Page 12 - Management 16.2
P. 12
Pogačnik in Aleksander Janeš | Zadovoljstvo zaposlenih

Pri določanju ciljev poleg direktorjev timov sodelujejo tudi ostali zaposleni 3,9
Politika in cilji organizacije so jasni vsem zaposlenim 4,0
3,8
Cilji, ki jih morajo zaposleni doseči, so realno postavljeni
Naše podjetje ima jasno oblikovano poslanstvo - dolgoročni razlog obstoja in delovanja 4,6

Slika 3 Ocena dejavnika »Strategija«

publike Slovenije za meroslovje 2013). Anketi- (Urad Republike Slovenije za meroslovje 2013; Ka-
ranci se s povprečno oceno 4 strinjajo s trditvijo, fetzopoulos, Gotzamani in Skalkos 2019).
da se dober delovni rezultat v podjetju hitro opazi
in je pohvaljen. To zasledimo v več napotkih iz S povprečno oceno 4 anketiranci menijo, da so
temeljnega načela odličnosti »Vodenje z vizijo, politika in cilji organizacije jasni vsem zaposle-
navdihom in integriteto«, ki voditelje spodbujajo nim. To lahko potrdimo s pristopom podjetja Lo-
k podpiranju zaposlenih pri doseganju njihovih trič, ki temelji na izmenjavi strategij s ključnimi
načrtov, namenov in ciljev ter pravočasno in na deležniki, kjer se vsem zaposlenim preko delavnic
ustrezen način priznavajo prizadevanje zaposle- in jasne komunikacije predstavi strategijo (Lotrič
nih in njihovih dosežkov (Urad Republike Slove- idr. 2019; Peace 2010; Škedelj 2016).
nije za meroslovje 2013; Janežič in Pevec 2021).
Stringer (2006) podporo s strani nadrejenih pre- Malce nižja, 3,9, je povprečna ocena zaposle-
poznava kot pomemben vir zadovoljstva zapo- nih za trditev, ki pravi, da pri določanju ciljev po-
slenih. leg direktorjev sodelujejo tudi ostali zaposleni.
Pri pripravi razvojne strategije je z izvedbo strate-
Kljub temu da napotki iz temeljnega načela ških delavnic sodelovalo 40  zaposlenih (Lotrič
odličnosti »Vodenje z vizijo, navdihom in inte- idr. 2019).
griteto« voditelje usmerjajo v pregledovanje in
izboljševanje uspešnosti osebnega voditeljskega Eno od temeljnih načel odličnosti je »Razvi-
vedenja (Urad Republike Slovenije za meroslovje janje sposobnosti organizacije«, ki narekuje, da
2013; Kafetzopoulos in Gotzamani 2019), se an- podjetja analizirajo trende uspešnosti svojega de-
ketiranci s trditvijo, da nadrejeni sprejemajo pri- lovanja, da bi tako razumela svoje sposobnosti
pombe na svoje delo, strinjajo z nekoliko nižjo in zmožnosti, kar je ključno za postavljanje ci-
povprečno oceno 3,8. ljev v prihodnosti (Urad Republike Slovenije za
meroslovje 2013). Najnižje, s 3,8, so anketiranci v
Rezultati anketiranja prikazujejo, da je s siste- povprečju ocenili trditev, ki pravi, da so cilji, ki jih
mom vodenja v podjetju v celoti zadovoljnih 24  morajo zaposleni doseči, realno postavljeni.
anketirancev, zadovoljnih je 59 , neopredeljenih
13 , 2  anketirancev s sistemom vodenja ni za- Odgovori anketirancev prikazujejo, da je s stra-
dovoljnih, prav tako je 2  takih, ki s sistemom vo- tegijo in z njeno usmeritvijo v podjetju v celoti za-
denja v podjetju niso povsem zadovoljni. dovoljnih 22  anketirancev, zadovoljnih je 64 ,
neopredeljenih 9 , 4  anketirancev s strategijo
ni zadovoljnih, popolnoma nezadovoljnih pa ni.

Strategija. Glede dejavnika »Strategija« nas je za- Zaposleni. Pri tretjem dejavniku, »Zaposleni«,
nimalo, če ima po mnenju zaposlenih podjetje ja- smo poizvedovali, če so zaposleni samostojni pri
sno oblikovano poslanstvo, če so politika in cilji opravljanju svojega dela, če se v podjetju vodje
organizacije jasni vsem zaposlenim, če pri določa- in sodelavci pogovarjajo sproščeno, prijateljsko
nju ciljev poleg direktorjev timov sodelujejo tudi in enakopravno, če imajo zaposleni jasno pred-
ostali zaposleni in če so cilji, ki jih morajo doseči stavo o tem, kaj se od njih pričakuje pri delu, če
zaposleni, realno postavljeni (slika 3). se pri usposabljanju upoštevajo tudi njihove želje
in če imajo na vseh ravneh realne možnosti za na-
Anketiranci so z najvišjo povprečno oceno, 4,6, predovanje. Spraševali smo tudi, če so zaposleni
ocenili, da ima podjetje jasno oblikovano poslan- pripravljeni prevzeti tveganje za uveljavitev svo-
stvo, kar je po ugotovitvah Srbove in Režňákove jih pobud, če se uspešnost predvidoma vrednoti
(2021) značilno za družinska podjetja, kjer za- po dogovorjenih ciljih in standardih ter če imajo
poslenim največ pomenijo socialno-emocionalne v podjetju sistem napredovanja, ki omogoča, da
vrednote, lastniki pa se ne ozirajo na zunanje vla- najboljši zasedejo najboljše položaje (slika 4).
gatelje. To trditev lahko potrdimo z napotkom
načela odličnosti »Trajno doseganje izvrstnih re- Z najvišjo povprečno oceno, 4,5, so anketi-
zultatov«, ki pravi, da podjetje ohranja jasno stra- ranci ocenili samostojnost zaposlenih pri opra-
tegijo za doseganje svojega poslanstva in vizije vljanju dela. To lahko potrdimo z napotkom iz

56 management 16 (2021) številka 2
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17