Page 109 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 109
Družbena odgovornost 109
razvoju lokalne skupnosti, in zadovoljstvom anketirancev s trenu-
tno zaposlitvijo. Ta ugotovitev je v skladu z dosedanjimi raziskava-
mi, ki so potrdile pozitivno povezanost med udejanjanjem socialnih
vidikov družbene odgovornosti, nižjimi stopnjami fluktuacije zapo-
slenih in vecˇjo pripadnostjo zaposlenih podjetju (Aguilera, Rupp,
Williams in Ganapathi 2007; Heslin in Ochoa, 2008; Kim, Lee, Lee in
Kim, 2010; Lee, Park in Lee, 2013; Youn, Lee in Lee, 2018). Skudiene in
Auruskeviciene (2012) ugotavljata, da lahko delodajalci z izvajanjem
družbeno odgovornih aktivnosti pozitivno vplivajo na motivacijo za-
poslenih. Tudi Kim idr. (2017) ugotavljajo, da zaznavanje družbene
odgovornosti s strani zaposlenih prispeva k vecˇji pripadnosti podje-
tju in vecˇji ucˇinkovitosti na delovnem mestu.
Obenem na podlagi analize rezultatov ugotavljamo, da zaposle-
ni v hotelskih podjetjih vecˇinoma ne vedo, kako njihov delodajalec
sodeluje z lokalnim okoljem. Tako npr. ne vedo, ali hotelsko pod-
jetje pomaga reševati razlicˇne socialne težave in ali namenja sred-
stva v cˇlovekoljubne namene. Poleg tega ne zaznavajo, da jih pod-
jetje spodbuja k prostovoljstvu. Predhodno predstavljene ugotovitve
deležnikov, da bi lahko bilo sodelovanja z lokalnim okoljem vecˇ, so
morda odraz tega, da je sodelovanja (pre)malo.
Morda hotelska podjetja ne posvecˇajo dovolj pozornosti obvešcˇa-
nju zaposlenih o tem, kako sodelujejo z lokalnim okoljem. Podjetja
se morajo zavedati pomembnosti obvešcˇanja zaposlenih o družbe-
no odgovornih aktivnostih, na kar opozarjajo tudi Bhattacharya, Sen
in Korschun (2008). Pomen ustrezne obvešcˇenosti lahko zaznamo
tudi iz (sicer šibke) pozitivne povezanosti med obvešcˇenostjo zapo-
slenih ter vidikom zaposlenih o odnosu podjetja do lokalnega okolja.
Sklepamo lahko, da so zaposleni pozornejši na ta socialni vidik druž-
bene odgovornosti, cˇe so o njem obvešcˇeni in imajo informacijo o
tem, kako njihov delodajalec sodeluje z lokalnim okoljem. Z analizo
smo ugotovili, da ni statisticˇno znacˇilnih razlik v zaznavanju odno-
sa podjetja do lokalnega okolja glede na delovno mesto in izobrazbo
zaposlenih, ki so sodelovali v raziskavi. To ni presenetljivo, cˇe pred-
videvamo, da so zaposleni na socialni vidik družbene odgovornosti
pozornejši, cˇe so o njem obvešcˇeni.
Zakljucˇimo lahko, da je pretok informacij o družbeno odgovor-
nih aktivnostih zelo pomemben. Podjetja v svojih letnih porocˇilih
sicer porocˇajo o tovrstnih aktivnostih, vendar je treba poskrbeti tu-
di za obvešcˇanje zaposlenih, saj lahko podjetja na ta nacˇin vplivajo
razvoju lokalne skupnosti, in zadovoljstvom anketirancev s trenu-
tno zaposlitvijo. Ta ugotovitev je v skladu z dosedanjimi raziskava-
mi, ki so potrdile pozitivno povezanost med udejanjanjem socialnih
vidikov družbene odgovornosti, nižjimi stopnjami fluktuacije zapo-
slenih in vecˇjo pripadnostjo zaposlenih podjetju (Aguilera, Rupp,
Williams in Ganapathi 2007; Heslin in Ochoa, 2008; Kim, Lee, Lee in
Kim, 2010; Lee, Park in Lee, 2013; Youn, Lee in Lee, 2018). Skudiene in
Auruskeviciene (2012) ugotavljata, da lahko delodajalci z izvajanjem
družbeno odgovornih aktivnosti pozitivno vplivajo na motivacijo za-
poslenih. Tudi Kim idr. (2017) ugotavljajo, da zaznavanje družbene
odgovornosti s strani zaposlenih prispeva k vecˇji pripadnosti podje-
tju in vecˇji ucˇinkovitosti na delovnem mestu.
Obenem na podlagi analize rezultatov ugotavljamo, da zaposle-
ni v hotelskih podjetjih vecˇinoma ne vedo, kako njihov delodajalec
sodeluje z lokalnim okoljem. Tako npr. ne vedo, ali hotelsko pod-
jetje pomaga reševati razlicˇne socialne težave in ali namenja sred-
stva v cˇlovekoljubne namene. Poleg tega ne zaznavajo, da jih pod-
jetje spodbuja k prostovoljstvu. Predhodno predstavljene ugotovitve
deležnikov, da bi lahko bilo sodelovanja z lokalnim okoljem vecˇ, so
morda odraz tega, da je sodelovanja (pre)malo.
Morda hotelska podjetja ne posvecˇajo dovolj pozornosti obvešcˇa-
nju zaposlenih o tem, kako sodelujejo z lokalnim okoljem. Podjetja
se morajo zavedati pomembnosti obvešcˇanja zaposlenih o družbe-
no odgovornih aktivnostih, na kar opozarjajo tudi Bhattacharya, Sen
in Korschun (2008). Pomen ustrezne obvešcˇenosti lahko zaznamo
tudi iz (sicer šibke) pozitivne povezanosti med obvešcˇenostjo zapo-
slenih ter vidikom zaposlenih o odnosu podjetja do lokalnega okolja.
Sklepamo lahko, da so zaposleni pozornejši na ta socialni vidik druž-
bene odgovornosti, cˇe so o njem obvešcˇeni in imajo informacijo o
tem, kako njihov delodajalec sodeluje z lokalnim okoljem. Z analizo
smo ugotovili, da ni statisticˇno znacˇilnih razlik v zaznavanju odno-
sa podjetja do lokalnega okolja glede na delovno mesto in izobrazbo
zaposlenih, ki so sodelovali v raziskavi. To ni presenetljivo, cˇe pred-
videvamo, da so zaposleni na socialni vidik družbene odgovornosti
pozornejši, cˇe so o njem obvešcˇeni.
Zakljucˇimo lahko, da je pretok informacij o družbeno odgovor-
nih aktivnostih zelo pomemben. Podjetja v svojih letnih porocˇilih
sicer porocˇajo o tovrstnih aktivnostih, vendar je treba poskrbeti tu-
di za obvešcˇanje zaposlenih, saj lahko podjetja na ta nacˇin vplivajo