Page 31 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IV (2008), številki 7-8, ISSN 1408-8363
P. 31
MIRAN HLADNIK
sovražnih Bizantincev), ampak ga moramo razumeti kot enkratno
priložnost za sprostitev lastne ustvarjalnosti.
Za konec ponavljam vprašanje, koliko nam lahko v spremembi
civilizacijske paradigme, ki smo ji priča, pomaga Trubarjeva izkušnja?
Trdim, da so izkušnje in preživetne strategije, ki jih je v ovkiru knjižne
kulture, kakor jo je utemeljil Trubar, prakticirala slovenska družba
in ki so ji v preteklosti pomagale preživeti, danes v veliki meri neupo-
rabne. Uporabni in zelo pomembni se zdita pravzaprav samo dve
Trubarjevi potezi, to sta odprtost za svež in neobremenjen razmislek
o lastnem mestu v kulturi in pogum, podati se na novo, neuhojeno
in negotovo pot. Postavljanje spomenika knjigi je kljub nasprotni želji
snovalcev dokument spoznanja, da je z Gutenbergovo ero konec.
29
sovražnih Bizantincev), ampak ga moramo razumeti kot enkratno
priložnost za sprostitev lastne ustvarjalnosti.
Za konec ponavljam vprašanje, koliko nam lahko v spremembi
civilizacijske paradigme, ki smo ji priča, pomaga Trubarjeva izkušnja?
Trdim, da so izkušnje in preživetne strategije, ki jih je v ovkiru knjižne
kulture, kakor jo je utemeljil Trubar, prakticirala slovenska družba
in ki so ji v preteklosti pomagale preživeti, danes v veliki meri neupo-
rabne. Uporabni in zelo pomembni se zdita pravzaprav samo dve
Trubarjevi potezi, to sta odprtost za svež in neobremenjen razmislek
o lastnem mestu v kulturi in pogum, podati se na novo, neuhojeno
in negotovo pot. Postavljanje spomenika knjigi je kljub nasprotni želji
snovalcev dokument spoznanja, da je z Gutenbergovo ero konec.
29