Page 107 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
Družbena odgovornost

Preglednica 3.8 Povezanost med pomembnostjo zaposlitve v podjetju, ki sodeluje
pri razvoju lokalne skupnosti, in zadovoljstvom s trenutno
zaposlitvijo

Pomembnost Zadovoljstvo s trenutno zaposlitvijo (1) (2)
zaposlitve

Zame je pomemb- Zadovoljen sem, da sem zaposlen v tem podje- 0,337 0,001
no, da delam v tju. 0,242 0,001
podjetju, ki sode-
luje pri razvoju lo- Cˇ e bi imel možnost ponovno izbirati, bi se še
kalne skupnosti. enkrat odlocˇil za zaposlitev v tem podjetju.

Opombe Naslovi stolpcev: (1) korelacijski koeficient, (2) stopnja znacˇilnosti.

V nadaljevanju analize smo odnos hotelskih podjetij do lokalnega 107
okolja, kot ga zaznavajo zaposleni, primerjali z zakljucˇeno izobrazbo
in delovnim mestom anketirancev ter preverjali, ali prihaja do stati-
sticˇno znacˇilnih razlik. V tem primeru smo uporabili neparametricˇni
test, tj. Kruskal-Wallisov H-test (enosmerna analiza variance na ran-
gih), saj podatki ne zadostijo predpostavkam za uporabo parame-
tricˇnega statisticˇnega testa. Rezultati so pokazali, da ne prihaja do
statisticˇno znacˇilnih razlik med zaznavanjem odnosa hotelskih pod-
jetij do lokalnega okolja, doseženo izobrazbo in delovnim mestom
anketirancev.

Razprava in zakljucˇek

V prispevku nas je zanimal pogled kljucˇnih deležnikov v Obcˇini Pi-
ran na specificˇni vidik družbene odgovornosti hotelskih podjetij, in
sicer odgovornost do lokalnega okolja. V prvem delu je bil obravna-
van pogled hotelskih podjetij, strokovnjakov, turisticˇnega združenja
in obcˇine, v drugem delu pa pogled zaposlenih.

Vecˇdimenzionalnost koncepta družbene odgovornosti, ki je v de-
finicijah vecˇkrat izpostavljena (Skudiene in Auruskeviciene, 2012;
Evropska komisija, 2011), se odraža tudi v pogledih strokovnjakov ter
predstavnikov lokalne skupnosti in hotelskih podjetij, vkljucˇenih v
raziskavo. Družbeno odgovornost namrecˇ najpogosteje opredeljuje-
jo široko – kot povracˇilo okolju, v katerem hotelska podjetja delujejo.
Pri tem izpostavljajo tudi odgovornost do zaposlenih, dobaviteljev
in akterjev, ki delujejo v lokalnem okolju.

Med zunanjimi motivi (Abeian idr., 2014) za družbeno odgovorno
delovanje hotelov v lokalnem okolju sta bili izpostavljeni predvsem
ekonomska korist in dobicˇkonosnost, ki ju tovrstno delovanje pri-
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112