Page 111 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
SVP Yachts in Seascape kot primera dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji 111
da smo zadeli pravi koncept. Najprej so to prepoznali novinarji, počasi pa
tudi drugi proizvajalci. Da smo zadeli koncept, kažejo tudi nagrade. Ima-
mo 14 mednarodnih in nacionalnih nagrad. Vse barke imajo naslov ame-
riška barka leta, dve od treh imajo naziv evropska barka leta in potem še
nacionalne nagrade. Prvi korak so bile nagrade, potem seveda kupci, ki so
kupili te zadeve. Počasi se nam približuje tudi konkurenca, vendar ima-
jo problem, saj ne morajo tako radikalno posodobiti svoje linije. Se pravi,
če zamudiš neko spremembo v panogi, zelo težko ujameš vodilne proiz
vajalce. Orodja so zelo draga, še posebej pri nas, in če imaš 6–7 modelov,
ne moreš reči »Tega ne bom več delal, sedaj bom delal čisto drugačne bar-
ke«. Če pa zamenjaš en model, ostalih 6 izpade totalno neumnih. Tu vi-
dimo, da je še ogromno priložnosti za rast navzgor in navzdol po velikosti
bark. Glavni izziv pa je v tem, kako zagotoviti zadostne finance, ker vemo,
da bo rast velika, kako konstantno izboljševati ekipo, procese, saj že nekaj
let nismo imeli stabilnih razmer (recimo, isti ljudje na začetku in koncu
leta v vodstveni ekipi, v operativnem segmentu teh problemov ni). Leto
2018 imam za relativno predvidljivo leto. Ekonomska trajnost ima zago-
tovo največjo vlogo v bodočem razvoju podjetja, prav tako družbena, vse
bolj pa, upam, tudi okoljska. Po mojem mnenju bi tudi proizvodnja jadr-
nic morala postati bolj okoljsko trajnostna, saj je jadrnica simbol trajno-
stnega transporta po morju. Zato ni primerno, da se ne ve, kako reciklira-
ti barko, saj ko gradiš barko, proizvajaš obilo odpadne plastike, ki je prav
tako problematična za reciklažo.
Zaključek
SVP Yachts (bivši Seaway) je v Sloveniji sinonim za vrhunski dizajn in
inovativnost pri izdelavi plovil. Zanimivo je, da tudi najboljši in med-
narodno najbolj nagrajen proizvod ni garancija za uspešno poslovanje,
kar nakazuje na pomen ustreznega poslovnega modela in učinkovitosti
operativnega izvajanja za dolgoročno uspešnost. Samo podjetje je rav-
no v času recesije zabredlo v finančne težave in propadlo. Zanimivo je
tudi to, da se je rešitelj pojavil znotraj sistema. Bivši distributer iz Rusije
je imel dovolj poguma in sredstev, da je s proizvodnjo nadaljeval, ohranil
in nadgradil podjetje.
Bistveno sporočilo primera Greenline (in tudi Seascapa) je, da je smi-
selno, da slovenski proizvajalci iz katerekoli gospodarske dejavnosti naj-
dejo nišo, kjer bodo lahko poslovno uspešni, ter da prodajajo globalno,
saj je slovenski trg premajhen za prodajo luksuznih dobrin. Drugo po-
membno sporočilo je, da morajo biti pionirji, začetniki novega trenda.
Ustvariti morajo nekaj, kar pred tem še ni obstajalo. Z novostmi so uspe-
da smo zadeli pravi koncept. Najprej so to prepoznali novinarji, počasi pa
tudi drugi proizvajalci. Da smo zadeli koncept, kažejo tudi nagrade. Ima-
mo 14 mednarodnih in nacionalnih nagrad. Vse barke imajo naslov ame-
riška barka leta, dve od treh imajo naziv evropska barka leta in potem še
nacionalne nagrade. Prvi korak so bile nagrade, potem seveda kupci, ki so
kupili te zadeve. Počasi se nam približuje tudi konkurenca, vendar ima-
jo problem, saj ne morajo tako radikalno posodobiti svoje linije. Se pravi,
če zamudiš neko spremembo v panogi, zelo težko ujameš vodilne proiz
vajalce. Orodja so zelo draga, še posebej pri nas, in če imaš 6–7 modelov,
ne moreš reči »Tega ne bom več delal, sedaj bom delal čisto drugačne bar-
ke«. Če pa zamenjaš en model, ostalih 6 izpade totalno neumnih. Tu vi-
dimo, da je še ogromno priložnosti za rast navzgor in navzdol po velikosti
bark. Glavni izziv pa je v tem, kako zagotoviti zadostne finance, ker vemo,
da bo rast velika, kako konstantno izboljševati ekipo, procese, saj že nekaj
let nismo imeli stabilnih razmer (recimo, isti ljudje na začetku in koncu
leta v vodstveni ekipi, v operativnem segmentu teh problemov ni). Leto
2018 imam za relativno predvidljivo leto. Ekonomska trajnost ima zago-
tovo največjo vlogo v bodočem razvoju podjetja, prav tako družbena, vse
bolj pa, upam, tudi okoljska. Po mojem mnenju bi tudi proizvodnja jadr-
nic morala postati bolj okoljsko trajnostna, saj je jadrnica simbol trajno-
stnega transporta po morju. Zato ni primerno, da se ne ve, kako reciklira-
ti barko, saj ko gradiš barko, proizvajaš obilo odpadne plastike, ki je prav
tako problematična za reciklažo.
Zaključek
SVP Yachts (bivši Seaway) je v Sloveniji sinonim za vrhunski dizajn in
inovativnost pri izdelavi plovil. Zanimivo je, da tudi najboljši in med-
narodno najbolj nagrajen proizvod ni garancija za uspešno poslovanje,
kar nakazuje na pomen ustreznega poslovnega modela in učinkovitosti
operativnega izvajanja za dolgoročno uspešnost. Samo podjetje je rav-
no v času recesije zabredlo v finančne težave in propadlo. Zanimivo je
tudi to, da se je rešitelj pojavil znotraj sistema. Bivši distributer iz Rusije
je imel dovolj poguma in sredstev, da je s proizvodnjo nadaljeval, ohranil
in nadgradil podjetje.
Bistveno sporočilo primera Greenline (in tudi Seascapa) je, da je smi-
selno, da slovenski proizvajalci iz katerekoli gospodarske dejavnosti naj-
dejo nišo, kjer bodo lahko poslovno uspešni, ter da prodajajo globalno,
saj je slovenski trg premajhen za prodajo luksuznih dobrin. Drugo po-
membno sporočilo je, da morajo biti pionirji, začetniki novega trenda.
Ustvariti morajo nekaj, kar pred tem še ni obstajalo. Z novostmi so uspe-