Page 171 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 171
rowan williams

sentimentalno »notranjost«, je nujna javna in osebna duhovna praksa,
ki je pripravljena pozorno in natančno poslušati ter tako slišati tudi tis-
to, kar lenemu jazu ni prijetno – staromodno rečeno, prisluhniti »Bož-
jemu glasu«. V nasprotju s splošnim razpoloženjem, ki ni pripravljeno
misliti kaj večjega od lokalnih ali komunalnih zgodb, gre tu za univer-
zalno pripoved o Božji milosti in izvolitvi, ki je bila na edinstven način
zapisana v Pismu in se osredotoča na dogodke, v katerih je bila s kri-
žanim in vstalim Kristusom znova vzpostavljena prava podoba človeš-
kosti. Sam Calvin zavrača misel, da bi bilo naše odrešenje že v formal-
nem, zunanjem in mehaničnem odnosu do Kristusa, ki nas je razglasil
za opravičene, a ni v nas povzročil nobene prave preobrazbe: »Z nami
deli svoje življenje in vse blagoslove, ki jih je prejel od Očeta«. (komen-
tar k Jn 17, 21)

18. Reformatorska tradicija v nasprotju s prestrašeno fundamentali-
stično religijo govori o Bogu, ki ga niti ne moremo niti ne smemo pre­
pričevati z našimi prizadevanji in uspehi. Jezik naše vere in še posebej
naše molitve je določen s hvaležnostjo za nezasluženo ljubezen in od-
puščanje: s hvaležnostjo Bogu, da je Bog. Nasproti upornemu ali razo-
čaranemu ateizmu, nezaupljivemu do tuje in prisiljujoče moči, govo-
ri reformacija o Bogu, ki nima nikakršnega interesa, da bi poniževal
svoje stvaritve in kateremu zaradi svoje neomejene suverenosti ter svo-
bode teh ni treba šikanirati ali prisiljevati. Božja svobodna volja je vol­
ja odpuščanja, odrešenja in predajanja Božje ljubezni ter naklonjeno-
sti stvarstvu.

19. Tu se očrtuje teologija, ki predpostavlja zahtevno duhovno dis­
ciplino, trezen in premišljen stil molitve, svobodo, da se brez panike
kritično presoja lastno integriteto in integriteto skupnosti ter njenih
ustanov, kristocentrično pojmovanje človeške zgodovine in radikal-
no politično vizijo, ki postavlja pod vprašaj vse vrste neenakosti in sa-
movolje. Skratka: vodilne teme resnično reformatorske teologije ne ob-
navljajo le najradikalnejših idej in misli cerkvenih očetov. Nudijo tudi
trdno in globoko segajočo pomoč za obvladovanje današnje družbe-
ne krize, prav tako kot tradicionalni katoliški socialni nauk – ne kot
konkurenčno, ampak komplementarno pojmovanje, pri čemer je pri-

401
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176