Page 136 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 136
Vinski turizem z geografskim poreklom

ob hrani v povezavi z malvazijo, organizirane so izobraževalne delavnice,
predavanja, okrogle mize in vodene degustacije.

Na izvedbi leta 2015 (dne 29. in 30. 3.) smo v okviru omenjenega pro-
jekta Malvasia TourIstra izpeljali tudi priložnostno anketno raziskavo
med obiskovalci. Nekatere najbolj zanimivejše rezultate ankete predsta-
vljamo v nadaljevanju.6

Obiskovalci vinske prireditve – Festival malvazija
Anketiranje je potekalo na prizorišču festivala med udeleženci. Skupaj je
bilo zbranih 88 korektno izpolnjenih anketnih vprašalnikov. Razmerje
med moškimi in ženskimi anketiranci je bilo malenkost v prid moški po-
pulaciji. Večina jih je imela visoko (univerzitetno) izobrazbo (60 %). Naj-
večji delež anketirancev (36 %) je predstavljala starostna kategorija od 25
136 do 34 let. Po kraju oziroma regiji bivanja je največji delež (41 %) odpadel
na »domačine« Slovenske Istre (Koper, Izola, Portorož), iz Štajerske jih
je prišlo 19 %, iz Ljubljane z okolico 17 %, iz drugih slovenskih krajev pa
skupaj 21 %. Dva anketiranca sta bila iz sosednjih držav (iz hrvaške Istre
in iz Trsta).

Kot najpomembnejši vir informacij o vinskem festivalu so bili ome-
njeni (izbrani) prijatelji in znanci (40 %), sledi medmrežje, medtem ko so
plakati ob cesti, TIC-i in hoteli glede tega najmanj pomembni. Prijatelji
in znanci so bili tudi daleč najpogostejši spremljevalci anketirancev. Veči-
noma so si anketiranci sami organizirali obisk festivala. Realiziranih no-
čitev med anketiranci je bilo relativno malo (10 %).

Anketiranci najraje posegajo po suhem vinu, najmanj pa po poseb-
nih (likerskih) vinih. Mesečno za vino v največ primerih potrošijo do 20
EUR oziroma od 21 do 35 EUR. Vino najpogosteje uživajo doma, na dru-
gem mestu pa so v tem pogledu gostinski obrati. Vino večinoma kupuje-
jo v litrskih steklenicah ali buteljkah (0,75 l), največkrat v trgovskem cen-
tru ali direktno pri vinarjih. Najpomembnejši motivi za uživanje vina so
povezani s kulinaričnim doživetjem, dojemanjem vina kot dejavnika po-
vezovanja ob posebnih priložnostih (npr. druženju z družino in prijate-
lji) ter hedonističnim vidikom (osebno zadovoljstvo in užitek ter všečnost
vonja in okusa po vinu).

Poznavanje vina smo merili z nekaterimi elementi, na podlagi kate-
rih lahko sklepamo, da imajo anketiranci povprečno znanje o vinu, saj

6 Poudariti moramo, da je šlo za specifično raziskavo, povezano z obiskom festivala ene sorte (mal-
vazije), in da ti rezultati nikakor ne odražajo celovite slike vseh vinskih prireditev v Slovenski Istri.
To pilotno raziskavo bi vsekakor veljalo razširiti na večletni monitoring iste prireditve kakor tudi
na druge (večje) vinske prireditve na obravnavanem območju.
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141