Page 197 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik III (2007), številki 5-6, ISSN 1408-8363
P. 197
PETER NOVAK

ne pravi, da »je duhovni ostanek v Izraelu Cerkev«, in da vrstica »zgolj
ločuje med narodom kot celoto in med verujočimi znotraj naroda«
(Ryrie, 1995: 127).18 Kaj pa bi sicer lahko bil smisel imenovati del
Izraela ostanek, če ne razločevanje od neverujočih, torej od tistih, ki
Bogu niso po volji in zato niso dediči obljub. Prav to je glavni Pavlov
poudarek v Rim 9,30–10,4.

Tako ni res, da o Cerkvi (kot skupnosti Božjih verujočih ljudi) ni
bilo govora v Stari zavezi, in ni res, da za pogane ni bilo prostora v
Božjih obljubah. Ker je bil Izrael luč svetu, so lahko pogani prek njih
spoznali Boga (nekaj takšnih primerov najdemo v naslednjih knjigah
in odlomkih: Ruta, 1 Kr 10,6–9; Dan 2,46–48; 3,28–30; 4,34–37).
Pripravljeno in obljubljeno pa je bilo še večje zbiranje poganov, kar
vidimo v Apostolskih delih, kajti eshatološki čas je nastopil s smrtjo
in vstajenjem Kristusa (Iz 11; 45,20; 66,19–21).

V novi zavezi, ki jo je Bog s človeštvom sklenil po svojem Sinu,
obstaja eno novo človeštvo (Izraelcev in poganov), ki je bilo obljub-
ljeno v Stari zavezi in uresničeno v Kristusu (Ef 2,13–18) in takšno
novo človeštvo se imenuje Cerkev.

Dobesedna interpretacija, izpolnitev in avtorjev namen
Drugo najbolj pomembno načelo interpretacije pri tradicionalni

dispenzacijski teologiji je »dosledno dobesedna interpretacija«.
Ryrie razloži to načelo kot »interpretacij/o/, ki daje vsaki besedi
enak pomen, kot bi ga imela v običajni rabi, naj bo to v pisni, ustni
ali govorni obliki. Lahko bi ga poimenovali tudi navadna interpre-
tacija, da ne bi kdo mislil, da načelo dobesednosti ne upošteva be-
sednih figur. Simboli, besedne figure in tipi so po tej metodi vsi raz-
loženi običajno in nikakor niso v nasprotju z dobesedno interpre-
tacijo« (Ryrie, 1995: 80). Ryrie poudarja, da je za dispenzacionaliste
specifično to, da to načelo uporabljajo dosledno po celem Svetem
pismu in nasprotnikom očita, da preroštva berejo alegorično oz.
»poduhovljeno« (Ryrie, 1995: 82). Ugovarjali bomo, da čeprav smo

18 Tudi mi ne trdimo, da govori o Cerkvi direktno. Kajti Cerkev (Božji ljudje)
so v Novi zavezi vedno Izrael in pogani, v Stari zavezi pa je Bog štel za svoje
zgolj Izraelce kot narod, pogane pa le, če so postali Izraelci.

195
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202