Page 180 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XI (2015), številka 21-22, ISSN 1408-8363
P. 180
ŠTUDIJSKI VEČERI

kaznovanje cesarjeva dolžnost pred Bogom. Zakonik Carolina iz leta
1532 predpisuje smrtno kazen za moško in žensko homoseksualnost
ter za sodomijo. Smrtno kazen sta odpravila razsvetljena absolutista
Friderik Veliki in Jožef II., Code Napoleon je leta 1810 homoseksualnost
povsem depenaliziral, a po nemškem zakoniku je ostala kazniva moška
homoseksualnost, po avstrijskem iz leta 1852 tudi ženska. Oktobrska
revolucija leta 1917 je ohranila samo zaščito mladoletnikov, sicer pa
odpravila kaznovanje, a pod Stalinom je bila spet zagrožena ostra kazen.
Weimarska republika je hotela odpraviti splošno kaznivost homoseksu-
alnosti, a po prihodu nacistov na oblast so zakonodajo izrazito zaostrili.
V Jugoslaviji je potekala depenalizacija od zahoda proti vzhodu, v de-
želah »socialističnega tabora« se je najprej spreminjala Češkoslovaška
in za njo Vzhodna Nemčija, v Zvezni republiki Nemčiji se je razprava
začela v šestdesetih letih in razpletla po letu 1968, v Veliki Britaniji je
bila zakonodaja reformirana leta 1963. Sledila sta Christopher Day v
ZDA in serija »parad ponosa«. Nizozemska je prva uvedla možnost
istospolnih porok, v anglikanski Cerkvi so se zgodila razhajanja, saj je
odkrit homoseksualec lahko postal tudi škof. Lok vrednotenja se torej
razpenja od smrtne kazni do porok in škofovske časti.

Pomembno je tudi dejstvo, da od novembra 2013 v Nemčiji ni več
obvezna opredelitev posameznika o tem, ali pripada moškemu ali žen-
skemu spolu.

V teh okoliščinah je krščanskim veroizpovedim prepuščeno, katere
zadevne zapovedi in prepovedi iz Pentatevha uvrščajo med morales,
torej obvezujoče, katere pa med historične, torej bodisi legales bodisi
ceremoniales.

11
A veliko pomembnejše je, kaj vse sledi iz tega, da hoče človek »biti
kakor Bog«. Ta opredelitev izvirnega greha ne nagovarja samo verujočih.
Kadar koli je človek hotel »biti kakor Bog« in se ni zavedal svojih meja,
se je zgodila moralna katastrofa. Mnogi verniki so se po Auschwitzu
spraševali, kako je kaj takega pred Božjimi očmi sploh mogoče. A Hitler

178
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185