Page 218 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 218
RAZPRAVE, [TUDIJE

postopoma v ospredje razmišljanja prihajali subjekti, npr. človek,
moški, ženska, otrok in družina, pa tudi potreba po šolanju otrok
(branje knjig v svojem jeziku); novost je bila šolanje deklic.

Material in metode
Gradivo za kvalitativno raziskavo so Trubarjeva besedila, besedni

opisi; tudi gradivo je obdelano in analizirano na besedni način.
Osrednji del kvalitativne analize Trubarjevega gradiva je predstavljal
proces kodiranja, kar pomeni interpretacijo analiziranih besedil oz.
določevanje pomena ključnih pojmov – družine – posameznim delom
besedila. Enote kodiranja so bile ključne besede in njihove kolokacije
– družina ipd. (hišna družina, moja družina itn.). V procesu kodiranja
so oblikovane utemeljene tri teorije oz. tri podobe družine, pri čemer
je bil uporabljen deduktiven pristop (zaprto kodiranje); to pomeni,
da je bil pred začetkom analize seznam ključnih pojmov pripravljen
(družina, moja družina, hišna družina, otroci, žena, mož itn.). Odprto
kodiranje pri procesu kodiranja oz. induktivni pristop je bil določen
med samo analizo besedila na primeru hišne družine ipd. primerov.
V nadaljevanju kvalitativne analize podatkov v zvezi s pojmom dru-
žina so bile kode (hišna družina, moja družina itn.) primerjane med
seboj. Vsebinsko sorodne kode podobe družine, npr. ožja družina,
ki temelji na sorodstvenih razmerjih, so bile razvrščene v kategorije:
1. ožja družina (sorodstvena razmerja): oče, mati, otrok, sin, hči, 2.
širša družina (družina staršev in družina otrok ter sorodnikov) in
3. hišna družina (skupina ljudi, ki živi v skupnem gospodinjstvu; ožja
družina in osebe, ki pomagajo pri gospodinjskih in kmečkih opra-
vilih). Na osnovi kontekstualne analize besedil je raziskava pokazala,
da ima jedrni pojem družine tri poglavitne kategorije oz. tipe v
hierarhičnem zaporedju: 1. hišna družina, 2. širša družina in 3. ožja
družina, ki medsebojno vplivajo. Kvalitativna raziskava je potekala v
zaporednih raziskovalnih sekvencah, in sicer formuliranje problema:
pojasnitev teoretičnega okvira – predrazumevanje izbora enote razi-
skovanja (družine) in vstop v polje (Trubarjeva besedila) ter defini-
ranje vlog (podoba družine oz. predstavitev resnične podobe družine,
njenih bistvenih značilnosti, njenih pojavnih lastnosti).

216
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223