Page 137 - Kerma, Simon. 2018. Vinski turizem z geografskim poreklom. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 137
skoturistična regija Slovenska Istra

Slika 35: Zanimanje za vinskoturistične vsebine (vir: Malvasia TourIstra 2015a). 137

jih večina ne bere literature o vinu. Poleg tega je tudi zelo malo anketi-
rancev članov vinskega kluba ali naročnikov na revije z vinsko tematiko.
Zanimanje za vinskoturistične vsebine je zmerno, a med ponujenimi mo-
žnostmi tudi ni večjih odstopanj. Anketirance bi kot obiskovalce Festiva-
la malvazija še najbolj zanimale tematske vinske ture po Istri.

Glede uživanja malvazije lahko ugotovimo, da obiskovalci festivala
malvazijo pijejo pretežno nekajkrat mesečno (skoraj polovica anketira-
nih), kar je nekako tudi v skladu z njihovim mesečnim izdatkom za vino.
Večina obiskovalcev festivala je, povsem pričakovano, izbrala malvazijo
kot eno od njihovih treh najljubših vin. Kot najpogosteje izbrana najljub-
ša vina se sicer pojavljajo še refošk, (sladki) muškat, cabernet sauvignon,
chardonnay in (kraški) teran, vendar je malvazija na prvem mestu po šte-
vilu navedb. Zanimivo pa je, da anketiranci v glavnem niso razpolože-
ni za nakup drugih produktov, katerih sestavina je malvazija, oziroma so
do tega zadržani. Pri nakupu malvazije je daleč najpomembnejša pred-
postavka kakovost, medtem ko so priporočila prijateljev na drugem mes-
tu. Pri obravnavi malvazije v kontekstu kreiranja skupne istrske čezmej-
ne blagovne znamke ugotavljamo, da je velika večina anketirancev temu
naklonjena in vidi v tem velik potencial. Petina anketiranih sicer ni prip-
ravljena plačati višje cene za takšno malvazijo, a jih je po drugi strani več
kot polovica pripravljenih plačati vsaj 10 % višjo ceno za skupno čezmej-
no istrsko malvazijo.

Kljub dejstvu, da gre za uveljavljeno prireditev in že 17. izvedbo Festi-
vala malvazija, je skoraj polovica anketirancev na njej prisostvovala prvič.
To lahko pojasnimo s povprečno nekoliko mlajšo populacijo, zajeto v
vzorec raziskave. Glavni motiv obiska festivala je bila želja obiskovalcev
po druženju in zabavi, takoj zatem pa naučiti se nekaj novega o vinu. Naj-
manj pomemben motiv je bil povezan s spoznavanjem turistične destina-
cije, kar lahko pojasnimo z višjim deležem anketirancev iz Istre.
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142