Page 293 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 293
BO@IDAR DEBENJAK

kaze, so začeli oboževati tele. A tudi to smo jim odpustili in nakloni-
li Mojzesu vso oblast.

154Nad njimi smo dvignili hrib, zaradi zaveze, ki so jo sklenili z
nami, in jim rekli: »Sklonjenih glav vstopite skozi vrata!« Rekli smo
jim tudi: »Ne pregrešite se čez soboto!« To so nam zatrdno obljubili.

155Ker so se izneverili zavezi in niso verjeli Božjim dokazom, ker so
pobijali nedolžne glasnike vere in so govorili: »Naša srca so okorela,«
jim je Gospod zaradi nevere zapečatil srca. Verovala jih je le peščica.

156To je storil zaradi njihove nevere in zaradi hudega klevetanja
Marije

157in zaradi njihovih besed: »Ubili smo Jezusa, Mesijo, Marijinega
sina in Božjega poslanca!« A niso ga ubili in niso ga križali, ampak
so si le domišljali. Tisti, katerih mnenja o Jezusu so se razhajala, so
bili tudi sami v dvomih. Ničesar gotovega niso vedeli, ampak so le
ugibali. Prav zares ga niso ubili,

158temveč ga je Bog povzdignil k sebi. On je mogočen in moder!
159Niti enega slednika Knjige ne bo, ki bi resnično ne začel verova-
ti v Jezusa pred njegovo smrtjo. In On bo pričal proti njim na sodni
dan.

11
Iz povedanega je razvidno, da je za Koran sprejemljiv ves Jezusov
nauk iz kanoničnih evangelijev. Drugače pa tolmači njegovo trpljenje:
ni umrl in po smrti vstal, temveč ga je k sebi vzel Bog. Ni sin Božji,
ni z Bogom Očetom in Svetim Duhom povezan v Sveti Trojici. Ta
predstava ni nujno v nasprotju s prakrščanstvom, kot je zabeleženo
v Apostolskih delih; tam, kot opozarja Hans Küng,10 ni bilo »nobenega
nauka o triniteti«, temveč je obstajala »vera v Boga Očeta, v Jezusa
Sina in v svetega Božjega duha«, tako kot je razvidna iz Štefanove
vizije (Apd 7:55): »Štefan pa je poln Svetega Duha uprl pogled proti
nebu in videl Božjo slavo in Jezusa, ki je stal na Božji desnici.« Kün-
govo tolmačenje je naslednje: »Sveti Duh je na strani Štefana, je v njem
samem. Duh, iz Boga izhajajoča nevidna moč in sila, ga povsem iz-
polnjuje in mu tako odpira oči; ’v duhu’ se mu kažejo nebesa. – Bog

10 Navedeno delo, str. 126ss.

291
   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298