Page 21 - Management 16.2
P. 21
Petra Lazar | Mreženje podjetij s podpornimi institucijami
Za pridobivanje primarnih podatkov smo se tja 51,9 anketiranih prihaja iz storitvene dejav-
na osnovi preučevane populacije in potrebe po nosti, 25 iz proizvodnje dejavnosti in 23,1 iz
dovolj velikem vzorcu odločili za spletni anketni trgovske dejavnosti.
vprašalnik, ki je bil sestavljen iz vprašanj iz že ob-
stoječe literature. Vprašanja so bila zaprtega tipa, Opisna statistika
pri čemer smo uporabili Likertovo lestvico od 1 Anketiranci se v povprečju niso strinjali s trdi-
do 5, kjer so anketiranci obkrožili tisto številko, tvami sklopa obsega sodelovanja s podpornimi in-
ki najbolje odraža njihovo stališče. stitucijami. Še nekako najbolj so se nagibali k niti
strinjanju niti nestrinjanju s tem, da so sodelo-
Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo vali s podpornimi institucijami za informacijske
statističnega programa spss. Pri inferenčni stati- storitve (x = 2,78, σ = 1,397) ter da podporne in-
stiki smo za potrditev ali zavrnitev postavljene hi- stitucije pogosto organizirajo sejme in prireditve,
poteze uporabili Pearsonov koeficient korelacije, na katerih se podjetniki srečujejo in vzpostavljajo
s katerim smo preverjali povezanost med izbra- stike (x = 2,77, σ = 1,299). Anketiranci se niso stri-
nimi spremenljivkami. njali s trditvami, da so sodelovali s podpornimi
institucijami za inovacijske storitve (x = 2,45, σ
Obseg sodelovanja s podpornimi institucijami = 1,334), da so sodelovali s podpornimi instituci-
smo merili s sedmimi trditvami, inovativnost pa s jami za nadzor storitev (x = 2,35, σ = 1,200) ter da
skupno enaindvajsetimi trditvami, pri čemer smo vladna politika spodbuja in podpira sodelovanje
inovativnost razdelili na štiri področja: inovacij- med podjetji (x = 2,33, σ = 1,023). Najmanj pa so
sko uspešnost izdelkov in storitev, procesov, tr- se strinjali s trditvama, da so prejeli državno sub-
ženjske in organizacijske inovacije. Inovacije so v vencijo za vzpodbujanje inovativnosti (x = 1,61, σ
raziskavi predstavljene in obravnavane kot (Be- = 1,110) ter da so sodelovali z gospodarsko zbor-
navente, Soumitra in Wunsch-Vincent 2012, 5) nico pri razvoju inovacije (x = 1,72, σ = 1,141).
implementacija novega ali bistveno izboljšanega
produkta (izdelka ali storitve), novega procesa, Mreženje med malimi in srednje velikimi
nove tržne metode, nove organizacijske metode podjetji ter podpornimi institucijami –
ali novega načina organizacije dela, ki v raziskavi inovacijska uspešnost
predstavljajo inovacijsko uspešnost podjetja. V preglednici 1 je prikazana korelacijska matrika
linearne povezanosti spremenljivk mreženja med
S pomočjo ajpes-a (https://www.ajpes.si) smo podpornimi institucijami in inovacijske uspešno-
pridobili podatke o vseh msp na območju Repu- sti z njenimi poddimenzijami.
blike Slovenije. Za nas so bili najpomembnejši
elektronski naslovi, na katere smo, v času od 26. Kot lahko razberemo iz Pearsonovega koefici-
junija do 26. septembra 2020, skupno razposlali enta korelacije, obstaja statistično značilna sre-
3.392 e-sporočil, ki so vsebovala spremni dopis dnje močna pozitivna povezanost med sodelova-
in dostop do anketnega vprašalnika. Skupno je njem s podpornimi institucijami in inovacijsko
v raziskavi sodelovalo 441 anketirancev, od kate- uspešnostjo (p = 0,000 < 0,01, R = 0,483 ). Vsebin-
rih jih je 160 anketni vprašalnik izpolnilo v celoti, sko to pomeni, da je mreženje med msp in pod-
67 pa delno. Skupno število ustrezno izpolnjenih pornimi institucijami srednje močno pozitivno
anketnih vprašalnikov je 227. povezano z inovacijsko uspešnostjo, nadalje, z ve-
čanjem sodelovanja s podpornimi institucijami se
V anketni raziskavi je sodelovalo kar 80,6 veča tudi strinjanje s trditvami iz sklopa inovacij-
podjetnikov iz družbe z omejeno odgovornostjo ske uspešnosti.
