Page 22 - Management 16.2
P. 22
ra Lazar | Mreženje podjetij s podpornimi institucijami

Preglednica 1 Korelacijska metrika – mreženje med malimi in srednje velikimi podjetji ter podpornimi institucijami
(inovacijska uspešnost)

Inovacijska uspešnost Pearsonov koeficient korelacije ,**

p (dvostranska) ,
N 

Produktne in storitvene inovacije Pearsonov koeficient korelacije ,**
p (dvostranska) ,
N


Procesne inovacije Pearsonov koeficient korelacije ,**
p (dvostranska) ,
N


Marketinške inovacije Pearsonov koeficient korelacije ,**
p (dvostranska) ,
N


Organizacijske inovacije Pearsonov koeficient korelacije ,**
p (dvostranska) ,

N 

Opombe ** Korelacija je statistično značilna ob stopnji značilnosti 0,01 (dvostranska).

srednje močna pozitivna povezanost (p = 0,000 tehnološkega razvoja, podjetništva in internaci-
< 0,01, R = 0,480). Vsi navedeni rezultati nakazu- onalizacije spodbujanje podjetništva in zagota-
jejo, da se z večanjem strinjanja s trditvami sklopa vljanje učinkovitega podjetniškega okolja, se an-
sodelovanja s podpornimi institucijami veča tudi ketiranci niso strinjali s trditvijo, da vladna poli-
strinjanje s trditvami vseh podsklopov inovacij tika spodbuja in podpira sodelovanje med podje-
(produktnih in storitvenih, procesnih, marketin- tji. Analizirani podatki prikazujejo še nestrinjanje
ških in organizacijskih). anketirancev o sodelovanju z gospodarsko zbor-
nico pri razvoju inovacije in o prejemu državne
Na osnovi navedenega hipoteze h1, »Mreže- subvencije za vzpodbujanje inovativnosti. Glede
nje med msp in podporni institucijami je pozi- na rezultate smo ugotovili še, da se podjetniki
tivno povezano z inovacijsko uspešnostjo v msp«, najbolj nagibajo k inovacijski uspešnosti izdelkov
ne ovržemo, saj obstaja šibka do srednje močna in storitev, pri čemer so se najbolj strinjali s trdi-
pozitivna povezanost. tvijo, da je njihovo podjetje konstanto iskalo mo-
žnosti za nove storitve. Sledijo inovacijska uspe-
Sklep šnost procesov, trženjske inovacije in kot zadnje
Tako kot mnoge predhodne raziskave smo tudi organizacijske inovacije, ki so bile deležne najve-
sami dokazali, da je mreženje med msp in pod- čjega deleža nestrinjanja.
pornimi institucijami pozitivno povezano z ino-
vacijsko uspešnostjo, ki smo jo obravnavali kot Z rezultati kvantitativne raziskave smo potr-
produktno, storitveno, procesno, trženjsko in or- dili, da je potreba po mreženju s podpornimi in-
ganizacijsko inovacijo. stitucijami prisotna in vpliva na inovacijsko uspe-
šnost podjetja. Zapišemo lahko, da mreženje da-
Dokazali smo, da mreženje podjetij s pod- nes predstavlja orodje za ustvarjanje novih prilo-
pornimi institucijami vpliva na inovacijsko uspe- žnosti, pri čemer je ključno zavedanje, da je za dol-
šnost, so se pa te povezave izkazale kot šibke ozi- goročni razvoj podjetja pomemben vsak gradnik.
roma manj intenzivne. Anketiranci so se še naj- Glede na ugotovljeno predlagamo dodatna vlaga-
bolj nagibali k sodelovanju s podpornimi insti- nja v razvoj in izkoriščanje mrež, bodisi skozi do-
tucijami za informacijske storitve in k temu, da datna izobraževanja, sodelovanja z okoljem, vla-
podporne institucije pogosto organizirajo sejme ganje v zaupanje med zaposlene in okolico, pred-
in prireditve, na katerih se podjetniki lahko sre- vsem pa učenje, kako prepoznati obstoječe in po-
čujejo ter vzpostavljajo stike. Kljub temu da je tencialne mreže. Menimo namreč, da sta za šibke
naloga Ministrstva za gospodarski razvoj in teh- vezi na področju mreženja s podpornimi institu-
nologijo ter Javne agencije za področje investicij,

66 management 16 (2021) številka 2
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27