Page 196 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 196
[TUDIJSKI VE^ERI

Jezusova vesela novica ne pomeni, da bo ta, ki jo je slišal in veruje,
da je resnična, od tega trenutka hodil skozi življenje v razposajenem
krohotu, ker ga nič več ne more obtežiti, kakor je bil obtežen pred
tem. Prav nasprotno. Kakor je ta, ki zdaj veruje, postal glede osrednje
zadeve svojega življenja sproščen in lahek, notranje vesel in hvaležno
potolažen, se njegova sočutnost do drugih poveča, se njegov obraz
zresni in ga šale, ki so preračunane na zabavnost tujega trpljenja ali
tuje zadrege, ne spravijo več v smeh. Kakor je bil prej poln krohota
brez pravega veselja, je zdaj poln veselja, ne da bi mu bila zadrega ali
stiska drugih smešna. Zoper dolgočasnost v čas ujetega in zgolj času
služečega sveta ne išče trenutnega olajšanja kratkočasja, ampak se
vsega izroči brezčasnosti odrešenega, ki bo dedoval nebeško kral­­je­-­
stvo.

Bistvo Kristusovega nauka je, da je to najdražje plačana dobrina,
ki pa jo vernik prejme zastonj. Stvari sveta mora, dokler je na svetu,
še naprej plačevati sam. Veliko stvar, ki jo je po veri milostno prejel v
dar, pa je, računano od danes, pred dva tisoč leti plačal ta, ki jo po-
darja, Jezus Kristus. Po nepredstavljivo visoki ceni, s katero je bila
kupljena, je mogoče vsaj nekoliko slutiti, koliko je ta stvar vredna in
kako strašno neumno je tak dar odklanjati ali odlašati z njegovim
sprejetjem v lahkomiselni stavi s časom, ki lahko takega človeka uda-
ri kakor ruska ruleta drznega norca, katerega revolver je do konca
napolnjen z ostrimi naboji.

Kaj so tendence vseh velikih in državno priznanih cerkva?
Iskanje državnega priznanja in ustreznega statusa, ki pomeni tudi

nekatere privilegije in materialne koristi je v škodo tako državi, kakor
tudi skupnosti verujočih. Država s tem sicer pridobi večji nadzor nad
cerkvami in drugimi verskimi organizacijami, kar je predvsem v inte-
resu resorja za notranje zadeve in policije, ki temu resorju služi, ven-
dar pa veliko več izgubi, namreč potrebno ekvidistanco do vseh verstev
v državi, kar je podlaga resnične pravne in demokratične države, ki
mora vsem svojim državljanom zagotoviti svobodo vesti in svobodo
kulta. Dajanje privilegijev in posebnega statusa posameznim veroiz-

194
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201