Page 269 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 269
CVETKA HED@ET TÓTH

Kot tretji razdiralni pojav v sodobni družbi, in to posvetne (seku-
larne) narave, je po Küngu »postmoderni poljubnostni pluralizem«,
nekakšen ravnodušen postmoderni družbeni konsenz, saj »veliko
ljudi na Zahodu, še zlasti tisti, ki si lahko privoščijo, gojijo prep-
oznavni življenjski slog brezbrižnosti, potrošništva, hedonizma;
nekateri ga brez sramu oglašujejo v medijih«. Küng ga poudarjeno
ovrednoti: »Lahko bi z vzporednicami, ki so zelo očitne, govorili o
neki real-politiki v malem: posameznik egoistično sledi svojim
interesom in estetizira svoje vsakdanje življenje, pripravljen je le na
tisti angažma, ki služi njegovim potrebam in občutjem ugodja.
Individualnost se je tu spremenila v neizprosen individualizem, ki
posameznika osamlja in ga zlepa ne osrečuje, na družbo pa vpliva
razkrajajoče.«16 Tukaj Küng z veseljem ugotavlja, da v zadnjih letih
»družba uživanja in doživljanja počasi znova odkriva odgovornost,
tako da se lahko znova sprašujemo o odnosu med estetičnim in
etičnim,« in dodaja: »Ne rišem ne črno, ne rdeče. Razumem pa
vendarle, da se, spričo takih fundamentalizmov, moralizmov, plura-
lizmov poljubnosti številni resni sodobniki vprašujejo: kam drsi naša
družba?«17

S temi stališči se Küngovo predavanje najbolj osredinja na utiranje
poti v iskanje možnosti za etično utemeljeno Evropo, kajti po nje-
govem je bila povojna Evropa »zgrajena na etičnih impulzih, ki so se
vedno znova prebijali v ospredje, kadar je šlo za to, da se kljub
divergentnim interesom ohranja enotnost«. Posamične države, tudi
Slovenija, so vstopile v EU ne samo »zaradi ekonomskih razlogov,
ampak tudi iz etičnih«, kajti to naj bi omogočilo vsakemu narodu
maksimalno možnost razvoja v prihodnje. Küng seveda govori o
etičnih vidikih in plemenitih pričakovanjih – vendar tu lahko nare-
dimo premor in ob njegovem predavanju opozorimo na nekatera
dejstva, ki nas vse ogrožajo in s tem nehote načenjajo mir med
narodi, zaradi katerega smo navdušeno stopili v EU z željo, naj se
nikdar več ne zgodi, kar se je v prejšnjem stoletju: skratka, naj nikdar
več ne bo vojne, saj je Evropa bila strašna žrtev dveh svetovnih vojn.

16 Prav tam, str. 5.
17 Prav tam.

267
   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274