Page 25 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 25
MARKO KER[EVAN
VFa»kVoFtaekrio, tluerbii oFtani v tém poklizanju, Fv kateru je poklizan […]
v zhim je poklizan,
Bratje, v tem on o tani pèr Bugi«.
F F FBesedo in pojem poklicanje, poklic ohranjata v prevodu 1 Kor 7,20
(»janzenist«) Jurij Japelj (»V aki o tani v vojem poklizanji, v katerim
je on poklizan«), ki je leta 1786 prevzel Dalmatinov prevod, in
(protestant) Chraska (»Vsak naj ostane v tem poklicu, v katerem je
bil poklican«) v svojem prevodu Svetega pisma leta 1914, ki je doživel
še šest (protestantskih) izdaj. Wolfova katoliška izdaja iz leta 1859 pa
namesto »poklica« ali »poklicanja« zapiše »stan«.
Ekumenska izdaja iz 1992 in Standardni slovenski prevod Svetega pisma
1997 ostajata pri besedni zvezi »v stanu«:
»Vsak naj ostane v tistem stanu, v katerem je poklican […] Bratje,
vsak naj ostane pred Bogom v tistem stanu, v katerem je bil poklican«.
Morda še luteransko, toda Calvin je še/že daleč …
LITERATURA, VIRI
Agamben, Giorgio (2008): Čas, ki ostaja. Komentar k Pismu Rimljanom.
Ljubljana: Študentska založba.
Bruce, Steve (1996): Religion in the Modern World. New York: Oxford University
Press.
Dalmatin, Jurij (prev.) (1575/1973): Jezus Sirah. Faksimilizirana izdaja. Spremna
beseda Branko Reisp. Ljubljana: ČGP Delo.
Dalmatin, Jurij (prev.) (1584): Biblia. Wittenberg.
Denzinger, Heinrich (1991): Kompendium der Glaubensbekenntnisse und
kirchlichen Lehrentscheidungen. 37. naklada. Ur. Peter Hünermann. Frei-
burg: Herder.
Durkheim, Emil (1992): Samomor. Ljubljana: Studia humanitatis.
Eisenstadt, N. Shmuel (1976): The Protestant ethic thesis.V: Roland Robertson
(ur.), Sociology of Religion. New York: Penguin Books.
Eisenstadt, N. Shmuel (2000): Die Vielfalt der Moderne. Weilerswist: Velbrück
Wissenschaft.
Eisenstadt, N. Shmuel (2006): The Protestant Ethic and Modenity. Comparative
Analysis with and beyond Weber. V: Soziale Ungleicheit, Kulturelle Unter-
schiede. 32. Kongress der DGS. Ur. Karl-Siegbert Rehberg. Frankfurt am
Main: Campus Verlag.
23
VFa»kVoFtaekrio, tluerbii oFtani v tém poklizanju, Fv kateru je poklizan […]
v zhim je poklizan,
Bratje, v tem on o tani pèr Bugi«.
F F FBesedo in pojem poklicanje, poklic ohranjata v prevodu 1 Kor 7,20
(»janzenist«) Jurij Japelj (»V aki o tani v vojem poklizanji, v katerim
je on poklizan«), ki je leta 1786 prevzel Dalmatinov prevod, in
(protestant) Chraska (»Vsak naj ostane v tem poklicu, v katerem je
bil poklican«) v svojem prevodu Svetega pisma leta 1914, ki je doživel
še šest (protestantskih) izdaj. Wolfova katoliška izdaja iz leta 1859 pa
namesto »poklica« ali »poklicanja« zapiše »stan«.
Ekumenska izdaja iz 1992 in Standardni slovenski prevod Svetega pisma
1997 ostajata pri besedni zvezi »v stanu«:
»Vsak naj ostane v tistem stanu, v katerem je poklican […] Bratje,
vsak naj ostane pred Bogom v tistem stanu, v katerem je bil poklican«.
Morda še luteransko, toda Calvin je še/že daleč …
LITERATURA, VIRI
Agamben, Giorgio (2008): Čas, ki ostaja. Komentar k Pismu Rimljanom.
Ljubljana: Študentska založba.
Bruce, Steve (1996): Religion in the Modern World. New York: Oxford University
Press.
Dalmatin, Jurij (prev.) (1575/1973): Jezus Sirah. Faksimilizirana izdaja. Spremna
beseda Branko Reisp. Ljubljana: ČGP Delo.
Dalmatin, Jurij (prev.) (1584): Biblia. Wittenberg.
Denzinger, Heinrich (1991): Kompendium der Glaubensbekenntnisse und
kirchlichen Lehrentscheidungen. 37. naklada. Ur. Peter Hünermann. Frei-
burg: Herder.
Durkheim, Emil (1992): Samomor. Ljubljana: Studia humanitatis.
Eisenstadt, N. Shmuel (1976): The Protestant ethic thesis.V: Roland Robertson
(ur.), Sociology of Religion. New York: Penguin Books.
Eisenstadt, N. Shmuel (2000): Die Vielfalt der Moderne. Weilerswist: Velbrück
Wissenschaft.
Eisenstadt, N. Shmuel (2006): The Protestant Ethic and Modenity. Comparative
Analysis with and beyond Weber. V: Soziale Ungleicheit, Kulturelle Unter-
schiede. 32. Kongress der DGS. Ur. Karl-Siegbert Rehberg. Frankfurt am
Main: Campus Verlag.
23