Page 104 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 104
ca Kukanja Gabrijelčič
Refleksije študentov – bodočih pedagoških delavcev
Opolnomočenje pedagoških delavcev (s primeri s področja poučevanja s po-
močjo IKT) bi bilo smiselno usmeriti predvsem v sodobne didaktične strate-
gije ter bogato učno diferenciacijo, individualizacijo oz. personifikacijo po-
uka, nabor didaktičnih strategij in drugih dejavnosti, ki jih lahko izvajamo s
pomočjo IKT. Na slednje opozarjajo tudi študentje razrednega pouka in inklu-
zivne pedagogike, ki so v študijskem letu 2017/2018 poslušali predmet Meto-
de dela z nadarjenimi učenci.
Njihova refleksija namreč prikazuje realno stanje na področju slabšega po-
znavanja oz. nepoznavanja ustreznih didaktičnih strategij, ki bi jih sosledno
z uporabo IKT lahko uporabili pri delu nadarjenimi učenci v osnovni šoli, ter
hkrati odlično razumevanje in vrednotenje pomena IKT pri delu učitelja.
Primer zapisa študentke IP (1):
Pridobila sem ogromno novega znanja in strategij na področju odkriva-
nja in dela z nadarjenimi in talentiranimi učenci, ki jih na dodiplomskem
študiju nisem pridobila. Naučila sem se, da je potrebno nadarjenemu
učencu dati nove izzive in jih spremljati skozi individualiziran program.
Uporaba različnih metod in oblik dela, ki jih je profesorica s pomočjo
IKT vključila v predavanja, je bila odlična. Všeč mi je bila obrnjena učil-
nica, interaktivne igre, webinar, videoposnetki ter dejstvo, da smo na
podlagi naučenega morali izvesti samostojen projekt – didaktični pri-
pomoček, kjer smo s timskim sodelovanjem prišli do novih spoznanj in
rešitev. [. . .] Danes živimo v obdobju, ko si brez interneta enostavno ne
predstavljamo življenja, na takšen način pa so se navajeni učiti tudi da-
našnji učenci. Skozi članek smo se naučili LTD-metode, kar pomeni, da
se učimo skozi učenje, kar bi tudi sama vključila v izobraževalni proces,
saj se preko tega lahko pravzaprav največ naučimo in celostno obrav-
navamo vsebino, saj si preko diskusije in lastnega videnja povemo in
nadgrajujemo znanje. Zavedam se, da bi se sama morala še seznaniti
z novimi pristopi in načini obvladovanja informacijsko-komunikacijske
tehnologije, saj je zame to nekaj povsem novega. Dobro bi bilo, da bi
se udeležila delavnice za izdelavo spletnih strani, ki bi bile aktualne za
moje bodoče poučevanje, ali pa se skupaj s sodelavci dogovorila, da bi
naredili projekt, ki bi učence pritegnil s pomočjo IKT-ja.
Druga študentka IP je zapisala (2):
Alternativne metode poučevanja se vedno bolj opirajo na podporo
102
Refleksije študentov – bodočih pedagoških delavcev
Opolnomočenje pedagoških delavcev (s primeri s področja poučevanja s po-
močjo IKT) bi bilo smiselno usmeriti predvsem v sodobne didaktične strate-
gije ter bogato učno diferenciacijo, individualizacijo oz. personifikacijo po-
uka, nabor didaktičnih strategij in drugih dejavnosti, ki jih lahko izvajamo s
pomočjo IKT. Na slednje opozarjajo tudi študentje razrednega pouka in inklu-
zivne pedagogike, ki so v študijskem letu 2017/2018 poslušali predmet Meto-
de dela z nadarjenimi učenci.
Njihova refleksija namreč prikazuje realno stanje na področju slabšega po-
znavanja oz. nepoznavanja ustreznih didaktičnih strategij, ki bi jih sosledno
z uporabo IKT lahko uporabili pri delu nadarjenimi učenci v osnovni šoli, ter
hkrati odlično razumevanje in vrednotenje pomena IKT pri delu učitelja.
Primer zapisa študentke IP (1):
Pridobila sem ogromno novega znanja in strategij na področju odkriva-
nja in dela z nadarjenimi in talentiranimi učenci, ki jih na dodiplomskem
študiju nisem pridobila. Naučila sem se, da je potrebno nadarjenemu
učencu dati nove izzive in jih spremljati skozi individualiziran program.
Uporaba različnih metod in oblik dela, ki jih je profesorica s pomočjo
IKT vključila v predavanja, je bila odlična. Všeč mi je bila obrnjena učil-
nica, interaktivne igre, webinar, videoposnetki ter dejstvo, da smo na
podlagi naučenega morali izvesti samostojen projekt – didaktični pri-
pomoček, kjer smo s timskim sodelovanjem prišli do novih spoznanj in
rešitev. [. . .] Danes živimo v obdobju, ko si brez interneta enostavno ne
predstavljamo življenja, na takšen način pa so se navajeni učiti tudi da-
našnji učenci. Skozi članek smo se naučili LTD-metode, kar pomeni, da
se učimo skozi učenje, kar bi tudi sama vključila v izobraževalni proces,
saj se preko tega lahko pravzaprav največ naučimo in celostno obrav-
navamo vsebino, saj si preko diskusije in lastnega videnja povemo in
nadgrajujemo znanje. Zavedam se, da bi se sama morala še seznaniti
z novimi pristopi in načini obvladovanja informacijsko-komunikacijske
tehnologije, saj je zame to nekaj povsem novega. Dobro bi bilo, da bi
se udeležila delavnice za izdelavo spletnih strani, ki bi bile aktualne za
moje bodoče poučevanje, ali pa se skupaj s sodelavci dogovorila, da bi
naredili projekt, ki bi učence pritegnil s pomočjo IKT-ja.
Druga študentka IP je zapisala (2):
Alternativne metode poučevanja se vedno bolj opirajo na podporo
102