Page 108 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 108
Tanja Planinc in Zorana Medaric´
naša, med notranjimi motivi pa so omenjene osebne vrednote vo-
dilnega managerja pri izboru društev, ki jim bodo namenjena do-
brodelna sredstva. To Abeian idr. (2014) umešcˇajo med altruisticˇne
motive, ki se kažejo v obliki korporativne filantropije. Oblike druž-
beno odgovornih dejavnosti hotelov v lokalnem okolju so raznolike
in vkljucˇujejo humanitarne donacije, sponzorstva, podporo društev
in dogodkov, vkljucˇevanje zaposlenih v aktivnosti v lokalnem okolju
(npr. tekaška prireditev) ter sponzorstva v obliki brezplacˇnih storitev.
De Miguel Molina idr. (2018), ki so opravili najaktualnejši pregled li-
terature o vrstah družbeno odgovornih dejavnosti hotelskih podjetij
v lokalnem okolju, navajajo vse zgoraj omenjene, poleg njih pa še
nekaj drugih, kot npr. zbiranje sredstev za dolocˇen namen in štipen-
diranje. Med deležniki je torej družbena odgovornost vse bolj prepo-
108 znana kot pomemben element delovanja hotelskih podjetij, po drugi
strani pa gre za princip delovanja, za katerega so izpostavili, da je bil
v preteklosti oziroma v preteklem družbenem sistemu že zelo uvelja-
vljen. Higgins-Desbiolles (2006) s tem v zvezi izpostavlja, da je bil v
preteklosti, med drugim v okviru socialisticˇnih družbenih sistemov,
turizem razumljen ne zgolj kot »industrija« – kar je prevladujocˇ po-
gled danes –, temvecˇ tudi kot pomemben dejavnik družbenih spre-
memb s pomembno vlogo v lokalni skupnosti. V ta okvir lahko ume-
stimo ugotovitve deležnikov, ki menijo, da so imela hotelska podjetja
v Obcˇini Piran v preteklosti pomembnejšo vlogo v lokalnem okolju,
deležniki pa so bili bolj povezani med seboj in so enoviteje predsta-
vljali destinacijo. Hotelska podjetja so pogosto usmerjena v lastno
delovanje in financˇne izzive, povezovanje in sodelovanje z lokalnim
okoljem pa sta manj uspešnoa, kot bi lahko bila. Kljub temu pred-
stavniki podjetij navajajo razlicˇne aktivnosti sodelovanja z lokalnim
okoljem v okviru družbene odgovornosti, o katerih pricˇajo tudi nji-
hova letna porocˇila.
Kako pa na družbeno odgovornost hotelskih podjetij gledajo nji-
hovi zaposleni? Pri preucˇevanju družbene odgovornosti so pred-
vsem v storitvenih dejavnostih zaposleni pomemben deležnik, saj
prav oni pomembno prispevajo k uspehu podjetja, zato je treba ra-
zumeti tudi njihovo zaznavanje družbene odgovornosti (Bauman in
Skitka, 2012). Za dobro polovico zaposlenih, ki so sodelovali v razi-
skavi, je pomembno, da njihov delodajalec sodeluje pri razvoju lo-
kalne skupnosti, analiza pa je pokazala tudi pozitivno statisticˇno po-
vezanost med pomembnostjo zaposlitve v podjetju, ki sodeluje pri
naša, med notranjimi motivi pa so omenjene osebne vrednote vo-
dilnega managerja pri izboru društev, ki jim bodo namenjena do-
brodelna sredstva. To Abeian idr. (2014) umešcˇajo med altruisticˇne
motive, ki se kažejo v obliki korporativne filantropije. Oblike druž-
beno odgovornih dejavnosti hotelov v lokalnem okolju so raznolike
in vkljucˇujejo humanitarne donacije, sponzorstva, podporo društev
in dogodkov, vkljucˇevanje zaposlenih v aktivnosti v lokalnem okolju
(npr. tekaška prireditev) ter sponzorstva v obliki brezplacˇnih storitev.
De Miguel Molina idr. (2018), ki so opravili najaktualnejši pregled li-
terature o vrstah družbeno odgovornih dejavnosti hotelskih podjetij
v lokalnem okolju, navajajo vse zgoraj omenjene, poleg njih pa še
nekaj drugih, kot npr. zbiranje sredstev za dolocˇen namen in štipen-
diranje. Med deležniki je torej družbena odgovornost vse bolj prepo-
108 znana kot pomemben element delovanja hotelskih podjetij, po drugi
strani pa gre za princip delovanja, za katerega so izpostavili, da je bil
v preteklosti oziroma v preteklem družbenem sistemu že zelo uvelja-
vljen. Higgins-Desbiolles (2006) s tem v zvezi izpostavlja, da je bil v
preteklosti, med drugim v okviru socialisticˇnih družbenih sistemov,
turizem razumljen ne zgolj kot »industrija« – kar je prevladujocˇ po-
gled danes –, temvecˇ tudi kot pomemben dejavnik družbenih spre-
memb s pomembno vlogo v lokalni skupnosti. V ta okvir lahko ume-
stimo ugotovitve deležnikov, ki menijo, da so imela hotelska podjetja
v Obcˇini Piran v preteklosti pomembnejšo vlogo v lokalnem okolju,
deležniki pa so bili bolj povezani med seboj in so enoviteje predsta-
vljali destinacijo. Hotelska podjetja so pogosto usmerjena v lastno
delovanje in financˇne izzive, povezovanje in sodelovanje z lokalnim
okoljem pa sta manj uspešnoa, kot bi lahko bila. Kljub temu pred-
stavniki podjetij navajajo razlicˇne aktivnosti sodelovanja z lokalnim
okoljem v okviru družbene odgovornosti, o katerih pricˇajo tudi nji-
hova letna porocˇila.
Kako pa na družbeno odgovornost hotelskih podjetij gledajo nji-
hovi zaposleni? Pri preucˇevanju družbene odgovornosti so pred-
vsem v storitvenih dejavnostih zaposleni pomemben deležnik, saj
prav oni pomembno prispevajo k uspehu podjetja, zato je treba ra-
zumeti tudi njihovo zaznavanje družbene odgovornosti (Bauman in
Skitka, 2012). Za dobro polovico zaposlenih, ki so sodelovali v razi-
skavi, je pomembno, da njihov delodajalec sodeluje pri razvoju lo-
kalne skupnosti, analiza pa je pokazala tudi pozitivno statisticˇno po-
vezanost med pomembnostjo zaposlitve v podjetju, ki sodeluje pri