Page 9 - Management 16.2
P. 9
Pogačnik Zadovoljstvo zaposlenih kot
Lotrič Meroslovje d. o. o., ključni dejavnik modela poslovne
Slovenija odličnosti efqm
bor.pogacnik@gmail.com
Z uvedbo modela odličnosti Evropske fundacije za management kako-
Aleksander Janeš vosti (efqm) organizacije stremijo k doseganju tako kratkoročnih kot
Univerza na Primorskem, tudi dolgoročnih odličnih rezultatov. Organizacije si pri tem pomagajo
Fakulteta za management, z napotki v zvezi s temeljnimi načeli odličnosti, ki so s vključena v dejav-
Slovenija nike modela efqm. Implementacija modela v organizacije prinese raz-
aleksander.janes@fm-kp.si lične spremembe, ki lahko različno vplivajo na zaposlene. Na zadovolj-
stvo zaposlenih vplivajo različne organizacijske in osebne spremenljivke.
Organizacije morajo v današnjih časih delovati v smeri, da bi ohranile vi-
soko stopnjo zadovoljstva zaposlenih ter tako zadržale zaposlene, ki so
ključni prispevek h konkurenčni prednosti. V članku predstavljamo pri-
mer podjetja Lotrič Meroslovje, d. o. o., ki je v letu 2019 že drugič pre-
jelo državno nagrado za poslovno odličnost. Slednja je zunanja potrditev
odličnosti delovanja podjetja.

Ključne besede: dejavniki, efqm, poslovna odličnost, spremenljivke za-
dovoljstva, temeljna načela odličnosti, zadovoljstvo zaposlenih

Employee Satisfaction as a Key Factor in the efqm Business
Excellence Model

With the implementation of the European Foundation for Quality
Management-efqm business excellence model, organizations strive to
achieve both short-term and long-term excellent results. Organizations
help themselves to achieve the best results through guidance from the
fundamental principles of excellence, which are included in the enablers
of the efqm model. Implementation of the model brings different orga-
nizational changes that can affect employees differently. Employee satis-
faction is affected by various organizational and personal variables. Or-
ganizations today need to work towards maintaining a high level of em-
ployee satisfaction and thus retaining employees who are key to con-
tributing to competitive advantage. In this article, we present the case of
the company Lotrič Metrology d.o.o., which in 2019 received the national
award for business excellence for the second time. This second award is
an external confirmation of the excellence of the company’s operations.

Keywords: enablers, efqm, business excellence, satisfaction variables,
fundamental principles of excellence, employee satisfaction

https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.53-61

Predstavitev podjetja ski laboratorij razširili na področje temperature
Podjetje Lotrič Meroslovje, d. o. o. (v nadaljeva- in tlaka, 2014 pa še na področje električnih ve-
nju Lotrič), je poslovno pot začelo v letu 1991, ko ličin. Dolžinski laboratorij so odprli v letu 2009.
je ustanovitelj in generalni direktor g. Marko Lo- Ustanovili so hčerinska podjetja z vzpostavitvijo
trič pričel z odprtjem obrti za kalibracijo tehtnic, akreditiranih laboratorijev v Makedoniji, na Hr-
uteži in pipet. V letu 1999 je podjetje pridobilo vaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, kasneje pa
prvo akreditacijsko listino za kalibracijski labora- tudi v Avstriji in Nemčiji. Z letom 2012 so pre-
torij, leta 2001 akreditacijsko listino za kontrolni vzeli podjetje Lotrič Certificiranje, d. o. o., ki de-
organ, 2006 so akreditacijsko listino za kalibracij- luje v Železnikih, leta 2018 podjetje psm merilni

management 16 (2021) številka 2 53
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14