(d. o. o.), 9,3 samostojnih podjetnikov (s. p.),
4 podjetnikov iz delniške družbe (d. d.), 2,2 Pri sklopu sodelovanja s podpornimi instituci-
podjetnikov iz družbe z neomejeno odgovorno- jami ter produktnimi in storitvenimi inovacijami
stjo (d. n. o.), 0,4 društev ter 3,5 drugih (za- obstaja statistično značilna šibka pozitivna pove-
druga, zavod, gospodarsko interesno združenje). zanost (p = 0,000 < 0,01, R = 0,337). Enako velja
Gre za 44,9 anketirancev iz malih podjetij (od med sklopom sodelovanja s podpornimi instituci-
11 do 50 zaposlenih), 34,8 iz mikropodjetij (od jami in procesnimi inovacijami (p = 0,000 < 0,01,
0 do 10 zaposlenih) ter 20,3 iz srednje velikih R = 0,379) ter med sklopom sodelovanja s podpor-
podjetij (od 51 do 250 zaposlenih). Največji delež nimi institucijami in marketinškimi inovacijami
(69,6 ) podjetij je starih več kot 20 let, z 19,8 (p = 0,000 < 0,01, R = 0,356). Med sklopom sode-
sledijo podjetja, stara med 11 in 20 let, nato s 5,7 lovanja s podpornimi institucijami in organizacij-
podjetja, stara med 6 in 10 let, z 3,1 tista od 0 do skimi inovacijami pa obstaja statistično značilna
2 leti in na zadnjem mestu z 1,8 podjetja, stara
od 3 do 5 let. Glede na glavno dejavnost podje-
management 16 (2021) številka 2 65
Za pridobivanje primarnih podatkov smo se tja 51,9 anketiranih prihaja iz storitvene dejav-
na osnovi preučevane populacije in potrebe po nosti, 25 iz proizvodnje dejavnosti in 23,1 iz
dovolj velikem vzorcu odločili za spletni anketni trgovske dejavnosti.
vprašalnik, ki je bil sestavljen iz vprašanj iz že ob-
stoječe literature. Vprašanja so bila zaprtega tipa, Opisna statistika
pri čemer smo uporabili Likertovo lestvico od 1 Anketiranci se v povprečju niso strinjali s trdi-
do 5, kjer so anketiranci obkrožili tisto številko, tvami sklopa obsega sodelovanja s podpornimi in-
ki najbolje odraža njihovo stališče. stitucijami. Še nekako najbolj so se nagibali k niti
strinjanju niti nestrinjanju s tem, da so sodelo-
Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo vali s podpornimi institucijami za informacijske
statističnega programa spss. Pri inferenčni stati- storitve (x = 2,78, σ = 1,397) ter da podporne in-
stiki smo za potrditev ali zavrnitev postavljene hi- stitucije pogosto organizirajo sejme in prireditve,
poteze uporabili Pearsonov koeficient korelacije, na katerih se podjetniki srečujejo in vzpostavljajo
s katerim smo preverjali povezanost med izbra- stike (x = 2,77, σ = 1,299). Anketiranci se niso stri-
nimi spremenljivkami. njali s trditvami, da so sodelovali s podpornimi
institucijami za inovacijske storitve (x = 2,45, σ
Obseg sodelovanja s podpornimi institucijami = 1,334), da so sodelovali s podpornimi instituci-
smo merili s sedmimi trditvami, inovativnost pa s jami za nadzor storitev (x = 2,35, σ = 1,200) ter da
skupno enaindvajsetimi trditvami, pri čemer smo vladna politika spodbuja in podpira sodelovanje
inovativnost razdelili na štiri področja: inovacij- med podjetji (x = 2,33, σ = 1,023). Najmanj pa so
sko uspešnost izdelkov in storitev, procesov, tr- se strinjali s trditvama, da so prejeli državno sub-
ženjske in organizacijske inovacije. Inovacije so v vencijo za vzpodbujanje inovativnosti (x = 1,61, σ
raziskavi predstavljene in obravnavane kot (Be- = 1,110) ter da so sodelovali z gospodarsko zbor-
navente, Soumitra in Wunsch-Vincent 2012, 5) nico pri razvoju inovacije (x = 1,72, σ = 1,141).
