Page 97 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 97
Informacijsko-komunikacijska tehnologija v procesu učenja in poučevanja

Opis aktivnosti z uporabo IKT
V okviru predmeta Oblikovanje in vodenje učeče skupnosti smo se osredoto-
čili na: poznavanje načel in ciljev uspešnega vodenja in upravljanja skupnosti
učečih se; poznavanje načel, ciljev in strategij organizacije dobro organizi-
ranega okolja (fizičnega, socialnega in psihološkega) za učenje; poznavanje
vloge vodje skupnosti učečih se na nivoju oddelka, na nivoju institucije in
na nivoju mreženja z drugimi institucijami ter organizacijami. Pri tem smo
v proces učenja in poučevanja vključili ogled videa o vodenju sestankov in
timskem delu. V sodelovanju s sodelavkami iz knjižnice smo si ogledali in
preizkusili dostop do podatkovnih baz in njihovo uporabo pri oblikovanju
seminarskih nalog. IKT nam je služila kot podpora pri aplikaciji predavanj in
izvedbi vaj. S pomočjo uporabe podatkovnih baz smo razširili in poglobili
znanja na posameznem strokovnem področju, kar je študentom omogočilo
vpogled v relevantno literaturo, ki so jo uporabili pri pisanju seminarskih na-
log. V proces učenja in poučevanja smo vključili tudi YouTube, kratke video
posnetke ter uporabo podatkovnih baz.

Interpretacija
Kot je razvidno iz preglednice 1, je v študijskem programu Pedagogika med
kompetence, ki jih razvija program, vključeno razvijanje digitalnih kompe-
tenc in smiselne rabe IKT, v predmetniku obstaja predmet, namenjen razvoju
digitalnih kompetenc in urjenju smiselne rabe IKT, razvijanje smiselne rabe
IKT pa je navedeno tudi kot eden izmed ciljev pri različnih predmetih na pro-
gramu. Na podlagi navedenega ugotavljamo, da univerzitetni študijski pro-
gram prve stopne Pedagogika dosega vse zastavljene kriterije in omogoča
pridobivanje ustreznih digitalnih kompetenc

Iz refleksij sodelujočih študentov povzemamo naslednje:

– Kot dobro in pomembno v procesu poučevanja in učenja za to, da bi
lahko bili uspešni pri učenju, izpostavljajo: motivacijo, sodelovanje in
vodenje s strani profesorjev, svobodo in podpiranje samostojnega uče-
nja, spodbujanje samoregulacijskega učenja in možnosti samostojne-
ga raziskovanja.

– Navajajo, da bodo, ko bodo v vlogi učitelja, uporabili IKT: pri spodbu-
janju sodelovalnega učenja in timskega učenja, vodenju sestankov ter
iskanju člankov po podatkovnih bazah.

– Ocenjujejo, da bi potrebovali dodatna znanja za uporabo IKT, zlasti pri
izdelovanju videoposnetkov, dodajanju zvočnih efektov pri predstavi-
tvah v PowerPointu ter pri oblikovanju spletnih strani.

95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102