Page 22 - Management
P. 22

Klavdija Hribar in Ana Arzenšek | Pomen empatije pri vodenju različnih generacij


                      kom generacije Z po naših rezultatih sledijo pri-  iPROM in Valicon. 2021. »Medijska potrošnja 2021:
                      padniki  iz generacije  X, najvišjo stopnjo samo-  predstavitev izsledkov raziskave o potrošnji me-
                      ocenjene empatije pa zaznamo pri pripadnikih,   dijskih vsebin in komunikacijskih kanalov v Slo-
                                                                    veniji.« Poročilo za medije. https://iprom.si/files
                      ki sodijo v generacijo Y. Povezanost med samo-  /2021/05/iPROM-in-Valicon-raziskava-Medijska
                      zaznano stopnjo empatičnosti in izražanjem pot-  -potrosnja-2021-Porocilo-iPROM-Press.pdf.
                      rebe po empatičnih vedenjih vodij se na našem    Jolliffe, D., in D. P. Farrington. 2006. »Development
                      vzorcu izkaže kot pozitivna, iz česar ugotovimo,   and Validation of the Basic Empathy Scale.« Jour-
                      da se z višanjem samoocenjene stopnje empatič-  nal of Adolescence 29 (4): 589–611.
                      nosti zvišuje tudi pomen empatičnih vedenj vodij.   Kapur, R. 2018. Emotional Intelligence at the Work-
                                                                    place. https://www.researchgate.net/publication
                      Opomba: Ta članek temelji na rezultatih raziska-  /323725847_Emotional_Intelligence_at_the
                      ve, izvedene v okviru magistrskega dela z naslo-  _Workplace.
                      vom »Pomen empatije pri vodenju različnih gene-  Konrath, S. H., E. O’Brien in C. Hsing. 2011. »Changes
                      racij«, zaključenega na Univerzi na Primorskem,   in Dispositional Empathy in American College
                                                                    Students over Time: A Meta-Analysis.« Personality
                      Fakulteti za Management, avtorice Klavdije Hri-  and Social Psychology Review 15 (2): 180–198.
                      bar in pod mentorstvom izr. prof. dr. Ane Arzen-  Kraus, M. 2017. »Comparing Generation X and Gene-
                      šek. Glavni poudarki raziskave so bili prilagojeni   ration Y on Their Preferred Emotional Leadership
                      za strokovno obravnavo v tem članku. Celotno   Style.« Journal of Applied Leadership and Manage-
                      delo je dostopno na: https://repozitorij.upr.si/  ment 5:62–75.
                      IzpisGradiva.php?id=20815.                  Lanier, K. 2017. »5 Things HR Professionals Need to
                                                                    Know about Generation Z: Thoughts Leaders
                      Literatura                                    Share Their Views on the HR Profession and Its
                      Belli, E., F. Yildirim, S. Naktiyok, A. Gurbuz in A.   Direction for the Future.« Strategic HR Review 16
                         Dursun Aydin. 2015. »The Comparison of Empha-  (6): 288–290.
                         tic Tendencies of the Management Department   Ličen, N., in B. Bolčina, ur. 2010. Izobraževanje - most
                         Students.« Journal of International Education and   med generacijami: priročnik za medgeneracijsko
                         Leadership 5 (1): n1.                      učenje. Ajdovščina: Ljudska univerza.
                      Blanke, E., in M. Riediger. 2019. »Reading Thoughts   Machová, R., T. Zsigmond, K. Lazányi in V. Krepszová.
                         and Feelings in Other People: Empathic Accura-  2020. »Generations and Emotional Intelligence.
                         cy across Adulthood.« Progress in Brain Research   A Pilot Study.« Acta Polytechnica Hungarica 17 (5):
                         247:305–327.                               229–247.
                      Chillakuri, B., in R. Mahanandia. 2018. »Generation Z   Md Jani, S. H., M. Syafiq Tan, N. H. Othman, N. I.
                         Entering the Workforce: The Need for Sustainable   Mohd Salleh, P. A. Z. Mohd Azri in N. A. D. Bada-
                         Strategies in Maximizing Their Talent.« Human   rul Hissam. 2022. »Literature Review of Emotional
                         Resource Management International Digest 26 (4):   Intelligence and Psychological Well-Being.« Inter-
                         34–38.                                     national Journal of Accounting, Finance and Business
                      Djedović, V., E. Mujkanović in M. Mirković-Hajdukov.   7 (42): 165–174.
                         2020. »Post-milenijalci: upoznajmo generaciju Z.«   Nakamura, Y. T., J. Milner in T. Milner. 2022. »Inclusi-
                         Društvene i humanističke studije 1 (14): 389–406.   ve-Empathy in Leadership.« The Journal of Applied
                      Fuller, M., E. Kamans, M. van Vuuren, M. Wolfens-  Behavioral Science: A Publication of the NTL Institute
                         berger in M. D.T. De Jong. 2021. »Conceptualizing   58 (1): 161–163.
                         Empathy Competence: A Professional Commu-  O’Brien, E., S. H. Konrath, D. Grühn in A. L. Hagen.
                         nication Perspective.« Journal of Business and   2013. »Empathic Concern and Perspective Taking:
                         Technical Communication 35 (3): 333–368.   Linear and Quadratic Effects of Age across the
                      George, J. M. 2000. »Emotions and Leadership: The   Adult Life Span.« The Journals of Gerontology,
                         Role of Emotional Intelligence.« Human Relations   Series B: Psychological Sciences and Social Sciences 68
                         53 (8): 1027–1055.                         (2): 168–175.
                      Goessling, M. 2017. »Attraction and Retention of Ge-  Ovsenik, R., in D. Kozjek. 2015. »Vrednote generacij.«
                         nerations X, Y and Z in the Workplace.« Integrated   Revija za univerzalno odličnost 4 (2): 17–32.
                         Studies 66, Murray State University, Center for   Ramovš, K. 2013. »Medgeneracijsko sožitje in solidar-
                         Adult and Regional Education, Murray, kY.   nost.« Kakovostna starost 16 (4): 3–33.
                      Goleman, D. 2006. Čustvena inteligenca: zakaj je lahko   Segran, E. 2016. »Your Guide To Generation Z: The
                         pomembnejša od IQ. Prevedla M. Čakš. Ljubljana:   Frugal, Brand-Wary, Determined Anti-Milleni-
                         Mladinska knjiga.                          als.« Fastcompany, 8. september. https://www
                      Hribar, K. 2024. »Pomen empatije pri vodenju raz-  .fastcompany.com/3062475/your-guide-to
                         ličnih generacij.« Magistrsko delo, Univerza na   -generation-z-the-frugal-brand-wary-determined
                         Primorskem.                                -anti-millen.

                      68  management 19 (2024) številka 2
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27