Page 101 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 101
Rezultati osrednje empirične raziskave

alfa v našem primeru po izločanju spremenljivk znaša 0,635, kar pomeni, da
je naš sklop trditev za področje »načrtovanje« dovolj konsistenten.

Rezultati ocen za organiziranje kot dejavnosti managementa temeljnih
procesov

Preglednica 29: Dejavnik »management temeljnih procesov« – povezanost med
interesnimi in instrumentalnimi vidiki organiziranja

Pearsonov korelacijski koeficient

UREJANJE (instrumentalni vidik)

Trditev Odnosi med V podjetju pri V podjetju ima­ Funkcijski od­ 101
udeleženci pri urejanju zadev v mo med vodst­ delki in njihovi
POVEZOVANJE (interesni vidik) Spremembe temeljne­ spremembah te­ zvezi s spremem­ vom in izvajal­ vodje omejuje­
ga procesa razvijamo s meljnega procesa bami temeljnega ci temeljnega jo naše možnos­
pomočjo povezovanja so natančno for­ procesa dajemo procesa na op­ ti pri spremem­
udeležencev (dobaviteljev, malno določeni s prednost pravi­ erativni ravni bah temeljnega
zaposlenih, kupcev). predpisi in pravili. lom in postop­ veliko hierar­
Udeležence pri spremem­ hičnih nivojev. procesa.
bah temeljnega procesa 0,370* kom.
povezujemo s pomočjo –0,065 –0,252*
projektnega načina dela. 0,450* 0,046
0,118 –0,051
Pri spremembah temeljne­ 0,348* 0,114
ga procesa smo udeleženci –0,043 –0,155*
povezani na način, ki nam 0,325* 0,037
omogoča ustvarjanje čim –0,055 –0,185*
večje vrednosti izdelkov/ 0,060
storitev za kupca.
Z udeleženci smo po­
vezani na način, ki nam
omogoča hitro komunici­
ranje in odzivanje na spre­
membe.

* Označene so statistično značilne povezanosti pri stopnji značilnosti, manjši ali enaki 0,05
(smo preverili ločeno).

Interesni in instrumentalni vidiki organiziranja temeljnih procesov
v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika »manage-
ment temeljnih procesov«, za katerega smo na podlagi raziskane literatu-
re in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno
spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvodoma predstavljamo
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106