Page 21 - Management 16.2
P. 21
Petra Lazar | Mreženje podjetij s podpornimi institucijami

Za pridobivanje primarnih podatkov smo se tja 51,9  anketiranih prihaja iz storitvene dejav-
na osnovi preučevane populacije in potrebe po nosti, 25  iz proizvodnje dejavnosti in 23,1  iz
dovolj velikem vzorcu odločili za spletni anketni trgovske dejavnosti.
vprašalnik, ki je bil sestavljen iz vprašanj iz že ob-
stoječe literature. Vprašanja so bila zaprtega tipa, Opisna statistika
pri čemer smo uporabili Likertovo lestvico od 1 Anketiranci se v povprečju niso strinjali s trdi-
do 5, kjer so anketiranci obkrožili tisto številko, tvami sklopa obsega sodelovanja s podpornimi in-
ki najbolje odraža njihovo stališče. stitucijami. Še nekako najbolj so se nagibali k niti
strinjanju niti nestrinjanju s tem, da so sodelo-
Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo vali s podpornimi institucijami za informacijske
statističnega programa spss. Pri inferenčni stati- storitve (x = 2,78, σ = 1,397) ter da podporne in-
stiki smo za potrditev ali zavrnitev postavljene hi- stitucije pogosto organizirajo sejme in prireditve,
poteze uporabili Pearsonov koeficient korelacije, na katerih se podjetniki srečujejo in vzpostavljajo
s katerim smo preverjali povezanost med izbra- stike (x = 2,77, σ = 1,299). Anketiranci se niso stri-
nimi spremenljivkami. njali s trditvami, da so sodelovali s podpornimi
institucijami za inovacijske storitve (x = 2,45, σ
Obseg sodelovanja s podpornimi institucijami = 1,334), da so sodelovali s podpornimi instituci-
smo merili s sedmimi trditvami, inovativnost pa s jami za nadzor storitev (x = 2,35, σ = 1,200) ter da
skupno enaindvajsetimi trditvami, pri čemer smo vladna politika spodbuja in podpira sodelovanje
inovativnost razdelili na štiri področja: inovacij- med podjetji (x = 2,33, σ = 1,023). Najmanj pa so
sko uspešnost izdelkov in storitev, procesov, tr- se strinjali s trditvama, da so prejeli državno sub-
ženjske in organizacijske inovacije. Inovacije so v vencijo za vzpodbujanje inovativnosti (x = 1,61, σ
raziskavi predstavljene in obravnavane kot (Be- = 1,110) ter da so sodelovali z gospodarsko zbor-
navente, Soumitra in Wunsch-Vincent 2012, 5) nico pri razvoju inovacije (x = 1,72, σ = 1,141).
implementacija novega ali bistveno izboljšanega
produkta (izdelka ali storitve), novega procesa, Mreženje med malimi in srednje velikimi
nove tržne metode, nove organizacijske metode podjetji ter podpornimi institucijami –
ali novega načina organizacije dela, ki v raziskavi inovacijska uspešnost
predstavljajo inovacijsko uspešnost podjetja. V preglednici 1 je prikazana korelacijska matrika
linearne povezanosti spremenljivk mreženja med
S pomočjo ajpes-a (https://www.ajpes.si) smo podpornimi institucijami in inovacijske uspešno-
pridobili podatke o vseh msp na območju Repu- sti z njenimi poddimenzijami.
blike Slovenije. Za nas so bili najpomembnejši
elektronski naslovi, na katere smo, v času od 26. Kot lahko razberemo iz Pearsonovega koefici-
junija do 26. septembra 2020, skupno razposlali enta korelacije, obstaja statistično značilna sre-
3.392 e-sporočil, ki so vsebovala spremni dopis dnje močna pozitivna povezanost med sodelova-
in dostop do anketnega vprašalnika. Skupno je njem s podpornimi institucijami in inovacijsko
v raziskavi sodelovalo 441 anketirancev, od kate- uspešnostjo (p = 0,000 < 0,01, R = 0,483 ). Vsebin-
rih jih je 160 anketni vprašalnik izpolnilo v celoti, sko to pomeni, da je mreženje med msp in pod-
67 pa delno. Skupno število ustrezno izpolnjenih pornimi institucijami srednje močno pozitivno
anketnih vprašalnikov je 227. povezano z inovacijsko uspešnostjo, nadalje, z ve-
čanjem sodelovanja s podpornimi institucijami se
V anketni raziskavi je sodelovalo kar 80,6  veča tudi strinjanje s trditvami iz sklopa inovacij-
podjetnikov iz družbe z omejeno odgovornostjo ske uspešnosti.
(d. o. o.), 9,3  samostojnih podjetnikov (s. p.),
4  podjetnikov iz delniške družbe (d. d.), 2,2  Pri sklopu sodelovanja s podpornimi instituci-
podjetnikov iz družbe z neomejeno odgovorno- jami ter produktnimi in storitvenimi inovacijami
stjo (d. n. o.), 0,4  društev ter 3,5  drugih (za- obstaja statistično značilna šibka pozitivna pove-
druga, zavod, gospodarsko interesno združenje). zanost (p = 0,000 < 0,01, R = 0,337). Enako velja
Gre za 44,9  anketirancev iz malih podjetij (od med sklopom sodelovanja s podpornimi instituci-
11 do 50 zaposlenih), 34,8  iz mikropodjetij (od jami in procesnimi inovacijami (p = 0,000 < 0,01,
0 do 10 zaposlenih) ter 20,3  iz srednje velikih R = 0,379) ter med sklopom sodelovanja s podpor-
podjetij (od 51 do 250 zaposlenih). Največji delež nimi institucijami in marketinškimi inovacijami
(69,6 ) podjetij je starih več kot 20 let, z 19,8  (p = 0,000 < 0,01, R = 0,356). Med sklopom sode-
sledijo podjetja, stara med 11 in 20 let, nato s 5,7  lovanja s podpornimi institucijami in organizacij-
podjetja, stara med 6 in 10 let, z 3,1  tista od 0 do skimi inovacijami pa obstaja statistično značilna
2 leti in na zadnjem mestu z 1,8  podjetja, stara
od 3 do 5 let. Glede na glavno dejavnost podje-

management 16 (2021) številka 2 65
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26