Page 101 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101
Pripravljenost študentov na izzive
prihodnosti: uporaba IKT pri delu
z nadarjenimi učenci
Mojca Kukanja Gabrijelčič
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
mojca.k.gabrijelcic@pef.upr.si
V prispevku predstavljamo možnosti uporabe IKT pri izobraževanju študen-
tov Razrednega pouka in Inkluzivne pedagogike s področja nekaterih vsebin,
ki jih lahko uporabijo pri nadaljnjem vzgojno-izobraževalnem delu z nadarje-
nimi učenci. Pri tem prikažemo nekatera pomembnejša teoretična izhodišča,
primere dobre prakse iz razvitejših tujih držav na področju dela z nadarjenimi
učenci v povezavi z IKT, refleksije študentov in projektno delo kot ene izmed
ustreznejših didaktičnih strategij, kjer smiselno uresničujemo načela in cilje so-
dobne visokošolske didaktike.
Ključne besede: nadarjenost, talentiranost, poučevanje, IKT, učitelj, projektno
delo
Uvod
Nadarjeni učenci imajo temeljno pravico do ustreznih stimulativnih izobra-
ževalnih možnosti, ki bodo optimalno razvijale njihove potenciale, zato-
rej moramo pri delu s tovrstno populacijo primarno poskrbeti za ustrezen
učni načrt, učni model, diferencirane vsebine in učne cilje, višje standar-
de znanja ter široko paleto izbora didaktično-metodičnih elementov, ki si
jih lahko učitelji prilagajajo glede na specifike učnega predmeta (Kukanja
Gabrijelčič 2017). V luči omenjenega izpostavljamo pomembnost uporabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) pri poučeva-
nju nadarjenih učencev v vseh fazah učnega procesa, izvenšolskih idr. dejav-
nostih, pripravah na tekmovanja, samostojnem študiju, predmetni akcelera-
ciji in drugih obogatitvenih dejavnostih, ki jih ponuja vzgojno-izobraževalna
institucija. IKT je namreč močno orodje za podporo in razvijanje kognitivnih
sposobnosti in intelektualnih izzivov ter ustrezne diferenciacije učnih vsebin,
procesov, izdelkov in učnih okolij za nadarjene učence. Učenje in poučevanje
s pomočjo IKT omogoča povezovanje študentov (sodelovalno učenje, sku-
pinsko učno delo), podpira kvalitativno diferencirane, obogatene in napre-
dnejše izobraževalne izkušnje, omogoča kognitivne izzive z raziskovanjem
novih načinov za interpretiranje, rokovanje in manipulacijo z informacija-
mi idr.
99
prihodnosti: uporaba IKT pri delu
z nadarjenimi učenci
Mojca Kukanja Gabrijelčič
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
mojca.k.gabrijelcic@pef.upr.si
V prispevku predstavljamo možnosti uporabe IKT pri izobraževanju študen-
tov Razrednega pouka in Inkluzivne pedagogike s področja nekaterih vsebin,
ki jih lahko uporabijo pri nadaljnjem vzgojno-izobraževalnem delu z nadarje-
nimi učenci. Pri tem prikažemo nekatera pomembnejša teoretična izhodišča,
primere dobre prakse iz razvitejših tujih držav na področju dela z nadarjenimi
učenci v povezavi z IKT, refleksije študentov in projektno delo kot ene izmed
ustreznejših didaktičnih strategij, kjer smiselno uresničujemo načela in cilje so-
dobne visokošolske didaktike.
Ključne besede: nadarjenost, talentiranost, poučevanje, IKT, učitelj, projektno
delo
Uvod
Nadarjeni učenci imajo temeljno pravico do ustreznih stimulativnih izobra-
ževalnih možnosti, ki bodo optimalno razvijale njihove potenciale, zato-
rej moramo pri delu s tovrstno populacijo primarno poskrbeti za ustrezen
učni načrt, učni model, diferencirane vsebine in učne cilje, višje standar-
de znanja ter široko paleto izbora didaktično-metodičnih elementov, ki si
jih lahko učitelji prilagajajo glede na specifike učnega predmeta (Kukanja
Gabrijelčič 2017). V luči omenjenega izpostavljamo pomembnost uporabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) pri poučeva-
nju nadarjenih učencev v vseh fazah učnega procesa, izvenšolskih idr. dejav-
nostih, pripravah na tekmovanja, samostojnem študiju, predmetni akcelera-
ciji in drugih obogatitvenih dejavnostih, ki jih ponuja vzgojno-izobraževalna
institucija. IKT je namreč močno orodje za podporo in razvijanje kognitivnih
sposobnosti in intelektualnih izzivov ter ustrezne diferenciacije učnih vsebin,
procesov, izdelkov in učnih okolij za nadarjene učence. Učenje in poučevanje
s pomočjo IKT omogoča povezovanje študentov (sodelovalno učenje, sku-
pinsko učno delo), podpira kvalitativno diferencirane, obogatene in napre-
dnejše izobraževalne izkušnje, omogoča kognitivne izzive z raziskovanjem
novih načinov za interpretiranje, rokovanje in manipulacijo z informacija-
mi idr.
99