Page 19 - Management 16.2
P. 19
ra Lazar Mreženje podjetij s podpornimi
Občina Izola institucijami vpliva na inovacijsko
petra.lazar@gmail.com uspešnost

Inovacije se danes ne razvijajo samo znotraj enega sistema, temveč v so-
delovanju z drugimi, pri čemer velja izpostaviti pomen pridobivanja pra-
vih informacij oziroma drugih koristi v čim krajšem času in jih karseda
najbolje izkoristiti. V članku predstavljamo pomen sodelovanja, povezo-
vanja oziroma mrežnega obnašanja podjetij s podpornimi institucijami,
katerih namen je vzpostavljanje učinkovitega podpornega okolja za pod-
jetja in inovacije. V prispevku, ki obravnava mala in srednje velika podje-
tja (msp), z analizo povezanosti dokažemo pozitivno povezanost podjetij
s podpornimi institucijami v povezavi z inovacijsko uspešnostjo.

Ključne besede: mreženje, podjetja, podporne institucije, inovacijska
uspešnost

Networking of Companies with Supporting Institutions Affects
Innovation Performance

Today, innovations are not developed by a single system but in collabora-
tion with others. In this regard, it is worth highlighting the importance
of obtaining the correct information or other benefits as quickly as pos-
sible and making the most of them. This paper presents the importance
of cooperation and networking between companies and support insti-
tutions to develop an effective support environment for companies and
innovations. For the empirical part of the paper, we used linkage analysis
to show a positive correlation between companies and support institu-
tions with regard to innovation performance. The paper focused on small
and medium-sized enterprises (smes).

Keywords: networking, companies, support institutions, innovation per-
formance

https://doi.org/10.26493/1854-4231.16.63-67

Mreženje je slovensko poimenovanje, ki se je raz- človeških), (b) mreže za pridobivanje informacij
vilo iz dobesednega prevoda metaforično motivi- in nasvetov ter (c) mreže prijateljev (psihološka
ranega angleškega poimenovanja networking (In- in moralna podpora). Osnovni namen mreženja
štitut za slovenski jezik Frana Ramovša 2016) in pa je ves čas enak, to je pridobivati informacije
njegova glavna značilnost predstavlja označeva- in druge koristi ter jih karseda najbolje imple-
nje razmerja med posamezniki, skupinami in or- mentirati. Pomembno je, da podjetja izboljšujejo
ganizacijami. V literaturi se najpogosteje pojavlja svojo bazo znanja s ključnimi partnerji, s katerimi
delitev mrež na formalne in neformalne. Munih sodelujejo, raznolikosti omrežja ter kontinuiran
Staničeva (2003, 7) pravi, da je formalna mreža način sodelovanja pa jih vodijo do uspešnosti in
sestavljena iz vseh lokalnih in državnih podpor- razvoja konkurenčne prednosti (Nieto in Santa-
nih institucij, bank, zunanjih poslovnih partner- maria 2007).
jev z različnih področij, posrednikov in drugih.
Neformalno mrežo pa sestavljajo družinski člani, Dosedanje raziskave so pokazale, da imajo
prijatelji, sorodniki. Glede na različne vsebine iz- podjetja, ki vzdržujejo tesne odnose s kupci, z do-
menjavanj znotraj mrež sta Bratkovičeva in An- bavitelji, raziskovalnimi ustanovami in s konku-
tončič (2008, 85) mreže razdelila na (a) mreže renti, več možnosti za uspeh pri inovacijah izdel-
za pridobivanje virov (finančnih, materialnih in kov in storitev (Ritter in Gemünden 2003). Ritter
in Gemünden (2004, 548–556) sta v svoji raziskavi

management 16 (2021) številka 2 63
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24