Page 13 - Management 16.2
P. 13
Bor Pogačnik in Aleksander Janeš | Zadovoljstvo zaposlenih
V našem podjetju se vodje in sodelavci pogovarjamo sproščeno, prijateljsko in enakopravno 4,4
Zaposleni smo samostojni pri opravljanju svojega dela 4,5
Pri usposabljanju se upoštevajo tudi želje zaposlenih 4,2
3,9
Zaposleni na vseh nivojih imajo realne možnosti za napredovanje 3,5
Imamo sistem napredovanja, ki omogoča, da najboljši zasedejo najboljše položaje 3,8
3,9
Uspešnost se predvidoma vrednoti po dogovorjenih ciljih in standardih 4,3
Zaposleni smo pripravljeni prevzeti tveganje za uveljavitev svojih pobud
Zaposleni imamo jasno predstavo o tem, kaj se od nas pričakuje pri delu
Slika 4 Ocena dejavnika »Zaposleni«
temeljnega načela odličnosti »Doseganje uspe- nja s transparentnimi strategijami in politikami.
hov z nadarjenostjo zaposlenih«, ki organizaci- S povprečno oceno 3,9 so anketiranci ocenili
jam predlaga, da usklajujejo osebne in timske cilje
ter pooblaščajo zaposlene za polno izkoriščanje tudi pripravljenost prevzema tveganja za uvelja-
sposobnosti (Urad Republike Slovenije za mero- vitev pobud s strani zaposlenih. Uveljavitev po-
slovje 2013; Akkucuk in Gencer 2017). Občutek bud zaposlenih povezujemo tudi z inovativnostjo
samostojnosti in pomembnosti delovne naloge in ustvarjalnostjo, kar odlične organizacije pod-
po Sageerju, Rafatovi in Agarwalovi (2012) pri- pirajo z dopuščanjem odprtega razmišljanja za-
speva k večjemu zadovoljstvu zaposlenih ter sle- poslenih. To organizacijam narekuje napotek te-
dnje spodbuja h kvalitetnemu opravljanju dela. meljnega načela odličnosti »Spodbujanje ustvar-
jalnosti in inovativnosti« (Urad Republike Slove-
S povprečno oceno 4,4 so anketiranci potrdili nije za meroslovje 2013; Hojč 2019).
sproščeno, prijateljsko in enakopravno komuni-
kacijo, kar se kaže v razumevanju komunikacij- Uspešnost se predvidoma vrednoti po dogo-
skih potreb zaposlenih za ohranjanje dialoga v vorjenih ciljih in standardnih, kar je še ena od za-
podjetju in je eden od napotkov načela odličnosti stavljenih trditev, ki so jo anketiranci ocenili z za
»Doseganje uspehov z nadarjenostjo zaposlenih« odtenek slabšo povprečno oceno (3,8). Eden od
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). napotkov iz načela odličnosti »Doseganje uspe-
hov z nadarjenostjo zaposlenih« narekuje, da v
Trditev, da imajo zaposleni jasno predstavo o odličnih organizacijah v naprej določijo znanja
tem, kaj se od njih pričakuje pri delu, so anketi- in veščine kot tudi kompetence in ravni delovne
ranci ocenili s povprečno oceno 4,3. To potrjuje uspešnosti zaposlenih, ki so potrebne za dosega-
napotek temeljnega načela odličnosti »Razvijanje nje ciljev (Urad Republike Slovenije za meroslovje
sposobnosti organizacije«, ki pravi, da odlične or- 2013).
ganizacije komunicirajo jasno usmeritev in stra-
teški fokus ter da zaposleni razumejo in prikažejo Z najnižjo povprečno oceno, ki znaša 3,5, so
svoj prispevek k stalnemu uspehu organizacije anketiranci ocenili trditev, da v podjetju obstaja
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). sistem napredovanja, ki najboljšim omogoča za-
sedanje najboljših položajev. V podjetju Lotrič za-
4,2 je bila povprečna ocena strinjanja anketi- govarjajo razpršenost odgovornosti (Lotrič idr.
