morali: (a) pripraviti informacijsko spletno stran/blog, v okviru katere bi
staršem ali pedagoškim delavcem predstavili različne pripomočke, prilago-
ditve, učinkovite pristope, ipd., s katerimi bi lahko izboljšali dostopnost in/ali
učinkovitost vzgojno-izobraževalnih dejavnosti za učence s PP; (b) pripraviti
igrane videopredstavitve, v katerih so odigrali vzgojno-izobraževalne situa-
cije, v katerih se vzgojitelji oz. učitelji niso odzvali z upoštevanjem nakazanih
otrokovih (posebnih) potreb, in vzgojno-izobraževalno situacijo, v kateri se
vzgojitelj oz. učitelj odzove kompetentno, tako da vzgojno-izobraževalno si-
tuacijo naravna inkluzivno in otroku s PP zagotovi ustrezne prilagoditve, po-
moč in podporo, kar otroku omogoča enakovredno vključevanje v vzgojno-
izobraževalni proces in čim učinkovitejše napredovanje pri doseganju učnih
ciljev; (c) poiskati zanimive videoprikaze značilnosti in potreb otrok s PP ter
utemeljiti svoj izbor; (d) pripraviti e-didaktične pripomočke oz. interaktivna
gradiva.
Rezultate dela so nato študenti predstavili drugim. Ob tem smo vodili di-
skusijo, prevladovala je vsebinska, predmetno specifična, vezana na razvoj
stališč, znanj in spretnosti, ki jih študenti razvijajo v okviru predmeta, del pa
je bil povezan z IKT-orodji, ki so jih študenti uporabljali bodisi za študij bodisi
za pripravo izdelka oz. predstavitve.
Evalvacija pilotskega izvajanja projekta
Zaradi časovne omejenosti študentov pri pripravi predstavitev se pri evalva-
ciji nismo toliko usmerili v izdelke, ampak v proces učenja. Prav tako smo se
zavedali, da so bila navodila, ki smo jih dali v okviru pilotskega izvajanja pro-
jekta, še nedodelana in z njimi študente nismo ozko usmerjali.
Iz sprotnih diskusij in refleksij študentov smo ugotovili, da so prevladovala
pozitivna stališča do IKT-izzivov, ki smo jih zastavili študentom. Le nekaj od-
zivov je bilo negativnih, predvsem zaradi časovno obsežnejšega vložka, ki so
ga v izvrševanje obveznosti morali vložiti študenti.
Ugotovili smo, da so bili prav vsi zelo zadovoljni, da so k raziskovanju v okvi-
ru seminarskih vaj lahko pristopili drugače kot običajno. Večina jih je izposta-
vila, da jim je bilo všeč, da izdelek ni bil usmerjen v pisno nalogo, ampak je od
njih zahteval uporabo različnih spretnosti in znanj. Prav tako so bili ti študenti
74