Page 53 - Biloslavo, Roberto, Rusjan, Roland. 2018. Strateške dualnosti v teoriji in praksi managementa. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 53
Prisotnost in pomen dualnosti v organizaciji

Preglednica 9: Analiza podatkov iz študije primera – četrta kategorija

Udeleženec Četrta kategorija: Obvladovanje dualnosti

[A4 Sicer v praksi ne merimo oportunitetnih stroškov glede na izbiro centralizacije ali decentrali­

zacije, ampak se preprosto odločimo za eno ali drugo značilnost, odvisno od smiselnosti njene upo­

rabe.]

A [A4 V podjetju nimamo nekega načela, kje pridobivamo kadre; če te uspemo dobiti znotraj pod-
jetja, se pojavi problem, kako zapolniti prosto delovno mesto, ki se je sprostilo.][A4 Kot že rečeno,

načeloma nimamo oblikovanih nekih pravil (ni nekih standardov, kako uresničevati to dejavnost),

od kod zaposlovati. To delamo bolj po nekem občutku oziroma glede na potrebe in trenutne situ-

acije.]

[B4 Projektni timi so oblikovani po potrebi in glede na priložnosti na trgu. Imamo sistem projekt-

B nega vodenja, vendar so lahko nekateri projekti formalneje določeni ali pa so prožnejši, kar pome-
ni, da nastanejo brez kakršnih koli zahtevnih formalnosti. Določeni projektni timi lahko nastane-

jo zelo praktično.]

[C4 Pri nas gre razvoj novih proizvodov po naslednjem načelu: vsak posameznik lahko predla- 53

C ga idejo kot tudi predstavi razvojni projekt oziroma zasnovo, ki je osnovana na nekih raziskavah na
trgu.][C4 Pri tem je treba povedati, da ni pomembno, s katerega področja izhaja predlagatelj ide-

je o razvojnem projektu.]

Pri prvi kategoriji, prisotnost dualnosti v temeljni politiki organizacije,
na podlagi opravljene raziskave ugotavljamo, da podjetje A pri svojem po-
slovanju uporablja dualnost osredotočenost nasproti diverzifikacija. Rav-
no tako zasledimo pri podjetju 2 in podjetju 3, da pri svojem poslovanju
uporabljata dualnost osredotočenost nasproti diverzifikacija.

V drugi kategoriji, prisotnost dualnosti v razvojni politiki organizacije,
na podlagi opravljene raziskave ugotavljamo, da podjetje A pri svojem po-
slovanju uporablja dualnosti centralizacija nasproti decentralizacija, stro-
ški nasproti diferenciacija, notranji nasproti zunanji viri sredstev ter lo-
kalni nasproti globalni trg.

Pri podjetju B smo zasledili, da pri svojem poslovanju uporablja du-
alnosti pretekli nasproti prihodnji kazalniki poslovanja, lokalni nasproti
globalni trg, izrabljanje obstoječih temeljnih zmožnosti nasproti razisko-
vanje novih temeljnih zmožnosti, funkcijska nasproti procesna struktu-
ra, centralizacija nasproti decentralizacija, načrtovana nasproti vznikajo-
ča strategija in tudi zunanji nasproti notranji dejavniki motivacije.

Ravno tako ugotavljamo, da podjetje C pri svojem poslovanju upo-
rablja dualnosti notranje izvajanje nasproti zunanje izvajanje, lokalni na-
sproti globalni trg, zunanji nasproti notranji dejavniki motivacije, iz-
rabljanje obstoječih temeljnih zmožnosti nasproti raziskovanje novih
temeljnih zmožnosti, funkcijska nasproti procesna struktura in načrto-
vana nasproti vznikajoča strategija.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58