Page 17 - Management
P. 17
Klavdija Hribar Pomen empatije pri vodenju
Diplomantka
Univerze na Primorskem, različnih generacij
Fakultete za Management
klavdijahribar@icloud.com
Ana Arzenšek V članku predstavljamo rezultate raziskave, ki preučuje pričakovanja gle-
Univerza na Primorskem, de empatičnih vedenj vodij na vzorcu študentov Fakultete za Manage-
Fakulteta za Management ment Univerze na Primorskem, ki so pripadniki generacij X, Y in Z. Obe-
ana.arzensek@fm-kp.si nem preučimo odnos med samozaznano stopnjo empatičnosti na vzorcu
teh študentov in izražanjem potrebe po empatičnih vedenjih vodij. Re-
zultati kvantitativne raziskave pokažejo, da med generacijami študentov
ni razlik glede njihovih pričakovanj do empatičnih vedenj pri njihovih
vodjih. Poleg tega so empatična vedenja pomembna za pripadnike vseh
generacij, X, Y in Z. Hkrati obstaja pozitivna povezava med samozazna-
no stopnjo empatičnosti in izražanjem potrebe po empatičnih vedenjih
vodij. Zaključimo lahko, da je izkazovanje empatičnih vedenj vodilnih
kadrov pomembno.
Ključne besede: empatična vedenja, delovno okolje, vodenje, generacija X,
generacija Y, generacija Z
Importance of Empathy in Leading Different Generations
The article presents the results of a study examining expectations regard-
ing empathetic behaviours among leaders in a sample of students from
the Faculty of Management, University of Primorska who belong to Gen-
erations X, Y, and Z. Additionally, it examines the relationship between
the perceived level of empathy in the sample and the expression of the
need for empathetic behaviours in leaders. The results of the quantita-
tive research show that there are no differences between generations of
students regarding their expectations of empathetic behaviours in their
leaders. Furthermore, empathetic behaviours are important for mem-
bers of all Generations, X, Y, and Z. At the same time, there is a positive
correlation between self-perceived empathy levels and the expression of
the need for empathetic behaviours in leaders. In conclusion, demon-
strating empathetic behaviours in leading personnel is important.
Keywords: empathetic behaviours, work environment, leadership, Gene-
ration X, Generation Y, Generation Z
https://doi.org/10.26493/1854-4231.19.63-69
Uvod V sodobnem upravljanju se poudarja t. i. mehke
Skozi leta so se načini vodenja precej spreminjali. vidike vodenja, z upoštevanjem potreb in želja
Od prejšnje stroge hierarhije, kjer so bili uboganje vodenih, zato se postavlja vprašanje, kaj so izzi-
ukazov ter hladni odnosi pogosti, se pričakovanja vi in priložnosti pri vodenju različnih generacij v
do vodij spreminjajo, tudi s spreminjanjem gene- poslovnem okolju.
racij in okolja. Vsak posameznik ima edinstvene Na podlagi pregleda literature s področij genera-
lastnosti, zato naj bi bil potreben individualiziran cij in čustvene inteligentnosti pri vodenju smo ra
pristop k vodenju, čeprav je pri vodenju različnih ziskali, kakšna pričakovanja imajo različne ge-
posameznikov mogoče najti tudi skupne točke. neracije do vodij v smislu posedovanja empatije.
Človek naravno stremi k pripadnosti določeni Med pregledanimi raziskavami je mogoče najti
skupini; med njimi so tudi generacije, ki združu- številne časovne opredelitve generacij, zato smo
jejo osebe podobnih let, ki so delile enake zgodo- v naši raziskavi kot generacijo X opredelili rojene
vinske dogodke v določenem časovnem intervalu. od leta 1960 do 1979, kot generacijo Y rojene od
management 19 (2024) številka 2 63