Page 279 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 279
CVETKA HED@ET TÓTH

neča s svojim pozitivnim opisom profila Bertranda Russla in našteje
tri glavne vrednote, ki so oblikovale njegovo sicer nereligiozno držo:
težnjo po ljubezni, prizadevanje po spoznavanju ter sočutje do
trpljenja ljudi. Vse to ga je tudi usmerjalo v njegovem življenju, ki
naj bi bilo prežeto s solidarnostjo, ne s konkurenco, z mirom,
nikakor z vojno.

Upirati se zlu ne opravičuje nasilja, je eno od temeljnih sporočil
Küngovega Creda; tukaj je tudi eden najbolj prepričljivih zapisov o
tem, kako spreminjati svet, vendar tako, da za seboj ne puščamo
trupel. Nasilje ima predvsem to prihodnost, da »kdor prime za meč,
bo z mečem pokončan«,45 poudarja Küng. Priznava tudi, da je v ne-
kem zelo določenem pomenu Jezus »bil revolucionar, katerega zahteve
so bile v osnovi radikalnejše od zahtev političnih revolucionarjev in
so presegale alternative etabliranemu redu in socialnopolitično
revolucijo. Če ga pravilno razumemo, je bil Jezus v svoji praktični
dobroti revolucionarnejši od revolucionarjev: Namesto poškodovati in
raniti, zdraviti in tolažiti! Namesto vračanja udarcev brezpogojno
odpuščanje! Namesto uporabe nasilja pripravljenost na trpljenje!
Namesto besed sovraštva in maščevanja blagor miroljubnim! Name-
sto uničenja sovražnikov ljubezen do njih!«46

Še enkrat vprašanje: Kaj so po Küngu dobri razlogi za verovanje
kot akt razumnega zaupanja? Küng s pomočjo Avguština razlaga
pomen prabesede credo, saj verovati vključuje hkrati še verovati nekaj,
verovati nekomu pa tudi verovati v nekoga. Kakor je bila nekoč zatirana
spolnost, tako je danes religioznost, in zdaj pove Küng, da pri
verovanju ne gre toliko za Sveto pismo sámo, »to povem proti prote-
stantskemu biblicizmu«,47 ampak za to, kar Sveto pismo izpričuje.
Pri verovanju prav tako ne gre za vero v tradicijo, »to povem proti
vzhodnopravoslavnemu tradicionalizmu«,48 temveč za to, kar tradi-
cija posreduje. Čeprav je katoličan, ki je na to ponosen, kritično očita
rimskokatoliškemu avtoritarizmu, da verovati ne pomeni verovati v
Cerkev; samo za verovanje v to gre kar Cerkev oznanja. Kot načelo

45 Prav tam, str. 93.
46 Prav tam.
47 Prav tam, str. 21.
48 Prav tam.

277
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284