rancev s trditvijo, da se pri usposabljanju upošte- 2019), ki mora biti pravilno usmerjena.
vajo tudi želje zaposlenih. Pristop podjetja Lotrič
(Lotrič idr. 2019) namreč temelji na upoštevanju Z odnosom do zaposlenih je v celoti zadovolj-
želja zaposlenih, skladno z razvojem procesa de- nih 34 anketirancev, zadovoljnih je 48 , neo-
lovnih mest in zahtevanih kompetenc. Odlične predeljenih pa 16 . Le 2 anketirancev je mne-
organizacije zaposlenim za njihov največji prispe- nja, da jim odnos podjetja do zaposlenih povsem
vek zagotavljajo potrebna sredstva in usposablja- ne ustreza.
nja (Manders, de Vries in Blind 2016; Kafetzopo-
ulos in Gotzamani 2019). Partnerstva in viri. Pri dejavniku »Partnerstva in
viri« smo od zaposlenih želeli izvedeti, ali v pod-
Anketirani zaposleni se s trditvijo, da imajo na jetju razvijajo, izboljšujejo in uvajajo nove tehno-
vseh svojih ravneh realne možnosti za napredova- logije, ali s partnerji ter dobavitelji gradijo dol-
nje, strinjajo s povprečno oceno 3,9. Eden od na- gotrajne odnose in prepoznavajo priložnosti za
potkov temeljnih načel odličnosti, povezan z de- ključna partnerstva. Zanimalo nas je tudi, če v
javnikom »Zaposleni« (Urad Republike Slovenije podjetju sredstva izrabljajo na okolju prijazen na-
za meroslovje 2013), organizacije usmerja v uskla- čin in dobro izkoriščajo finančne ter materialne
jevanje plač, nagrad in drugih pogojev zaposlova- vire (slika 5).
management 16 (2021) številka 2 57
V našem podjetju se vodje in sodelavci pogovarjamo sproščeno, prijateljsko in enakopravno 4,4
Zaposleni smo samostojni pri opravljanju svojega dela 4,5
Pri usposabljanju se upoštevajo tudi želje zaposlenih 4,2
3,9
Zaposleni na vseh nivojih imajo realne možnosti za napredovanje 3,5
Imamo sistem napredovanja, ki omogoča, da najboljši zasedejo najboljše položaje 3,8
3,9
Uspešnost se predvidoma vrednoti po dogovorjenih ciljih in standardih 4,3
Zaposleni smo pripravljeni prevzeti tveganje za uveljavitev svojih pobud
Zaposleni imamo jasno predstavo o tem, kaj se od nas pričakuje pri delu
Slika 4 Ocena dejavnika »Zaposleni«
temeljnega načela odličnosti »Doseganje uspe- nja s transparentnimi strategijami in politikami.
hov z nadarjenostjo zaposlenih«, ki organizaci- S povprečno oceno 3,9 so anketiranci ocenili
jam predlaga, da usklajujejo osebne in timske cilje
ter pooblaščajo zaposlene za polno izkoriščanje tudi pripravljenost prevzema tveganja za uvelja-
sposobnosti (Urad Republike Slovenije za mero- vitev pobud s strani zaposlenih. Uveljavitev po-
slovje 2013; Akkucuk in Gencer 2017). Občutek bud zaposlenih povezujemo tudi z inovativnostjo
samostojnosti in pomembnosti delovne naloge in ustvarjalnostjo, kar odlične organizacije pod-
po Sageerju, Rafatovi in Agarwalovi (2012) pri- pirajo z dopuščanjem odprtega razmišljanja za-
speva k večjemu zadovoljstvu zaposlenih ter sle- poslenih. To organizacijam narekuje napotek te-
dnje spodbuja h kvalitetnemu opravljanju dela. meljnega načela odličnosti »Spodbujanje ustvar-
jalnosti in inovativnosti« (Urad Republike Slove-
S povprečno oceno 4,4 so anketiranci potrdili nije za meroslovje 2013; Hojč 2019).
