Page 17 - Management
P. 17

Klavdija Hribar                Pomen empatije pri vodenju
                Diplomantka
                Univerze na Primorskem,        različnih generacij
                Fakultete za Management
                klavdijahribar@icloud.com
                Ana Arzenšek                   V članku predstavljamo rezultate raziskave, ki preučuje pričakovanja gle-
                Univerza na Primorskem,        de empatičnih vedenj vodij na vzorcu študentov Fakultete za Manage-
                Fakulteta za Management        ment Univerze na Primorskem, ki so pripadniki generacij X, Y in Z. Obe-
                ana.arzensek@fm-kp.si          nem preučimo odnos med samozaznano stopnjo empatičnosti na vzorcu
                                               teh študentov in izražanjem potrebe po empatičnih vedenjih vodij. Re-
                                               zultati kvantitativne raziskave pokažejo, da med generacijami študentov
                                               ni razlik glede njihovih pričakovanj do empatičnih vedenj pri njihovih
                                               vodjih. Poleg tega so empatična vedenja pomembna za pripadnike vseh
                                               generacij, X, Y in Z. Hkrati obstaja pozitivna povezava med samozazna-
                                               no stopnjo empatičnosti in izražanjem potrebe po empatičnih vedenjih
                                               vodij. Zaključimo lahko, da je izkazovanje empatičnih vedenj vodilnih
                                               kadrov pomembno.
                                               Ključne besede:  empatična vedenja, delovno okolje, vodenje, generacija X,
                                               generacija Y, generacija Z

                                               Importance of Empathy in Leading Different Generations
                                               The article presents the results of a study examining expectations regard-
                                               ing empathetic behaviours among leaders in a sample of students from
                                               the Faculty of Management, University of Primorska who belong to Gen-
                                               erations X, Y, and Z. Additionally, it examines the relationship between
                                               the perceived level of empathy in the sample and the expression of the
                                               need for empathetic behaviours in leaders. The results of the quantita-
                                               tive research show that there are no differences between generations of
                                               students regarding their expectations of empathetic behaviours in their
                                               leaders. Furthermore, empathetic behaviours are important for mem-
                                               bers of all Generations, X, Y, and Z. At the same time, there is a positive
                                               correlation between self-perceived empathy levels and the expression of
                                               the need for empathetic behaviours in leaders. In conclusion, demon-
                                               strating empathetic behaviours in leading personnel is important.
                                               Keywords:  empathetic behaviours, work environment, leadership, Gene-
                                               ration X, Generation Y, Generation Z
                                                           https://doi.org/10.26493/1854-4231.19.63-69




                Uvod                                       V sodobnem upravljanju se poudarja t. i. mehke
                Skozi leta so se načini vodenja precej spreminjali.   vidike vodenja, z upoštevanjem potreb in želja
                Od prejšnje stroge hierarhije, kjer so bili uboganje   vodenih, zato se postavlja vprašanje, kaj so izzi-
                ukazov ter hladni odnosi pogosti, se pričakovanja   vi in priložnosti pri vodenju različnih generacij v
                do vodij spreminjajo, tudi s spreminjanjem gene-  poslovnem okolju.
                racij in okolja. Vsak posameznik ima edinstvene   Na podlagi pregleda literature s področij genera-
                lastnosti, zato naj bi bil potreben individualiziran   cij in čustvene inteligentnosti pri vodenju smo ra
                pristop k vodenju, čeprav je pri vodenju različnih   ziskali, kakšna pričakovanja imajo različne ge-
                posameznikov mogoče najti tudi skupne točke.   neracije do vodij v smislu posedovanja empatije.
                Človek naravno stremi k pripadnosti določeni   Med pregledanimi raziskavami je mogoče najti
                skupini; med njimi so tudi generacije, ki združu-  številne časovne opredelitve generacij, zato smo
                jejo osebe podobnih let, ki so delile enake zgodo-  v naši raziskavi kot generacijo X opredelili rojene
                vinske dogodke v določenem časovnem intervalu.    od leta 1960 do 1979, kot generacijo Y rojene od

                                                               management 19 (2024) številka 2  63
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22