Page 225 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVI (2020), številka 31, ISSN 2590-9754
P. 225
povzetki, SYNOPSES, ZUSAMMENFASSUNGEN

ter des Herrenstandes. Er verstarb im August 1595. Es haben ihn nicht weniger als zwei-
undzwanzig Kinder, die er mit drei Ehefrauen gezeugt hatte, überlebt, darunter der be-
rühmte Politiker und Jurist Georg Erasmus von Tschernembl (1567–1626).

Schlüsselwörter: Reformation, Protestantismus, Krain, die Herren von Tschernembl,
Oberösterreich

UDC 274:929Luther M.

Ľubomír Batka
Božja beseda in beseda človeka
Luthrova reformacijska teologija besede
Članek uvaja v Luthrovo razumevanje Božje besede. Poudarek je na Luthrovi her-
menevtiki, na njegovem razumevanju odnosa med Svetim pismom, Božjo Besedo in
evangelijem. Razlaga Luthrovo poudarjanje kristocentričnosti Svetega pisma in obrav-
nava vprašanje razmerja med duhom in črko v Bibliji. Avtoriteta Svetega pisma je nad
avtoriteto cerkvenega učiteljstva in papeža. Luthrovo načelo, da Sveto pismo interpreti-
ra samega sebe, implicira svobodo razlagalca Biblije in hkrati njegovo brezpogojno od-
visnost od Duha Svetega pisma. Zaresno teološko delo na Svetem pismu je njegova inter-
pretacija. Prava evangeljska reformacijska praksa na Svetem pismu je interpretacija, ki
usmerja k Jezusu Kristusu: Kristus je izvir evangelija in evangelij je središče Svetega pis-
ma. Treba je razumeti in upoštevati kontekst načel sola fide ali sola scriptura: če je sola
scriptura uporabljena brez upoštevanja izvornega teološkega konteksta, vodi v nerazu-
mevanje fundamentalistične ali spiritualistične vrste.
Ključne besede: Luther, biblijska hermenevtika, evangelij, sola scriptura

The Word of God and the word of man:
Luther’s Reformation Theology of the Word
The article offers an introduction to Luther’s development and understanding of
the Word of God. The emphasis rests on Luther’s hermeneutics, his understanding of
the relationship among the Scripture, the Word of God and the Gospel. It explains Lu-
ther’s emphasis on Christocentricity of the Scripture and points to the relationship be-
tween the Spirit and the letter in the Bible. The authority of the Scripture stands above
the authority of the teaching office of the pope. Luther’s principle of the Scripture in-
terpreting itself implies the freedom of the interpreter of the Bible and simultaneously
an unconditional dependence on the Spirit of the Scripture. Truly theological work on
the Scripture is its interpretation. Truly evangelical reformational practice on the Scrip-
ture is the interpretation oriented toward Jesus Christ: Christ is the source of Gospel

223
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230