Page 95 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 95
Informacijsko-komunikacijska tehnologija
v procesu učenja in poučevanja študentov
pedagogike: primer dobre prakse

Jurka Lepičnik Vodopivec
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
jurka.lepicnik@pef.upr.si

V prispevku uvodoma izpostavimo pomen informacijsko-komunikacijske teh-
nologije, predstavljen v procesu učenja in poučevanja nasploh in še zlasti na
univerzitetni ravni. Pri tem izpostavimo pomen IKT za uspešno delo in življe-
nje, odnos do IKT, IKT kot motivacijski dejavnik v procesu učenja. Opozorimo
tudi na pomen naklonjenosti učenju in poučevanju z IKT, rabe IKT pri dosega-
nju višjih učnih dosežkov pa tudi zagotavljanja tehnične podpore IKT v pro-
cesu učenja in poučevanja. Izpostavimo pomen interakcije med študenti kot
med študenti in učitelji, ki je v tem procesu še posebej pomembna. V nada-
ljevanju prikažemo primer dobre prakse vključevanja IKT v proces učenja in
poučevanja študentov univerzitetnega študijskega programa prve stopnje Pe-
dagogika. Analiza učnih načrtov kaže, da navedeni program študentom omo-
goča pridobivanje ustreznih digitalnih kompetenc. Iz analiz refleksij študentov
pa povzemamo, da pričakujejo zlasti več priložnosti za samostojno in sodelo-
valno učenje izdelovanja e-knjig, videoposnetkov, oblikovanja spletnih strani,
rabe Power Pointa in implementacije le-tega v pedagoško prakso.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učenje in poučeva-
nje, pedagogika, študenti, primer dobre prakse

Uvod

Živimo v času hitrega razvoja sodobne informacijsko-komunikacijske teh-
nologije (v nadaljevanju IKT), ki prinaša vrsto novosti in izzivov na vseh
področjih družbenega življenja. Dejstvo je, da postaja IKT na pragu tretje-
ga tisočletja nepogrešljiva komponenta našega življenja in s tem tudi na
vzgojno-izobraževalnem področju. Pri tem ne gre samo za krepitev kakovosti
izobraževalnega procesa s pomočjo najrazličnejših dosežkov izobraževalno-
komunikacijske tehnologije, pač pa tudi za raznolike oblike in metode ter več
fleksibilnosti glede časa, prostora, vsebine in tempa izobraževanja.

Brečko in Vehovar (2008) ugotavljata, da uvajanje IKT v vzgojno-izobraže-
valni proces vpliva na več ravneh: učencem pomaga razvijati spretnosti, ki
so potrebne za uspešno delo in življenje v 21. stoletju, učitelje spodbuja k
izboljšanju načina učenja z interaktivnimi in dinamičnimi viri, ki jih omogo-

93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100