Page 51 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 51
Uspešnost podjetja
in management temeljnih
procesov
Uvodoma opredeljujemo uspešnost podjetja, saj nam v nadaljevanju po-
glavja pomaga razumeti povezanost s posameznimi dejavniki, ki smo jih
zajeli v naš model (slika 1). Dejavnik »management temeljnih procesov«
zajema področje interesnih in instrumentalnih vidikov dejavnosti mana-
gementa temeljnih procesov (»snovanje« in »načrtovanje«, »povezo-
vanje« in »urejanje«, »vodenje« in »poslovodenje«, »presojanje« in
»merjenje«). Izhajamo iz predhodnih raziskav na tem področju, ki jih
na koncu tega poglavja povzamemo kot podlago za nadgradnjo vsebine
raziskave.
Opredelitev uspešnosti podjetja
Na vprašanje, kaj je uspešnost, ni preprosto odgovoriti. Uspešnost pome-
ni »uspešno delovati, se uveljaviti; je lastnost, značilnost in pomeni, da s
svojim delom, prizadevanjem dosegamo take rezultate, kot želimo, pri-
čakujemo (podjetje dobro uspeva, gospodarsko uspevati)« (SSKJ 2018).
Uspešnost podjetja je v literaturi obravnavana na različne načine. Bojnec
idr. (2007, 219) uporabljajo pojem uspešnost poslovanja, Kralj (2003, 198)
uporablja pojem poslovni uspeh podjetja, v svetovni literaturi pa se za us-
pešnost podjetja uporablja angleški izraz »performance« (Goldsmith in
Clutterbuck 1984; Dollinger in Golden 1992; Dawes 1999; Kotabe, Srini
in Aulakh 2002; Brouthers, Brouthers in Werner 2003; Buck idr. 2003;
Capar in Kotabe, 2003; Doukas in Lang 2003; Tangen 2005; Miers 2006;
Reuer in Tong 2007; De Wall 2008; Hult idr. 2008; Strecker 2009; Ke-
ong 2013; Banker, Mashruwala in Tripathy 2014; Delgado idr. 2014; Guo
in management temeljnih
procesov
Uvodoma opredeljujemo uspešnost podjetja, saj nam v nadaljevanju po-
glavja pomaga razumeti povezanost s posameznimi dejavniki, ki smo jih
zajeli v naš model (slika 1). Dejavnik »management temeljnih procesov«
zajema področje interesnih in instrumentalnih vidikov dejavnosti mana-
gementa temeljnih procesov (»snovanje« in »načrtovanje«, »povezo-
vanje« in »urejanje«, »vodenje« in »poslovodenje«, »presojanje« in
»merjenje«). Izhajamo iz predhodnih raziskav na tem področju, ki jih
na koncu tega poglavja povzamemo kot podlago za nadgradnjo vsebine
raziskave.
Opredelitev uspešnosti podjetja
Na vprašanje, kaj je uspešnost, ni preprosto odgovoriti. Uspešnost pome-
ni »uspešno delovati, se uveljaviti; je lastnost, značilnost in pomeni, da s
svojim delom, prizadevanjem dosegamo take rezultate, kot želimo, pri-
čakujemo (podjetje dobro uspeva, gospodarsko uspevati)« (SSKJ 2018).
Uspešnost podjetja je v literaturi obravnavana na različne načine. Bojnec
idr. (2007, 219) uporabljajo pojem uspešnost poslovanja, Kralj (2003, 198)
uporablja pojem poslovni uspeh podjetja, v svetovni literaturi pa se za us-
pešnost podjetja uporablja angleški izraz »performance« (Goldsmith in
Clutterbuck 1984; Dollinger in Golden 1992; Dawes 1999; Kotabe, Srini
in Aulakh 2002; Brouthers, Brouthers in Werner 2003; Buck idr. 2003;
Capar in Kotabe, 2003; Doukas in Lang 2003; Tangen 2005; Miers 2006;
Reuer in Tong 2007; De Wall 2008; Hult idr. 2008; Strecker 2009; Ke-
ong 2013; Banker, Mashruwala in Tripathy 2014; Delgado idr. 2014; Guo