Page 280 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 280
RAZGLEDI, VPOGLEDI

sodobne, ekumenske veroizpovedi velja: »Credo in Deum – Verujem
v Boga!«49

S temi stališči razumemo Küngov napor, da ene najbolj temeljnih
človekovih potreb, potrebe po religioznosti, ne dojemamo kot iluzijo
in anahronizem, ampak kot nekaj, kar mnogim ljudem pomaga, da
najdejo pot do osmislitve življenja, kar vključuje tudi odnos do smrti
in umiranja, predvsem pa možnost, priti do »brezpogojnih etičnih
meril in do duhovne domovine«.50 Toda Küng nam odločno pre-
poveduje demonizirati ateizem oziroma brezreligioznost, tudi se
nam ni treba vračati »v srednji vek niti v čas reformacije niti v lastno
otroštvo«, kajti vsak od nas je »lahko vseskozi sodobnik med sodob-
niki«.51

Smisel sodobne religioznosti je Küng opredelil ob hkratni kritiki
vere, ki je po tradicionalnih vzorih »pogosto avtoritarna, tiranska
reakcionarna. Lahko proizvaja strah, nezrelost, ozkosrčnost, netole-
rantnost, krivičnost, frustracijo in odsotnost sociale, lahko narav-
nost legitimira in inspirira nemoralo, družbene nepravilnosti in
vojne v enem narodu ali med njimi«.52 V zadnjih desetletjih pa se je
vera »v vedno večji meri pokazala kot osvobajajoča, usmerjena v
prihodnost in človeku prijazna.«53 Tako vera »razširja zaupanje v
življenje, zrelost, širokosrčnost, toleranco, solidarnost, kreativni in
socialni angažma, lahko pospešuje duhovno prenovo, družbene
reforme in svetovni mir«.54

V Mariboru je za Večer sporočil tole: »Veste, moja generacija je
bila mlada v času odličnih, moralnih politikov, imeli so etos, bili so
bistri, niso bili koruptivni, lažnivi. Nekoč smo imeli poštene banke,
ki so svoj denar služile na legalen, nepokvarjen način. Danes pa imajo
v bankah, pa tudi drugje, nekateri diletantno visoke plače, drugi pa
izjemno nizke, odrivajoče na rob preživetvenih možnosti. In tisti, ki
resnično imajo moralo, bodo rekli, da se v njihovi banki tega eno-

49 Prav tam.
50 Prav tam, str. 24.
51 Prav tam.
52 Prav tam, str. 25.
53 Prav tam.
54 Prav tam.

278
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285