Page 191 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 191
ZVONIMIR [TRUBELJ

razvoja, v starosti, pomeni: integriteta (nasprotje bi bil občutek
dvoma o samem sebi), polna človečnost, modrost, hvaležni občutek
za to, kar si postal, in zavest, da te nekoč več ne bo. »Polnost duše«
(wholermindedness), »polnost srca« (wholeheartedness), »polnost
enosti, celovitosti« (wholesomeness) so Eriksonovi izrazi za tako
pozitivno doseženo stopnjo osebnega razvoja.8 Mirno lahko rečemo,
da je proti koncu svojega življenja, od leta 1575 do leta 1586, Trubar
dejansko živel to polnost bivanja, kar razodeva njegova pozna ustvar-
jalnost, saj je leta 1582, po 25-letnem obdobju prevajanja Svetega
pisma, izdal svoj jubilejni Ta celi Novi testament, ki krona njegovo delo
svetopisemskega prevajalca. Leto poprej, 1581, pa je prevedel Formulo
concordiae – Formulo soglasja, kar tudi na simbolni ravni razodeva
njegovo prizadevanje za sodelovanje, za kooperativni način reševanja
nalog in problemov, njegovo dialoško in ekumensko odprtost. »Do-
ber je boj bojeval, svoj tek dokončal po razumu, vero ohranil zvestó,
kakor je bil ji dolžan,« pravi napis na epitafu v Derendingenu.
Nakazuje na to, čemur v zdanjem obdobju življenja Erikson pravi
modrost.

Zato lahko rečemo, da je Primož Trubar bil moder človek.

8 Prim. E. H. Erikson, The Life Cycle Completed. New York 1982, str. 85–92.

189
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196