Page 109 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 109
SVP Yachts in Seascape kot primera dobre prakse trajnostnega delovanja v navtični industriji 109
je nastal zaradi našega precej drugačnega produkta, mi verjamemo, da je
precej naprednejši, imeli smo priložnost z majhnim številom bark (30–
50 bark) zgraditi bazo in kapital, ki je omogočila nadaljnji razvoj podje-
tja. Vse zadeve v poslovne okolju vplivajo. Npr., brexit nam trenutno zelo
komplicira delovanje na britanskem trgu, ker se ljudje zavedajo, da bo funt
čez leto, dve zagotovo močnejši, kot je sedaj, in odlašajo z nakupom. To
po mojem mnenju najdirektneje negativno vpliva na naše poslovanje. Da
bi rekel, da nekaj vpliva s strani konkurence, npr. dumpinške cene, akci-
je, pa do sedaj nismo zaznali. Države ne bom kritiziral. Dejstvo je, da bi se
dalo stvari speljati bolje in tudi slabše. Fino bi bilo, da bi bilo v podjetni-
škem okolju kaj logičneje in stabilneje. V resnici delaš v okolju, ki ga imaš.
To je ena stvar, ki se jo naučiš v jadranju, še posebej, ko jadraš sam. Nima
se smisla pritoževati, da je vetra premalo ali valov preveč. Če imaš vpliv na
to, vplivaj! Če nimaš, se prilagodi! Vse ostalo je čista izguba energije.
11. Kdo so vaši glavni dobavitelji? Zakaj ste izbrali ravno njih?
Izpostavil bi dva dobavitelja. Prvi je Ultramarin, slovenska firma, ki
nam dela surove kose plastike. Drugi pa je CompoTech, češka firma, ki
dela karbonske cevi, ki jih uporabljamo za jambore in vse ostalo. Slednji
so zelo inovativni in se poznamo od njihovih začetkov. Zdaj pa so že zelo
velika firma, ki dela tudi za avtomobilsko industrijo.
12. Katera partnerstva ima podjetje? Ali je podjetje aktivno v kakšni
mreži ali konzorciju? Kako ti odnosi prispevajo k ustvarjanju
vrednosti za vaše podjetje?
V mrežah nismo, tudi v konzorcijih ne. V podjetju imamo 7 partner-
jev, kar je zagotovo slabše, kot če bi bili trije, po drugi strani pa smo do
sedaj uspelu vsa nekako rešiti s konsenzom. 2 sva ustanovna partnerja, 5
partnerjev je kapitalskih. Število partnerjev je živa stvar. Zadnje čase se
je povečevalo, morda se bo v neki točki spet zmanjšalo. Bo kdo izstopil
in bo vstopil močnejši partner. V neki točki bomo zagotovo potrebova-
li neko partnersko strukturo, ker smo zelo ambiciozni in bomo potrebo-
vali več virov.
13. Kako opredeljujete kakovost? Katere aktivnosti ali kompeten-
ce (trening, raziskave, razvoj, načrtovanje) uporabljate za zagota-
vljanje vaših standardov kakovosti?
Pri nas je glavno definirati, kaj kakovost sploh je. Po moje je kvalite-
ten produkt tisti, ki je ravno prav dober v smislu dobrega razmerja med
ceno in kakovostjo. Imeli smo npr. dobro izobraževanje o kakovosti dizaj-
je nastal zaradi našega precej drugačnega produkta, mi verjamemo, da je
precej naprednejši, imeli smo priložnost z majhnim številom bark (30–
50 bark) zgraditi bazo in kapital, ki je omogočila nadaljnji razvoj podje-
tja. Vse zadeve v poslovne okolju vplivajo. Npr., brexit nam trenutno zelo
komplicira delovanje na britanskem trgu, ker se ljudje zavedajo, da bo funt
čez leto, dve zagotovo močnejši, kot je sedaj, in odlašajo z nakupom. To
po mojem mnenju najdirektneje negativno vpliva na naše poslovanje. Da
bi rekel, da nekaj vpliva s strani konkurence, npr. dumpinške cene, akci-
je, pa do sedaj nismo zaznali. Države ne bom kritiziral. Dejstvo je, da bi se
dalo stvari speljati bolje in tudi slabše. Fino bi bilo, da bi bilo v podjetni-
škem okolju kaj logičneje in stabilneje. V resnici delaš v okolju, ki ga imaš.
To je ena stvar, ki se jo naučiš v jadranju, še posebej, ko jadraš sam. Nima
se smisla pritoževati, da je vetra premalo ali valov preveč. Če imaš vpliv na
to, vplivaj! Če nimaš, se prilagodi! Vse ostalo je čista izguba energije.
11. Kdo so vaši glavni dobavitelji? Zakaj ste izbrali ravno njih?
Izpostavil bi dva dobavitelja. Prvi je Ultramarin, slovenska firma, ki
nam dela surove kose plastike. Drugi pa je CompoTech, češka firma, ki
dela karbonske cevi, ki jih uporabljamo za jambore in vse ostalo. Slednji
so zelo inovativni in se poznamo od njihovih začetkov. Zdaj pa so že zelo
velika firma, ki dela tudi za avtomobilsko industrijo.
12. Katera partnerstva ima podjetje? Ali je podjetje aktivno v kakšni
mreži ali konzorciju? Kako ti odnosi prispevajo k ustvarjanju
vrednosti za vaše podjetje?
V mrežah nismo, tudi v konzorcijih ne. V podjetju imamo 7 partner-
jev, kar je zagotovo slabše, kot če bi bili trije, po drugi strani pa smo do
sedaj uspelu vsa nekako rešiti s konsenzom. 2 sva ustanovna partnerja, 5
partnerjev je kapitalskih. Število partnerjev je živa stvar. Zadnje čase se
je povečevalo, morda se bo v neki točki spet zmanjšalo. Bo kdo izstopil
in bo vstopil močnejši partner. V neki točki bomo zagotovo potrebova-
li neko partnersko strukturo, ker smo zelo ambiciozni in bomo potrebo-
vali več virov.
13. Kako opredeljujete kakovost? Katere aktivnosti ali kompeten-
ce (trening, raziskave, razvoj, načrtovanje) uporabljate za zagota-
vljanje vaših standardov kakovosti?
Pri nas je glavno definirati, kaj kakovost sploh je. Po moje je kvalite-
ten produkt tisti, ki je ravno prav dober v smislu dobrega razmerja med
ceno in kakovostjo. Imeli smo npr. dobro izobraževanje o kakovosti dizaj-