implementacija novega ali bistveno izboljšanega
produkta (izdelka ali storitve), novega procesa, Mreženje med malimi in srednje velikimi
nove tržne metode, nove organizacijske metode podjetji ter podpornimi institucijami –
ali novega načina organizacije dela, ki v raziskavi inovacijska uspešnost
predstavljajo inovacijsko uspešnost podjetja. V preglednici 1 je prikazana korelacijska matrika
linearne povezanosti spremenljivk mreženja med
S pomočjo ajpes-a (https://www.ajpes.si) smo podpornimi institucijami in inovacijske uspešno-
pridobili podatke o vseh msp na območju Repu- sti z njenimi poddimenzijami.
blike Slovenije. Za nas so bili najpomembnejši
elektronski naslovi, na katere smo, v času od 26. Kot lahko razberemo iz Pearsonovega koefici-
junija do 26. septembra 2020, skupno razposlali enta korelacije, obstaja statistično značilna sre-
3.392 e-sporočil, ki so vsebovala spremni dopis dnje močna pozitivna povezanost med sodelova-
in dostop do anketnega vprašalnika. Skupno je njem s podpornimi institucijami in inovacijsko
v raziskavi sodelovalo 441 anketirancev, od kate- uspešnostjo (p = 0,000 < 0,01, R = 0,483 ). Vsebin-
rih jih je 160 anketni vprašalnik izpolnilo v celoti, sko to pomeni, da je mreženje med msp in pod-
67 pa delno. Skupno število ustrezno izpolnjenih pornimi institucijami srednje močno pozitivno
anketnih vprašalnikov je 227. povezano z inovacijsko uspešnostjo, nadalje, z ve-
čanjem sodelovanja s podpornimi institucijami se
V anketni raziskavi je sodelovalo kar 80,6 veča tudi strinjanje s trditvami iz sklopa inovacij-
podjetnikov iz družbe z omejeno odgovornostjo ske uspešnosti.
(d. o. o.), 9,3 samostojnih podjetnikov (s. p.),
4 podjetnikov iz delniške družbe (d. d.), 2,2 Pri sklopu sodelovanja s podpornimi instituci-
podjetnikov iz družbe z neomejeno odgovorno- jami ter produktnimi in storitvenimi inovacijami
stjo (d. n. o.), 0,4 društev ter 3,5 drugih (za- obstaja statistično značilna šibka pozitivna pove-
druga, zavod, gospodarsko interesno združenje). zanost (p = 0,000 < 0,01, R = 0,337). Enako velja
Gre za 44,9 anketirancev iz malih podjetij (od med sklopom sodelovanja s podpornimi instituci-
11 do 50 zaposlenih), 34,8 iz mikropodjetij (od jami in procesnimi inovacijami (p = 0,000 < 0,01,
0 do 10 zaposlenih) ter 20,3 iz srednje velikih R = 0,379) ter med sklopom sodelovanja s podpor-
podjetij (od 51 do 250 zaposlenih). Največji delež nimi institucijami in marketinškimi inovacijami
(69,6 ) podjetij je starih več kot 20 let, z 19,8 (p = 0,000 < 0,01, R = 0,356). Med sklopom sode-
sledijo podjetja, stara med 11 in 20 let, nato s 5,7 lovanja s podpornimi institucijami in organizacij-
podjetja, stara med 6 in 10 let, z 3,1 tista od 0 do skimi inovacijami pa obstaja statistično značilna
2 leti in na zadnjem mestu z 1,8 podjetja, stara
od 3 do 5 let. Glede na glavno dejavnost podje-
management 16 (2021) številka 2 65