Page 71 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 71
peter kuzmič

Cerkev kot občestvo Duha
Jezusovo vstajenje je bilo ključen dogodek, ki je s tem, ko je dokonč-
nost Jezusove smrti spremenil v zmago nad smrtjo, omogočil, da sile
prihajajoče dobe vdrejo v sedanjo dobo. Dogodek vstajenja je Jezusove
učence (od)ločil kot skupnost, ki veruje v vstalega Gospoda. Vstali Jezus
pa je napovedal še en dogodek »poslednjega časa«, ki bo kmalu sledil
– izlitje Svetega Duha, obljubljenega za »poslednje dneve« (Apd 2,17).
Kakorkoli že interpretiramo »janezovske binkošti« (Jn 20,22), jasno je,
da Janez poudarja kontinuiteto med križem, vstajenjem, vnebohodom
in izlitjem Duha. Duh bo dan »namesto« Jezusa, kot »drugi Tolažnik«
(paraklet) (Jn 14,16) in s tem porok učinkovite kontinuitete Kristusovega
dela v občestvu njegovih vernikov.
Reprezentativna skupina stodvajsetih učencev se je v neposredni po­
slušnosti naročilu vstalega Gospoda in združena v skupni veri vanj zbra-
la v Jeruzalemu. Izpolnitev njegove obljube je bilo doživetje mogočne,
vidne in slišne manifestacije Božje moči, ko so bili »vsi […] napolnje-
ni s Svetim Duhom« (Apd 2,4). Binkoštni dogodek je bil ključen za na-
stanek in konstitucijo krščanske Cerkve – nove eshatološke skupnosti,
združene v zvestobi vstalemu Gospodu in skupnem doživljanju Duha.
Začetek dobe Duha je sočasen in prekriven z dobo Cerkve – občestva
Duha. Binkošti so skupaj z Jezusovim vstajenjem zgodnjim kristjanom
predstavljali »prekurzor konca« in »začetek povsem nove dobe zgodo-
vine odrešenja« (Dunn 1976, 2:783–88). Zgodnjekrščanska skupnost
je sama izkusila moč prihajajoče dobe in ni nemogoče, da so v izlitju
Svetega Duha in začetku Cerkve sprva videli izpolnitev Jezusovih besed
o prihodu Božjega kraljestva. To je tisto kraljestvo, ki se zdaj pretež­no
manifestira v/po Cerkvi kot občestvu Duha.
Vstali Jezus je naznanil, da bo moč Duha novo skupnost konstitu­
irala kot v pričevanje in poslanstvo usmerjeno gibanje (prim. Apd 1,8).
Knjiga Apostolska dela kaže, da je Cerkev predvsem občestvo Duha, ki
že ob samem svojem osnovanju doživlja žetev, kakor da je poslednji dan,
in nosi evangelij do skrajnjih mej sveta. To poslanstvo Cerkve pa ni ne-
kaj, kar bi skrbno načrtovali in izvajali v skladu z vnaprej izdelano stra-
tegijo apostolskega vodstva jeruzalemske Cerkve. Je spontano gibanje,

69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76