Page 16 - Management 16.2
P. 16
Pogačnik in Aleksander Janeš | Zadovoljstvo zaposlenih

Preglednica 2 Poznavanje modela efqm in njegove rabe zultate, ki jih podjetje izkazuje na vseh trgih de-
lovanja.
Postavka (1) (2) (3) (4) (5)
Kljub očitno nadpovprečnim pozitivnim oce-
Model poslovne odličnosti EFQM 2 7 43 33 14 nam anketirancev glede povezave med zadovolj-
poznam in razumem, kako ga upo- stvom zaposlenih in dejavniki modela efqm smo
rabljamo v našem podjetju oblikovali nekaj priporočil. Glede na dobljene rezul-
tate pri dejavniku »Voditeljstvo« managerjem pod-
Opombe V odstotkih. Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne jetja Lotrič priporočamo, da v največji možni meri
strinjam, (2) se ne strinjam, (3) niti se strinjam, niti se ne sprejemajo komentarje in predloge ter s tem še do-
strinjam, (4) se strinjam, (5) popolnoma se strinjam. datno izboljšujejo uspešnost osebnega voditeljskega
vedenja. Glede na dobljene rezultate dejavnika
ketiranci, odkar so v podjetju zaposleni, opazijo »Strategija« priporočamo, da natančno analizi-
izboljšave. Anketiranci so posamezne odgovore rajo trende uspešnosti delovanja in tako glede na
ocenjevali z ocenami od 1 do 5. predvideno zmožnost zaposlenim postavijo re-
alno dosegljive cilje. Na osnovi analize dejavnika
Z najvišjo povprečno oceno (4,4) so ocenili ma- »Zaposleni« priporočamo rabo jasnega sistema
terialne delovne pogoje. Odgovoru sta sledila še razporejanja odgovornosti, ki najbolj usposoblje-
prepoznavnost v Sloveniji s povprečno oceno 4,3 nim omogoča zasedanje vodilnih in vodstvenih
in družbena odgovornost podjetja z oceno 4,2. položajev. Ker je več kot polovica anketirancev
Tudi Gómez-Lópezova, Serrano-Bedia in López- ocenilo, da model efqm in njegovo rabo v pod-
Fernándezova (2019) so ugotovile, da organizacije jetju slabše pozna, priporočamo izvedbo rednih
ob korektni implementaciji modela efqm izbolj- usposabljanj zaposlenih in njihovo vključevanje v
šajo svojo zunanjo podobo. Po vrsti so si sledile praktično uporabo managerskih orodij.
še izboljšave glede zadovoljstva odjemalcev (4,1),
ekonomske uspešnosti podjetja (4,1), možnosti Literatura
za izobraževanje (4,1), samostojnosti in ustvar- Akkucuk, U., in Y. G. Gencer. 2017. »efqm Model and
jalnosti pri delu (4) ter prepoznavnosti v medna-
rodnem okolju (4). Nekoliko manjše izboljšave so Sustainability of Organizations.« Prispevek pred-
anketiranci v povprečju opazili pri izvajanju pro- stavljen na 2nd International Conference on Ad-
cesov v podjetju (3,9), odnosih med zaposlenimi vances in Management Engineering and Informa-
(3,9), obveščenosti znotraj podjetja (3,9), možno- tion Technology, Šanghaj, Kitajska, 23.–24. april.
sti napredovanja (3,8) in ravni motiviranosti za- Calvo-Mora, A., A. Blanco-Oliver, J. L. Roldán in R.
poslenih (3,8). Najmanjše izboljšave so zaznali pri Periáñez-Cristóbal. 2020. »tqm Factors and Or-
ravni pripadnosti zaposlenih podjetju, kar so v ganisational Results in the efqm Excellence Mo-
povprečju ocenili z oceno 3,5. del Framework.« Industrial Management & Data Sy-
stems 120 (12): 2297–2317.
Sklep in priporočila Gómez-López, R., A. M. Serrano-Bedia in M. C. López-
Ugotovili smo, da so zaposleni v podjetju Lotrič Fernández. 2019. »An Exploratory Study of the Re-
najzadovoljnejši z dejavnikom »Procesi, izdelki in sults of the Implementation of efqm in Private
storitve«, na njihovo zadovoljstvo pa imajo naj- Spanish Firms.« International Journal of Quality &
večji vpliv organizacijske spremenljivke, ki jih po- Reliability Management 36 (3): 331–346.
vezujemo z dejavniki »Zaposleni«, »Voditeljstvo« Hojč, D. 2019. »Model vpliva dodane vrednosti za odje-
ter »Partnerstva in viri«. Med ugotovitvami lahko malce ter inovativnost.« Revija za univerzalno odlič-
izpostavimo dve najnižji povprečni oceni med nost 8 (2): 169–178.
vsemi trditvami ankete. Prva je glede dejavnika Ivanko, Š. 2007. Raziskovanje in pisanje del: metodologija
»Zaposleni«, da je v podjetju takšen sistem na- in tehnologija raziskovanja ter pisanja strokovnih in
predovanja, ki najboljšim omogoča zasedanje naj- znanstvenih del. Kamnik: Cubus image.
boljših položajev, in v povprečju znaša 3,5. Druga Janežič, D., in N. Pevec. 2021. »Vodenje z vizijo, navdi-
najnižja ocena pa je na področju izboljšav, kjer so hom in integriteto.« Revija za univerzalno odličnost
anketiranci najmanjše izboljšave zaznali pri ravni 10 (1): 41–56.
pripadnosti zaposlenih podjetju, kar so v povpre- Kafetzopoulos, D., in K. Gotzamani. 2019. »Investiga-
čju ocenili z oceno 3,5. Obe najnižji oceni oziroma ting the Role of efqm Enablers in Innovation Per-
vse ostale višje lahko vidimo v luči odličnosti, ki formance.« The tqm Journal 31 (2): 239–256.
jo podjetje izkazuje pri preučevanih dejavnikih Kafetzopoulos, D., K. Gotzamani in D. Skalkos. 2019.
modela efqm. Slednji so obenem vzroki za re- »The Relationship between efqm Enablers and
Business Performance: The Mediating Role of In-
60 management 16 (2021) številka 2 novation.« Journal of Manufacturing Technology Ma-
nagement 30 (4): 684–706.
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21