Page 111 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Rezultati osrednje empirične raziskave

Z determinanto smo preverili, ali posamezne trditve znotraj področja
»vodenje ljudi« morda ne merijo enega in istega (problem multikolinear-
nosti). V našem primeru je determinanta 0,391, kar je nad 0,00001 in po-
meni, da različne trditve znotraj področja »vodenje ljudi« dejansko me-
rijo različen vpliv in so primerne za nadaljnjo analizo.

KMO in Bartlettov test sta nam za področje »vodenje ljudi« po-
magala določiti, ali so trditve znotraj področja medsebojno dovolj po-
vezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna (pregledni-
ca 42).

Preglednica 42: Področje »vodenje ljudi« – KMO in Bartlettov test

Kaiser-Meyer-Olkinova mera vzorčne ustreznosti Hi-kvadrat 0,701 111
Bartlettov test sferičnosti Stopinje prostosti 150,263

p-vrednost 6
0,000

Za naš primer rezultati kažejo, da je KMO 0,701, kar je nad 0,5, prav
tako je Bartlettov test statistično značilen, saj je p-vrednost pod 0,05 (pod
5 %). Iz tega izhaja, da je faktorska analiza za področje »vodenje ljudi« v
nadaljevanju smiselna.

Analizirali smo tudi komunalitete. Te prikazujejo delež variance
opazovanih trditev, ki jo lahko pripišemo skupnemu faktorju »vodenje
ljudi« oz. pojasnjeni varianci.

Komunalitete pred ekstrakcijo so za področje »vodenje ljudi« veči-
noma nad 0,3, z izjemo trditve »Za uspešno uvedbo sprememb temelj-
nega procesa je ključen srednji management«. Ker z izločitvijo omenje-
ne trditve bistveno ne izboljšamo rezultata, se odločimo, da jo ohranimo
v analizi (preglednica 43).

Preglednica 43: Področje »vodenje ljudi«– komunalitete

Trditev Začetni Po izločitvi faktorjev
0,307 0,398
Pri spreminjanju temeljnega procesa redno vključujemo 0,415 0,560
izvajalce procesov. 0,386 0,491
0,220 0,251
Pri spreminjanju temeljnega procesa redno vključujemo naše
kupce.

Pri spreminjanju temeljnega procesa redno vključujemo naše
dobavitelje.

Za uspešno uvedbo sprememb temeljnega procesa je
ključen srednji management.
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116