Page 11 - Management 16.2
P. 11
Bor Pogačnik in Aleksander Janeš | Zadovoljstvo zaposlenih

Vodje se pogovarjajo s podrejenimi o rezultatih dela 4,4
Vodje vzpodbujajo zaposlene k odgovornemu izvajanju dela 4,5
Dober delovni rezultat se v našem podjetju hitro opazi in je pohvaljen 4,0
V našem podjetju med seboj mnogo bolj sodelujemo, kot pa tekmujemo 4,3
Vsi v našem podjetju smo pripravljeni na dodaten napor, kadar se pri delu to zahteva 4,1
3,8
Nadrejeni sprejemajo pripombe na svoje delo

Slika 2 Ocena dejavnika »Voditeljstvo«

sklopu smo zastavili demografska vprašanja. V se z njimi pogovarjajo o rezultatih dela, če v pod-
drugem sklopu smo za vsakega od petih dejavni- jetju bolj sodelujejo, kot tekmujejo, če so pripra-
kov modela efqm zastavili trditve, zaposleni pa vljeni na dodaten napor, kadar se pri delu to zah-
so s petstopenjsko Likertovo lestvico ocenjevali, v teva. Spraševali smo tudi, če se delovni rezultat
kolikšni meri se s trditvami strinjajo (1 – nikakor hitro opazi in je pohvaljen ter če nadrejeni spreje-
se ne strinja, 2 – ne strinja se, 3 – se niti ne strinja majo pripombe na svoje delo (slika 2).
niti strinja, 4 – strinja se in 5 – popolnoma se stri-
nja). Vsakemu dejavniku smo dodali še podvpra- Anketiranci so s povprečno oceno 4,5 ocenili,
šanje, ki se navezuje na zadovoljstvo. V tretjem da vodje vzpodbujajo zaposlene k odgovornemu
sklopu smo se osredotočili na splošne dejavnike izvajanju dela. S tem lahko potrdimo enega od na-
zadovoljstva pri delu, kjer so anketiranci ocenili potkov iz načela odličnosti »Vodenje z vizijo, nav-
svoj vpliv na zadovoljstvo. V nadaljevanju nas je dihom in integriteto« (Urad Republike Slovenije
zanimalo tudi poznavanje modela efqm v pod- za meroslovje 2013), ki pravi, da voditelji v pod-
jetju ter izboljšave, ki so jih opazili anketiranci, jetju s svojimi dejanji, vedenjem in izkušnjami
odkar so v podjetju zaposleni. Izpolnjene ankete navdihujejo zaposlene za izboljševanje in odgo-
smo analizirali na spletni strani 1ka in ugotovitve vornost. Kot sta ugotovila Tari in Molina-Azorín
predstavili opisno ter v obliki grafov. V raziskavi (2010), so vodje primorani razviti kakovostne in
je sodelovalo 49 anketirancev. V celoti je bilo iz- trajnostne vrednote, ki jih izkazujejo skozi svoja
polnjenih 42 anket, kar predstavlja 52,5-odstotno dejanja.
odzivnost. Pri vsakem vprašanju smo analizirali
vse pridobljene odgovore. Zaradi prostorske ome- S povprečno oceno 4,4 anketiranci potrjujejo,
jitve so prikazani samo najrelevantnejši rezultati. da se vodje o rezultatih dela pogovarjajo z zapo-
slenimi, kar potrjuje enega od napotkov iz temelj-
Analiza odgovorov anketirancev in razprava nega načela »Trajno doseganje izvrstnih rezulta-
Prvi sklop – demografski podatki tov«, ki voditelje usmerja v vrednotenje doseže-
Največji delež anketirancev (43 ) je zaključil sre- nih rezultatov, da bi izboljšali uspešnost delova-
dnjo ali poklicno šolo, medtem ko ima zgolj 2  nja v prihodnosti in zagotovili trajno korist vsem
anketirancev zaključeno osnovno šolo. Univerzi- svojim deležnikom (Urad Republike Slovenije za
tetno izobrazbo ima 24  anketiranih, 20  je ta- meroslovje 2013). To potrjuje tudi pristop podje-
kih z višjo ali visokošolsko izobrazbo, 10  pa jih tja, ki zagovarja informiranje vseh zaposlenih o
je zaključilo magisterij ali doktorat. uspehih in dosežkih (Lotrič idr. 2019).

Največji delež anketirancev ima v podjetju de- Povprečna ocena 4,3 kaže na to, da v podje-
lovno dobo, daljšo od petih let (49 ), nekaj manj tju Lotrič delavci med seboj mnogo bolj sodelu-
(35 ) je takih z delovno dobo od enega pa do pet jejo, kot tekmujejo, kar je eden od pristopov pod-
let, 16  pa ima delovno dobo do enega leta. jetja, ki temelji na timskem delu, kjer zaposleni
prevzamejo različne vloge s skupnim končnim ci-
Največ, kar 35 , anketirancev je predstavljalo ljem (Lotrič idr. 2019). Kafui Agbozo idr. (2017) so
zaposlene iz tima precizni. Sledi 29  anketiran- ugotovili, da sodelovanje med zaposlenimi obrodi
cev iz tima modri, nekaj manj (27 ) iz tima zeleni več sadov kakor samostojno delo, skupek social-
in najmanj, 10 , iz tima prijetni. nih interakcij pa hkrati pozitivno vpliva na zado-
voljstvo zaposlenih.
Drugi sklop – dejavniki modela efqm
podjetja Lotrič V povprečju so anketiranci v podjetju pripra-
Voditeljstvo. Zanimalo nas je, ali vodje vzpodbu- vljeni na dodaten napor, kadar delo to zahteva.
jajo zaposlene k odgovornemu izvajanju dela ter To dokazuje povprečna ocena 4,1, s katero lahko
potrdimo napotek temeljnega načela odličnosti
»Agilni management«, da je organizacija fleksi-
bilna in uspešno obvladuje spremembe (Urad Re-

management 16 (2021) številka 2 55
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16