Page 100 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IV (2008), številki 7-8, ISSN 1408-8363
P. 100
S SIMPOZIJEV 2008

je, da ga uporabimo šele po tem, ko smo se skozi vso temeljno
problematiko in njene čeri prebili »peš«, to je z ustrezno strokovno
knjižno literaturo. Poleg vseh drugih prednosti interneta moramo
navesti še tiste, ki posebno v humanistiki ne smejo biti prezrte:
možnost preverjanja. Onemogočeno je kakršno koli potvarjanje. Pri
tako novih in neobičajnih raziskavah, kot je podana s tem prispev-
kom, se vsak uporabnik interneta lahko takoj prepriča o verodostoj-
nosti navedenih podatkov.

Prav tako je internet tudi zagotovilo, da zgodovinska dejstva v
zvezi s starejšimi avtorji, kot je Trubar, ne ostajajo prikrita. Čeprav so
bila stoletja nedosegljiva, pridejo s povezovanjem slovenskih, hrva-
ških, italijanskih in nemških izsledkov kmalu na dan.

Ključni etični predpogoj, da bo sistem interneta še dolgo deloval
in se razvijal, pa je uporabnikova etika, ki zagotavlja avtorjevo zaščito.

Povzetek najnovejših dognanj

V obravnavi je podanih veliko indicev za hipotezo, da je Ena Molitou
tih Ker?zhenikou ne samo Vergerijevo, temveč tudi Negrijevo delo. Za
to, da je temu tako, govorijo dejstva: Vergerij ni niti z začetnico
podpisan pri italijanskem izvirniku tega besedila, temveč samo pod
slovenskim prevodom. Italijanski izvirnik je nastal leta 1549, to je v
času največjega sodelovanja med Vergerijem in Negrijem. Anabaptisti
oz. menoniti, ki so Negrija poleg valdežanov občasno pritegnili s svojo
doktrino, prevod katekizma, ki je nastal prav v tem letu (1549) in ki
mu Ena Molitou sledi kot njegov integralni del, pripisujejo njemu,
Negriju, in ne Vergeriju.47 Tudi do tega podatka bi bilo brez interneta
zelo težko priti.

Tako se na vse možne načine najtežjega odpora postopoma sestav-
lja mozaik informacij o Trubarjevem življenju in delu v trdno celoto.

47 Prim. De Wind, 1959.

98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105