sproščeno, prijateljsko in enakopravno komuni-
kacijo, kar se kaže v razumevanju komunikacij- Uspešnost se predvidoma vrednoti po dogo-
skih potreb zaposlenih za ohranjanje dialoga v vorjenih ciljih in standardnih, kar je še ena od za-
podjetju in je eden od napotkov načela odličnosti stavljenih trditev, ki so jo anketiranci ocenili z za
»Doseganje uspehov z nadarjenostjo zaposlenih« odtenek slabšo povprečno oceno (3,8). Eden od
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). napotkov iz načela odličnosti »Doseganje uspe-
hov z nadarjenostjo zaposlenih« narekuje, da v
Trditev, da imajo zaposleni jasno predstavo o odličnih organizacijah v naprej določijo znanja
tem, kaj se od njih pričakuje pri delu, so anketi- in veščine kot tudi kompetence in ravni delovne
ranci ocenili s povprečno oceno 4,3. To potrjuje uspešnosti zaposlenih, ki so potrebne za dosega-
napotek temeljnega načela odličnosti »Razvijanje nje ciljev (Urad Republike Slovenije za meroslovje
sposobnosti organizacije«, ki pravi, da odlične or- 2013).
ganizacije komunicirajo jasno usmeritev in stra-
teški fokus ter da zaposleni razumejo in prikažejo Z najnižjo povprečno oceno, ki znaša 3,5, so
svoj prispevek k stalnemu uspehu organizacije anketiranci ocenili trditev, da v podjetju obstaja
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). sistem napredovanja, ki najboljšim omogoča za-
sedanje najboljših položajev. V podjetju Lotrič za-
4,2 je bila povprečna ocena strinjanja anketi- govarjajo razpršenost odgovornosti (Lotrič idr.
rancev s trditvijo, da se pri usposabljanju upošte- 2019), ki mora biti pravilno usmerjena.
vajo tudi želje zaposlenih. Pristop podjetja Lotrič
(Lotrič idr. 2019) namreč temelji na upoštevanju Z odnosom do zaposlenih je v celoti zadovolj-
želja zaposlenih, skladno z razvojem procesa de- nih 34 anketirancev, zadovoljnih je 48 , neo-
lovnih mest in zahtevanih kompetenc. Odlične predeljenih pa 16 . Le 2 anketirancev je mne-
organizacije zaposlenim za njihov največji prispe- nja, da jim odnos podjetja do zaposlenih povsem
vek zagotavljajo potrebna sredstva in usposablja- ne ustreza.
nja (Manders, de Vries in Blind 2016; Kafetzopo-
ulos in Gotzamani 2019). Partnerstva in viri. Pri dejavniku »Partnerstva in
viri« smo od zaposlenih želeli izvedeti, ali v pod-
Anketirani zaposleni se s trditvijo, da imajo na jetju razvijajo, izboljšujejo in uvajajo nove tehno-
vseh svojih ravneh realne možnosti za napredova- logije, ali s partnerji ter dobavitelji gradijo dol-
nje, strinjajo s povprečno oceno 3,9. Eden od na- gotrajne odnose in prepoznavajo priložnosti za
potkov temeljnih načel odličnosti, povezan z de- ključna partnerstva. Zanimalo nas je tudi, če v
javnikom »Zaposleni« (Urad Republike Slovenije podjetju sredstva izrabljajo na okolju prijazen na-
za meroslovje 2013), organizacije usmerja v uskla- čin in dobro izkoriščajo finančne ter materialne
jevanje plač, nagrad in drugih pogojev zaposlova- vire (slika 5).
management 16 (2021) številka 2 57