Page 139 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 25, ISSN 1408-8363
P. 139
Peter Kovačič Peršin

kar zahteva razlastitev latifundijev in veleposestev (2015a, 54);11 dostop
do pitne in neoporečne vode, ker je od tega odvisno preživetje ljudi
(2015a, 20–21);12 prepoved selitve umazane proizvodnje v revne drža-
ve, ker to samo povečuje njihovo gospodarsko odvisnost in naraščanje
revščine. Nova gospodarska paradigma, ki jo predlaga, zahteva obli-
kovanje solidarnostnih oblik gospodarskih družb: zadrug, kooperativ,
krajevno samooskrbo, soodlačanje zaposlenih, transparentnost poslova-
nja, prepoved korupcije, vzdržen razvoj, spremembo življenjskega sloga
potrošništva in solidarnost (2015a, 94).13

V sklepnem poglavju opominja, da je potrebna etična in duhovna
vzgoja mladih rodov, da bodo prepoznali probleme sonaravnega živ-
ljenja in razvili odgovorno gospodarjenje z naravnimi in človeškimi
viri. Okolijska vzgoja je tudi vzgoja k solidarnosti (2015a, 108).14 Ljudje
moramo preobraziti svoja srca (2015a, 111–12).15 Da bi družba postala
spet človečna, moramo na politični, gospodarski in kulturni ravni spet
ovrednotiti ljubezen kot najvišje pravilo ravnanja (2015a, 116–17).16 Pri
teološki utemeljitvi načela o neločljivem sobivanju narave in človeka se
papež naslanja na Stuttgartski prevod Biblije, ki v zgodbi o stvarjenju
razlaga božje naročilo Adamu in Evi drugače, kot ga doslej uveljavljen
prevod, ki pravi »podredita si zemljo«. Ta formulacija ne ustreza sodobni
ekološki zavesti, saj uveljavlja gospodovalen odnos človeka do narave.
Stuttgartski prevod, zvest hebrejskemu izvirniku, se glasi »napravita ko-
rak na zemlji«. To pa odpira drugačno razumevanje človekovega odnosa
do narave: človek naj bo skrben upravljavec zemlje, ne gospodovalec.

Papež Frančišek govori iz lastne življenjske izkušnje o uničevanju na-
rave in nečloveškem izkoriščanju ljudi. V Južni Ameriki, tudi v Argentini
je osebno videl, kako oblast sistematično uničuje naravno okolje domo-
rodnih Indijancev in povzroča genocid. K oblikovanju stališč okrožnice
Laudato si’ je pritegnil zagovornike korenitih socialnih in družbenih

11 LS 97.
12 LS 30.
13 LS 180.
14 LS 210.
15 LS 218.
16 LS 231.

137
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144