Page 282 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 282
RAZGLEDI, VPOGLEDI

humanih vrednot, kot sem zapisal v sklepni tezi svoje knjige ’Biti
kristjan’: Krščanstvo, ki ga razumemo kot radikalni humanizem,
zmore integrirati in premagati vse negativno, celo trpljenje, krivdo,
smrt in nesmisel.«59 Kakor poudarja v svojem krajšem prispevku iz
leta 2005 (Biti kristjan – kaj pomeni to?), biti kristjan pomeni biti
nepodkupljiv v boju za resnico, pri čemer kristjan »z vso odločnostjo
ne sme izhajati iz teoloških problemov preteklosti, ampak iz ob-
širnih in večplastnih vprašanj današnjega človeka«,hkrati pa »vsej
človeškosti njegovo življenje ni usmerjeno k nepravim bogovom –
denarju, užitku, oblasti in uspehu«.60 Takšna človeškost se mora
uveljavljati »brez cerkvenopolitičnih pomislekov«, biti mora »ravno-
dušna do nastajanja teoloških front in modnih teženj« in »boj na
najvišji znanstvenoraziskovalni ravni in z intelektualno poštenim
utemeljevanjem in nezmanjšano teološko kritiko, povezano z ne-
omajnim zaupanjem v krščansko stvar«.61 Takšno zaupanje človeku
omogoča, da ima z vsem osredinjeno bivanje; zato po Küngu »biti
kristjan« celo »pomeni vedeti, da ima življenje smisel, ne samo v
uspehih, tudi v neuspehih, ne samo pri vrhunskih dosežkih, tudi pri
napakah, ne samo pri stopnjevanju storilnosti, tudi pri njenem
padcu,« kajti: »Življenje ima smisel celo tedaj, ko ga njegova okolica
ali družba iz kakršnega koli vzroka ne sprejema več.«62

Küng se dobro zaveda, da med religijami ni konsenza o marsičem,
celo znotraj iste Cerkve ne, recimo, ko gre za »vprašanja prepreče-
vanja rojstev, splava, homoseksualnosti in evtanazije« in podobno,
vendar verjame v obstoj univerzalnih vrednot, kajti te »so, vendar jih
ne smemo jemati za samoumevne«. Poudarja: »Skrbno moramo o
njih premišljevati, braniti jih moramo in jih krepiti. V sebi moramo
najti moč, da po njih živimo, jih tudi razglašamo v svojem zasebnem
življenju, v svojih lokalnih in narodnih skupnostih in v svetu […].«
Toda po njegovem predavanju v Mariboru ostaja neprijetno vpra-
šanje, koliko je Küng sam od tega doživel v Mariboru in koliko

59 Prav tam.
60 Hans Küng: Biti kristjan – kaj pomeni to? 20 tez k zelo aktualnemu vprašanju,

Znamenje, 2006, št. 1-2, str. 77.
61 Prav tam.
62 Prav tam.

280
   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287