Page 79 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 79
Raba IKT pri spodbujanju sporazumevalne
zmožnosti v predšolskem in v zgodnjem
šolskem obdobju

Barbara Baloh
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
barbara.baloh@pef.upr.si

Temeljni cilj jezikovnega pouka na vseh stopnjah poučevanja je razvijanje spo-
razumevalne zmožnosti, to je zmožnosti kritičnega sprejemanja govorjenih in
zapisanih besedil raznih vrst ter tvorjenja ustreznih, razumljivih, pravilnih in
učinkovitih govorjenih ter zapisanih besedil raznih vrst. Današnji čas, z vse po-
gostejšo uporabo IKT tudi v izobraževalne namene, označuje pomembno pre-
lomnico v vzgojno-izobraževalnem procesu, saj pouk v tradicionalnem smislu
izpodrivajo sodobne oblike in metode dela z IKT. V prispevku bomo predstavi-
li prednosti in slabosti dela z IKT pri spodbujanju sporazumevalne zmožnosti,
kot smo jih v okviru projekta Razvijanje IKT na Univerzi na Primorskem v štu-
dijskem letu 2017/2018 spoznali in preučili s študenti Predšolske vzgoje ter Ra-
zrednega pouka na Pedagoški fakulteti.
Ključne besede: sporazumevalna zmožnost, pismenost, IKT, predšolsko in zgo-
dnje šolsko obdobje

Uvod

Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) je ena izmed najpomemb-
nejših in nenadomestljivih tehnologij 21. stoletja. Ko govorimo o IKT, mislimo
na tehnologijo, ki se je razvila iz telekomunikacij in računalniške industrije.
IKT je skupni pojem za različno tehnološko opremo in sredstva, ki človeku
omogočajo komunikacijo in prenos podatkov (Zuljan 2014)

Hiter razvoj digitalnih medijev, kot so računalnik, internet, televizija, pame-
tni telefoni, računalniška omrežja, igralne konzole in druga strojna ter pro-
gramska oprema, je omogočil prodor IKT-tehnologije tudi na področje vzgo-
je in izobraževanja in tako vplival na pospešeno pridobivanje digitalnih kom-
petenc tako učiteljev kot tudi učencev kakor tudi na razvoj novih učnih oblik
in metod.

Ključni vprašanji, ki se v povezavi z IKT porajajo učiteljem in vzgojiteljem so,
kako slediti hitremu razvoju tehnologije in kako tovrstno tehnologijo vključiti
v učni proces, še posebej upoštevajoč izsledke številnih raziskav, ki kažejo, da
otroci in mladostniki vse več časa posvečajo digitalnim medijem (po zadnjih
raziskavah v povprečju 7,5 ur dnevno, kar je več časa, kot ga posvetijo spanju).

77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84