Page 256 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 256
PREVODI

odpušča, ko smo krščeni, ko jemo telo našega Gospoda, ko spreje­
mamo odvezo.

Bog z besedo in obredom pripravi srca, da verujejo in sprejmejo
vero, kot pravi Pavel: »Vera pride iz poslušanja« (Rim 10,17). Kot pride
beseda v ušesa, da se dotakne srca, tako zadene obred oči, da vzpod­
budi srce. Beseda in obred imata isti učinek (idem effectus est verbi et
ritus); Avguštin je razločno dejal, naj bo zakrament vidna beseda (ver-
bum visibile), saj je obred sprejet z očmi in je hkrati naslikanje besede
(pictura verbi), ki pomeni isto, kar pomeni beseda. Zato je učinek obeh,
besede in zakramenta, isti.

[Zakramenti v širšem pomenu besede]
Birma/konfirmacija in poslednje olje (extrema unctio) so od očetov
prevzeti obredi, ki jih Cerkev ne zahteva kot nujne za odrešenje, saj
niso po Božjem ukazu. Zato ni nekoristno, da jih razlikujemo od prej
naštetih, ki so po izrecnem Božjem ukazu in so jasna obljuba milosti.
Duhovništva (sacerdotium) nasprotniki ne razumejo, izhajajoč iz službe
besedi in zakramentu, temveč izhajajoč iz žrtvovanja, kot da bi novo­
zavezno duhovništvo moralo biti podobno levitskemu [staroz­ avez­
nemu] svečeništvu, ki žrtvuje za ljudstvo in pridobiva ljudem odpu­
ščanje grehov. Učimo, da je Kristusova smrt na križu zadostna žrtev
za vse grehe sveta in ni za to potrebna nobena druga žrtev. Ljudje so
oprav­ ičeni zaradi te enkratne Kristusove žrtve, ko verujejo, da so bili
z njo odkupljeni, ne pa zaradi kakršnih koli novih žrtev. Duhovn­ iki
zato niso poklicani kakršnemu koli žrtvovanju, ki bi ga izvajali po
Po­stavi, da bi ljudem pridobili (prislužili) odpuščanje greh­ ov. Pokli-
cani so, da učijo evangelij in nudijo ljudem zakramente. Ni­mamo
drugega duhov­ništva, ki bi bilo podobno levitskemu, kot nas zadosti
pouči Pismo Heb­ rejcem. Če pa posvetitev duhovnika (ordo) razum­ emo
iz službe Bož­j­i bese­di (ministerium verbi), lahko tako posvetitev brez
zadržkov označimo kot zakrament. Kajti ta služba Božji besedi ima
Božji ukaz in obljube: »evangelij je Božja moč v rešitev vsakomur,
ki veruje« (Rim 1,16). Prav tako: »beseda, ki prihaja iz mojih ust, ne
vrne se k meni brez uspeha, temveč bo storila, kar sem hotel« (Iz 55,
11). Če je duhovniška posvetit­ ev tako razumljena, potem nam ne bo
težko označiti polaganje rok kot zakrament. Cerkev ima namreč Božje

256
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261