Page 14 - Management 16.2
P. 14
Pogačnik in Aleksander Janeš | Zadovoljstvo zaposlenih
V podjetju prepoznavamo priložnosti za ključna partnerstva 4,2
S partnerji ter dobavitelji gradimo dolgotrajne odnose 4,4
4,5
V podjetju razvijamo, izboljšujemo in uvajamo nove tehnologije 4,1
Sredstva izrabljamo na okolju prijazen način 4,0
Slika 5 V podjetju dobro izkoriščamo finančne in materialne vire
Ocena dejavnika »Partnerstva in viri«
Procesi dela se v podjetju stalno nadgrajujejo 4,2
Ob uveljav. novih procesov se upošteva tudi mnenje zap. oziroma ljudi, udelež. v procesu 4,2
4,5
Naše izdelke in storitve stalno izboljšujemo in posodabljamo 4,4
Vzdržujemo ter krepimo odnose z odjemalci
Slika 6 Ocena dejavnika »Procesi, izdelki in storitve«
Z najvišjo povprečno oceno (4,5) so anketi- to potrdimo z napotkom iz načela »Ustvarjanje
ranci ocenili razvijanje, izboljševanje in uvajanje trajnostne prihodnosti«, ki organizacije spod-
novih tehnologij v podjetju, kar dokazujeta razvoj buja, da namenjajo sredstva za zadovoljevanje
in implementacija lastnega informacijskega sis- dolgoročnih potreb in ne zgolj za kratkoročni do-
tema qtree, ki ga uporabljajo vsi zaposleni (Lo- biček (Urad Republike Slovenije za meroslovje
trič idr. 2019). To lahko povežemo tudi z napot- 2013).
kom temeljnega načela odličnosti »Agilni mana-
gement« (Urad Republike Slovenije za meroslovje S trditvijo, da so zaposleni zadovoljni s tem,
2013), ki pravi, da odlične organizacije vrednotijo kako podjetje upravlja s partnerji, z dobavitelji ter
in razvijajo tehnološki portfelj za hitro ter učin- viri, se popolnoma strinja 37 anketirancev, stri-
kovito prilagajanje procesov (Uygur in Sümerli nja se 49 , 16 pa je neopredeljenih. Pri tem le
2013). 2 anketirancev s tem ni zadovoljno, prav tako pa
je 2 takšnih, ki so s tem v celoti nezadovoljni.
S povprečno oceno 4,4 so anketiranci ocenili
oblikovanje dolgotrajnih odnosov s partnerji in z Procesi, izdelki in storitve. Glede petega dejavnika
dobavitelji, kar potrjuje še eden od napotkov na- smo poizvedovali, če v podjetju storitve in izdelke
čela odličnosti »Razvijanje sposobnosti organiza- stalno izboljšujejo in posodabljajo, vzdržujejo in
cije«, ki organizacijam predlaga grajenje trajnih krepijo odnose z odjemalci, če se ob uveljavljanju
odnosov s partnerji ter dobavitelji, ki temeljijo na novih procesov upošteva tudi mnenje zaposlenih
spoštovanju, zaupanju in odprtosti (Urad Repu- oziroma ljudi, udeleženih v procesu, in če se pro-
blike Slovenije za meroslovje 2013). cesi dela v podjetju stalno nadgrajujejo (slika 6).
Prepoznavanje ključnih partnerstev so anke- Najvišje, s povprečno oceno 4,5, so anketiranci
tiranci v povprečju ocenili z oceno 4,2. Načelo ocenili stalno izboljševanje in posodabljanje iz-
odličnosti »Razvijanje sposobnosti organizacije« delkov ter storitev, kar potrjuje napotek temelj-
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013) nega načela odličnosti »Dodajanje vrednosti za
ima prepoznavanje ključnih partnerjev za enega odjemalce«, ki pravi, da si odlične organizacije
pomembnejših elementov pri povečanju lastnih prizadevajo za inoviranje in ustvarjanje vrednosti
sposobnosti (Calvo-Mora idr. 2020). za svoje odjemalce (Tari in Molina-Azorín 2010;
Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). To
S povprečno oceno 4,1 so anketiranci ocenili potrjujejo z razvojem ter izdelavo lastnih unika-
izkoriščanje sredstev na okolju prijazen način, tnih merilnih in nadzornih sistemov.
kar potrjuje tudi eden od pristopov podjetja, s
katerim se zavzemajo za varno ter zdravo de- S povprečno oceno 4,4 so anketiranci ocenili
lovno okolje in si stalno prizadevajo za zmanjša- vzdrževanje in krepitev odnosov z odjemalci, ki je
nje vpliva na okolje (Lotrič idr. 2019). Lazič (2019) eden od ključnih elementov (Urad Republike Slo-
navaja, da je skrb za naravno okolje eden od po- venije za meroslovje 2013) in podjetju pomaga pri
membnejših pristopov za ustvarjanje trajnostne povečanju vrednosti za odjemalce ter ostale de-
prihodnosti. ležnike. Peterc Zidarjeva in Skrinar (2021) nava-
jata, da morajo organizacije poznati potrebe svo-
Anketiranci so s povprečno oceno (4) ocenili jih odjemalcev in z njim graditi dolgoročne od-
dobro izkoriščanje finančnih in materialnih virov nose preko transparentne izmenjave informacij.
