Page 97 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 97
Rezultati osrednje empirične raziskave

5 %). Iz tega sklenemo, da so trditve znotraj področja »snovanje« med se-
boj dovolj povezane in primerne za nadaljnjo analizo.

Analizirali smo tudi komunalitete. Te prikazujejo delež variance opa-
zovanih trditev, ki jo lahko pripišemo skupnemu faktorju »snovanje« oz.
pojasnjeni varianci (preglednica 21).

Komunalitete v preglednici 21 prikazujejo delež variance opazovanih

trditev znotraj področja »snovanje«.

Preglednica 21: Področje »snovanje« – komunalitete

Trditev Začetni Po izločitvi 97
0,625 faktorjev
Pri snovanju sprememb temeljnega procesa upoštevamo­ 0,651
poslovno strategijo podjetja. 0,535 0,654
0,549
Pri snovanju sprememb temeljnega procesa smo usmerjeni v rast 0,715
in razvoj podjetja na dolgi rok.
0,579
Pri snovanju sprememb temeljnega procesa vključujemo vplivne
udeležence. 0,595

Pri snovanju sprememb temeljnega procesa smo usmerjeni v
vrednost za kupca.

Komunalitete pred ekstrakcijo so za področje »snovanje« vse nad
0,3. Za nadaljnjo analizo lahko obdržimo vse štiri trditve.

Celotna pojasnjena varianca za področje »snovanje« prikazuje delež

ohranjene variabilnosti, ko trditve združimo v en faktor (preglednica 22).

Preglednica 22: Področje »snovanje« – celotna pojasnjena varianca

Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)

Faktor Skupaj % variance Kumulativa Skupaj % variance Kumulativa
1 v% v%
2 2,904 72,590
3 0,565 14,137 72,590 2,542 63,561 63,561
4 0,313 7,824 86,727
0,218 5,449 94,551
100,000

Z enim faktorjem pojasnimo 63,5 % pojasnjene variance, kar pomeni,
da podatki nakazujejo enodimenzionalno strukturo področja »snovan-
je«. Trditve za nadaljnjo analizo lahko združimo v en faktor.

Matrika faktorskih uteži za področje »snovanje« kaže, v kolikšni

meri posamezna trditev prispeva k skupnemu vplivu. Največji vpliv ima
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102