Page 236 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 236
PORTRETI

Med doslej znanimi Elzejevimi skladbami prevladujejo samospevi
in zbori ter komorna glasba. Cvetko omenja Drei Lieder (Tri pesmi),
ki da so »tehnično odlične in spominjajo po slogu na Schuberta in
Loeweja«. Na Dunaju sta izšli Zwei Lieder za glas in klavir, brez navedbe
opusa. Gre za dva samospeva: prvi je na besedilo H. Heineja (Und
wüssten’s die Blumen), drugi je na besedilo R. Reinicka (Ständc­ hen).
V Pragi so kot op. 40 izšli samospevi: O sieh mich nicht so lächelend an
(Emanuel Geibel), Morgenfahrt in Ich küsse dich auf die Wangen. Kot
op. 49 so izšle Fünf krainische Volkslieder (1. Der Schwimmer: Liegt dort
die schöne Ebene, 2. Fragen: Wozu ist mein langes Haar, 3. Täubchen: Dass
voll Tau die Schuhe dein, 4. Fer Gefangene: Liegt ein armer Krieger, 5. Die
Läuferin läuft am Berfesrain).

Med Elzejevimi komornimi deli so znane sonata za violino in
klavir op. 16, sonata za violončelo in klavir op. 37, klavirska skladba
Elfenstück op. 35 in številni moški zbori, raztreseni v raznih zbirkah in
kot samostojni opusi; op. 4 so zborovske pesmi za javno bogoslužje
v evangeličanski cerkvi za mešani in moški zbor s spremljevanjem
orgel, datirane v Ljubljani. Elzejeva tiskana dela omenjata dva znana
priročnika glasbene literature, izšla na Dunaju in v Leipzigu (Fr.
Pazdirek, Unibversal-Handbuch der Musikliteratur, Wien 1904-10;
F. Hofmeister, Handbuch der musuikalischen Literatur oder Ver­
zeichnis der im deutschen Reiche und in den angrenzenden Ländern
erschienen Musikalien, Leipzig 1888).

V glasbenem oddelku ljubljanske NUK so poleg treh tiskov Elze­
jevih del še rokopisi naslednjih skladb: Grabgesang za moški zbor, In
die Ferne (K. Kletke) za štiriglasni moški zbor, op. 46/3; Des Liedes Geist
(H. Leise); Introdukcija in zbor iz oratorija Petrus na besedilo Friedricha
Opitza s štiriročno klavirsko spremljavo; štiriglasni moški zbor Die
Post (W. Müller) z oznako, da ga je skladatelj napisal 12. novembra
1881; samospev Unter dem Fenster (Pod oknom) na Prešern­ ovo besedilo
v prevodu Luize Pesjakove, komponiran 14. marca 1865; moški zbor
Wohin? (O. L. B. Wolff); koral Allein Gott in der Höhn sei Ehr – od kat­
erega pa obstaja samo part za drugi tenor.

Ko je prišel Elze v Ljubljano, se je kmalu vključil v delo Filhar­
monične družbe, katere vodstvo je leta 1856 prevzel Čeh Anton
Nedvěd (1829–1896). Iz podatkov, ki so na voljo, razberemo, da je

234
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241