v podjetju. Ker je ocena 4 relativno visoka, lahko
58 management 16 (2021) številka 2
V podjetju prepoznavamo priložnosti za ključna partnerstva 4,2
S partnerji ter dobavitelji gradimo dolgotrajne odnose 4,4
4,5
V podjetju razvijamo, izboljšujemo in uvajamo nove tehnologije 4,1
Sredstva izrabljamo na okolju prijazen način 4,0
Slika 5 V podjetju dobro izkoriščamo finančne in materialne vire
Ocena dejavnika »Partnerstva in viri«
Procesi dela se v podjetju stalno nadgrajujejo 4,2
Ob uveljav. novih procesov se upošteva tudi mnenje zap. oziroma ljudi, udelež. v procesu 4,2
4,5
Naše izdelke in storitve stalno izboljšujemo in posodabljamo 4,4
Vzdržujemo ter krepimo odnose z odjemalci
Slika 6 Ocena dejavnika »Procesi, izdelki in storitve«
Z najvišjo povprečno oceno (4,5) so anketi- to potrdimo z napotkom iz načela »Ustvarjanje
ranci ocenili razvijanje, izboljševanje in uvajanje trajnostne prihodnosti«, ki organizacije spod-
novih tehnologij v podjetju, kar dokazujeta razvoj buja, da namenjajo sredstva za zadovoljevanje
in implementacija lastnega informacijskega sis- dolgoročnih potreb in ne zgolj za kratkoročni do-
tema qtree, ki ga uporabljajo vsi zaposleni (Lo- biček (Urad Republike Slovenije za meroslovje
trič idr. 2019). To lahko povežemo tudi z napot- 2013).
kom temeljnega načela odličnosti »Agilni mana-
gement« (Urad Republike Slovenije za meroslovje S trditvijo, da so zaposleni zadovoljni s tem,
2013), ki pravi, da odlične organizacije vrednotijo kako podjetje upravlja s partnerji, z dobavitelji ter
in razvijajo tehnološki portfelj za hitro ter učin- viri, se popolnoma strinja 37 anketirancev, stri-
kovito prilagajanje procesov (Uygur in Sümerli nja se 49 , 16 pa je neopredeljenih. Pri tem le
2013). 2 anketirancev s tem ni zadovoljno, prav tako pa
je 2 takšnih, ki so s tem v celoti nezadovoljni.
S povprečno oceno 4,4 so anketiranci ocenili
oblikovanje dolgotrajnih odnosov s partnerji in z Procesi, izdelki in storitve. Glede petega dejavnika
dobavitelji, kar potrjuje še eden od napotkov na- smo poizvedovali, če v podjetju storitve in izdelke
čela odličnosti »Razvijanje sposobnosti organiza- stalno izboljšujejo in posodabljajo, vzdržujejo in
cije«, ki organizacijam predlaga grajenje trajnih krepijo odnose z odjemalci, če se ob uveljavljanju
odnosov s partnerji ter dobavitelji, ki temeljijo na novih procesov upošteva tudi mnenje zaposlenih
spoštovanju, zaupanju in odprtosti (Urad Repu- oziroma ljudi, udeleženih v procesu, in če se pro-
blike Slovenije za meroslovje 2013). cesi dela v podjetju stalno nadgrajujejo (slika 6).
Prepoznavanje ključnih partnerstev so anke- Najvišje, s povprečno oceno 4,5, so anketiranci
tiranci v povprečju ocenili z oceno 4,2. Načelo ocenili stalno izboljševanje in posodabljanje iz-
odličnosti »Razvijanje sposobnosti organizacije« delkov ter storitev, kar potrjuje napotek temelj-
(Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013) nega načela odličnosti »Dodajanje vrednosti za
ima prepoznavanje ključnih partnerjev za enega odjemalce«, ki pravi, da si odlične organizacije
pomembnejših elementov pri povečanju lastnih prizadevajo za inoviranje in ustvarjanje vrednosti
sposobnosti (Calvo-Mora idr. 2020). za svoje odjemalce (Tari in Molina-Azorín 2010;
Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013). To
S povprečno oceno 4,1 so anketiranci ocenili potrjujejo z razvojem ter izdelavo lastnih unika-
izkoriščanje sredstev na okolju prijazen način, tnih merilnih in nadzornih sistemov.
kar potrjuje tudi eden od pristopov podjetja, s
katerim se zavzemajo za varno ter zdravo de- S povprečno oceno 4,4 so anketiranci ocenili
lovno okolje in si stalno prizadevajo za zmanjša- vzdrževanje in krepitev odnosov z odjemalci, ki je
nje vpliva na okolje (Lotrič idr. 2019). Lazič (2019) eden od ključnih elementov (Urad Republike Slo-
navaja, da je skrb za naravno okolje eden od po- venije za meroslovje 2013) in podjetju pomaga pri
membnejših pristopov za ustvarjanje trajnostne povečanju vrednosti za odjemalce ter ostale de-
prihodnosti. ležnike. Peterc Zidarjeva in Skrinar (2021) nava-
jata, da morajo organizacije poznati potrebe svo-
Anketiranci so s povprečno oceno (4) ocenili jih odjemalcev in z njim graditi dolgoročne od-
dobro izkoriščanje finančnih in materialnih virov nose preko transparentne izmenjave informacij.
v podjetju. Ker je ocena 4 relativno visoka, lahko
58 management 16 (2021) številka 2