Page 68 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IV (2008), številki 7-8, ISSN 1408-8363
P. 68
S SIMPOZIJEV 2008

splošni leksikon Grand Larousse encyclopedique Trubarja ni vključil
(Larousse, 1964). Tudi Encyclopaedia Britannica ne vsebuje gesla o
Trubarju; verjetno ga tudi nikjer ne omenja, kajti v indeksu ni nave-
den (Britannica, 1963; Britannica, 1993).

09.02. Presenetljivo je, da gesla o Trubarju v svojem 12. zvezku ne
vsebuje obsežni specializirani Biographisch-Bibliographisches Kirchen-
lexikon (BBK 1999).

09.03. Avstrijski leksikon svetovne književnosti Die Weltliteratur
Trubarju ni namenil samostojnega gesla; omenja ga na začetku gesla
Slowenische Literatur (Slovenska književnost). Navede samo, da so »velike
osebnosti slovenskega protestantskega gibanja« Trubar, Dalmatin,
Krelj in Bohorič »v prizadevanju za uresničitev jezikovnega in kul-
turnega programa protestantizma« ustvarile »od 1550 do 1595 po-
trebam časa ustrezno literaturo v ljudskem jeziku« in da je »Trubar,
glava slovenske reformacije, prevedel Novo zavezo«, k čemur zapiše
prepozno letnico 1582 (Weltliteratur, 1954: 1655).

09.04. Obsežni leksikon osebnosti na nekdanjem in sedanjem
Avstrijskem Österreichisches biographisches Lexikon Trubarja še ni obrav-
naval (ÖBL, 1957–).

Pomembnejši leksikoni in enciklopedije v drugih republikah
Socialistične federativne republike Jugoslavije so Trubarja primerno
upoštevali. Na primer:

09.05. Opća enciklopedija (1982) Jugoslovanskega leksikografskega
zavoda namenja v 8. zvezku Trubarju razmeroma obsežno geslo s
portretom. Letnice o službah sicer niso povsod točne, toda glavne
značilnosti njegovega delovanja so dobro poudarjene, predvsem:
Bonomov vpliv, prvi knjigi 1550, uvedba slovenskega jezika v književ-
nost in izdajanje slovenskih knjig, prevod Nove zaveze (1582), ustvar-
jalec protestantske poezije, vodenje biblijskega zavoda v Urachu,
superintendent v Ljubljani, skrb za šolstvo, Cerkovna ordninga. Sklep-
na oznaka pove: »V verski in družbeni ideologiji se ni strogo ravnal
po luteranstvu, temveč je iskal rešitve, ki bi ustrezale slovenskemu
ljudstvu.« (Opća, 1982: 310.)

09.06. Leksikon jugoslavenske muzike (1984) se v geslu o Trubarju
posveča predvsem njegovemu odnosu do glasbe. Navaja, da je Trubar
»spoznal pomembno vlogo ljudskega petja za širjenje protestantskih

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73