Page 99 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
Informacijsko-komunikacijska tehnologija v procesu učenja in poučevanja

Zaključek
Sodobna literatura ponuja veliko primerov dobre prakse uporabe IKT pri po-
uku, kot so npr. uporaba spletne učilnice, elektronske prosojnice, elektron-
skih besedil, interaktivnih kvizov in nalog, ustvarjanje avdio- in videogradiva
ali uporaba že obstoječega, sinhrono in asinhrono dopisovanje preko sple-
tne pošte, foruma ali klepetalnice, računalniško podprto projektno učno de-
lo, oblikovanje e-knjige, uporaba i-table, e-gradiva, videokonference, obliko-
vanje spletnih strani, izdajanje spletnega glasila, učenje s pomočjo simulacije
in videoigric, pisanje spletnega dnevnika itd. S pomočjo IKT lahko učencem
omogočimo različne učne aktivnosti, kot so računalniško podprto projektno
učno delo, sodelovalno učenje na daljavo, učenje s pomočjo poučnih raču-
nalniških iger ali s pomočjo računalniških simulacij, udeležba v klepetalnicah,
forumih, pisanje spletnega dnevnika, reševanje interaktivnih vaj, spoznava-
nje virtualnega okolja, snemanje video- in zvočnih posnetkov. Pri tem izpo-
stavljamo motivacijsko vlogo, ki jo ima IKT pri uspehu študentov in dosega-
nju pozitivnega odnosa študentov do učenja s pomočjo. Pri tem je pomemb-
no, da so študenti aktivni udeleženci proseca učenja in poučevanja, da sami
vodijo svoje učenje in izbirajo aktivnosti, da se naučijo sodelovalnega in sa-
mostojnega učenja.

Literatura
Brečko, Barbara Neža, in Vasja Vehovar. 2008. Informacijsko-komunikacijska teh-

nologija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedagoški
inštitut.
Buckley, Charles Alan, Edd Pitt, Bill Norton in Timothy Owens. 2010. »Students’
Approaches to Study, Conceptions of Learning and Judgements about the
Value of Networked Technologies.« Active Learning in Higher Education 11
(1): 55–65.
Paechter, Manuela, Brigitte Maier in Daniel Macher. 2010. »Students’ Expectati-
ons of, and Experiences in E-Learning: Their Relation to Learning Achieve-
ments and Course Satisfaction.« Computers & Education 54 (1): 222–229.
Papastergiou, Marina. 2009. »Digital Game-Based Learning in High School
Computer Science Education: Impact on Educational Effectiveness and
Student Motivation.« Computers & Education 52 (1): 1–12.
Sánchez, Ratio Artega, in Duarte Hueros. 2010. »Motivational Factors That Influ-
ence the Acceptance of Moodle Using TAM.« Computers in Human Behavior
26 (6): 1632–1640.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104